Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το αυξανόμενο κόστος σε διεθνή ταξίδια και σε διακοπές, δεν έχει ακόμη μειώσει τη ζήτηση, όπως αποκάλυψε μελέτη της World Travel Market (WTM) 2023, σε συνεργασία με την Oxford Economics.

Σύμφωνα με την WTM Global Travel Report -που παρουσιάστηκε στην διεθνή τουριστική έκθεση στο Λονδίνο- αυτό οφείλεται στο ότι η τάση για ταξίδια εκδίκησης εξακολουθεί να είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Ωστόσο, οι υψηλότερες τιμές έχουν αναγνωριστεί ως μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ταξιδιωτική βιομηχανία.

Όπως υπογραμμίζεται «τα ταξίδια εκδίκησης, μια τρέχουσα τάση τουρισμού μετά τον COVID-19, έχει πιθανώς μετριάσει τον αντίκτυπο του υψηλού κόστους στη συμπεριφορά των καταναλωτών μέχρι στιγμής. Μένει να δούμε πώς οι υψηλότερες τιμές θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις επιλογές των ταξιδιωτών στο μέλλον».

Από την άλλη πλευρά οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις ανησυχούν επίσης για την αύξηση του κόστους, καθώς και για θέματα προσωπικού.
Παρά το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, ωστόσο, οι προοπτικές είναι θετικές με πολλούς καταναλωτές να επιδεικνύουν προτεραιότητα όσον αφορά τις δαπάνες για ταξίδια, υποστηρίζει η μελέτη της WTM.

WTM: Οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι στην ταξιδιωτική βιομηχανία

Πολλοί παράγοντες που συνέβαλαν στην επιτυχία του παγκόσμιου τουρισμού θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου.
Η οικονομική ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές και οι δημογραφικές και κοινωνικές αλλαγές παραμένουν τομείς ευκαιριών.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες εντοπίζουν τα εμπόδια ή τις προκλήσεις στον τουρισμό, σε δύο κύριες ανησυχίες:

  • Αυξανόμενο κόστος των επιχειρήσεων 59%.
  • Ζητήματα προσωπικού 57%.

Οι ανησυχίες για τους ταξιδιώτες

  • Κόστος διαμονής (54%).
  • Κόστος πτήσεων (48%).
  • Κυβερνητική γραφειοκρατία/κανονισμοί (37%).
  • Μείωση δαπανών (33%).

Μέχρι το τέλος του 2023, η Oxford Economics προβλέπει ότι τα παγκόσμια εξερχόμενα ταξίδια θα ξεπεράσουν το 1,25 δισεκατομμύριο. Αυτό είναι πάνω από το 85% του επιπέδου αιχμής που επιτεύχθηκε το 2019.

Οι τάσεις στη ταξιδιωτική βιομηχανία

  • Οι ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν τεχνολογία για να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις προσωπικού.
  • Σημαντικές πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις έχουν ανακάμψει και υπάρχει αυξημένη ζήτηση για μοναδικές, αξέχαστες εμπειρίες, οι οποίες αποτελούν ευκαιρίες για τουριστικούς προορισμούς και οργανισμούς.
  • Το bleisure -συνδυασμός σε εταιρικά ταξίδια και αναψυχής- είναι μεταξύ άλλων τάσεων για επαγγελματικά ταξίδια, όπως το workcations που επισημάνθηκε ως η τρίτη μεγαλύτερη ευκαιρία (53%).
    Πολλοί οργανισμοί και προορισμοί έχουν επανατοποθετηθεί για να αγκαλιάσουν αποτελεσματικά αυτήν την τάση.
    Πλέον οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευελιξία στο χώρο εργασίας τώρα σε σύγκριση με την πριν τη πανδημία.
  • Η ευρύτερη τάση για αυξημένη εξατομίκευση είναι μια τάση εστίασης και ευκαιριών στον κλάδο. Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις θεωρούν την εξατομίκευση πελατών ως σημαντικό τρόπο για την αύξηση των εσόδων και των κερδών.

Σύμφωνα με τη μελέτη οι οικονομικές προκλήσεις και τα παγκόσμια γεγονότα θα επηρεάσουν την εμπιστοσύνη στα ταξίδια καθώς και η πρόοδος στην τεχνολογία, ενώ η νέα συμπεριφορά των καταναλωτών, οι κοινωνικοί και γεωπολιτικοί παράγοντες είναι μεταξύ ορισμένων από τους κινδύνους και τις ευκαιρίες για τους τουριστικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο.