Η άνοδος της παγκόσμιας μεσαίας τάξης οδηγεί σε μεγαλύτερη ζήτηση για νέες εμπειρίες διακοπών, σύμφωνα με έρευνα της WTM, ωθώντας τη βιομηχανία να προσφέρει πιο περιπετειώδεις επιλογές, , της κορυφαίας ταξιδιωτικής και τουριστικής έκθεσης στον κόσμο.

Η έκθεση WTM Global Travel Report – που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με Tourism Economics, αποκάλυψε ότι η εμφάνιση πιο εύπορων καταναλωτών σε αγορές σε όλο τον κόσμο προκαλεί «μετατοπίσεις» στα παραδοσιακά ταξιδιωτικά πρότυπα – με ορισμένους ατρόμητους ταξιδιώτες να αναζητούν ακόμη και πιο επικίνδυνες δραστηριότητες.

«Η δημοτικότητα των ταξιδιών έχει τροφοδοτήσει αξιοσημείωτη δημιουργικότητα. Είτε πρόκειται για περιήγηση στα ηφαίστεια της Νικαράγουα είτε για καταδύσεις σε κλουβιά με καρχαρίες στη Νότια Αφρική, ένα διευρυνόμενο φάσμα δραστηριοτήτων είναι διαθέσιμο στους καταναλωτές, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για νέες και μοναδικές εμπειρίες», ανέφερε η έκθεση, που παρουσιάστηκε στο WTM του Λονδίνου στις 5 Νοεμβρίου.

«Οι καταναλωτές είναι επίσης πιο ανοιχτοί στην περιπέτεια, την αναζήτηση συγκίνησης και τις ακραίες εμπειρίες.

«Οι δραστηριότητες ήπιας περιπέτειας, οι οποίες είναι γενικά χαμηλού κινδύνου και απαιτούν περιορισμένη εμπειρία, όπως η πεζοπορία, η ποδηλασία και η παρακολούθηση άγριας ζωής, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των ευκαιριών τουρισμού περιπέτειας.

«Ωστόσο, οι σκληρές δραστηριότητες περιπέτειας, όπως το αλεξίπτωτο, η ορειβασία και το ράφτινγκ, είναι πιθανό να να συγκεντρώσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε ένα τυπικά πιο πλούσιο κοινό πιο ανοιχτό στην περιπέτεια και πρόθυμο να αναλάβει υψηλότερους κινδύνους..

Η έρευνα διαπίστωσε ότι:

  • Το 29% των ταξιδιωτών ανέφερε αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια περιπέτειας.
  • Το 34% των καταναλωτών ανέφερε αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον αγροτικό τουρισμό και τον τουρισμό στη φύση
  • Το 57% των ταξιδιωτών ενδιαφέρεται περισσότερο να επισκεφτεί νέους προορισμούς σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια.

Η ισχυρή ζήτηση για νέους προορισμούς αναμένεται να οδηγήσει σε ανάπτυξη τις μικρότερες χώρες, όπως η Αρμενία και η Σερβία στην Ευρώπη, καθώς και αφρικανικούς προορισμούς που προσφέρουν διακοπές σαφάρι και ταξίδια περιπέτειας, επισημαίνεται στην έκθεση.

Η Σαουδική Αραβία και η Αλβανία πέτυχαν αύξηση αφίξεων επισκεπτών κατά 80% και 74% αντίστοιχα το 2024 σε σύγκριση με το 2019, σημείωσε, χάρη στην παρόρμηση για εξερεύνηση εκτός της πεπατημένης.

Η «οικονομία της εμπειρίας», στην οποία οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα, επιλέγοντας τις αναμνήσεις έναντι των υλικών αγαθών, γνώρισε επίσης άνοδο την τελευταία δεκαετία καθώς οι αναπτυσσόμενες αγορές ξοδεύουν μεγαλύτερο μερίδιο του διαθέσιμου εισοδήματός τους σε ταξίδια.

Επιπλέον, η Gen Z και οι Millennials δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις εμπειρίες παρά στα υλικά αγαθά, στοιχεία ιδιαίτερα θετικά για τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου. Οι φαινομενικά απεριόριστες ευκαιρίες για τις ταξιδιωτικές εταιρείες να καινοτομούν προσφέροντας ξεχωριστές και εξατομικευμένες προσφορές, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, παρουσιάζουν συναρπαστικές δυνατότητες για τον κλάδο», επισημαίνεται στην έκθεση.