Οικογένεια και φίλοι φαίνεται να παίζουν καθοριστικό ρόλο στις ταξιδιωτικές επιλογές, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε επαγγελματίες του κλάδου των ταξιδίων στο πλαίσιο της εφετινής έκθεσης World Travel Market London.
Δεν πάνε πίσω όμως και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έπειτα από την επίδραση των influencer.
Αξιολογώντας τις πιο σημαντικές πηγές καταναλωτικού ενδιαφέροντος για έναν προορισμό, οι επαγγελματίες του τουρισμού απάντησαν με μεγαλύτερη συχνότητα (4 στους 5) ότι αυτές είναι το διαδίκτυο, τα social media και οι influencer.
H δεύτερη δημοφιλέστερη απάντησή τους (για τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων) είναι η οικογένεια/ φίλοι.
Τρίτη μεγαλύτερη πηγή επηρεασμού στη λίστα είναι η διαφήμιση, η οποία αναφέρθηκε από σχεδόν τους μισούς επαγγελματίες, ενώ άλλη επιρροή που αναφέρθηκε είναι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο (1 στους 3).
Μικρότεροι παράγοντες που αξιολογήθηκαν ως σοβαροί ήταν η «συνήθεια», τα «έντυπα μέσα» και οι «εταιρίες».
Σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών της WTM London, οι influencer των social media επηρεάζουν έναν στους 5 νεαρής ηλικίας ταξιδιώτες στην απόφασή τους να επιλέξουν διακοπές, όμως η επίδρασή τους πέφτει δραματικά στις μεγαλύτερες ηλικίες καταναλωτών.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο τρόπους που λαμβάνει ταξιδιωτικές αποφάσεις η γενιά Gen Z (όσοι έχουν γεννηθεί στα τέλη της δεκαετίες του 1990) επηρεάζεται πολύ περισσότερο από πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok σε σχέση με τους ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας.
Επίσης, το Snapchat προσφέρει μια μοναδική προσέγγιση συνδυάζοντας τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως “δίκτυο καλύτερων φίλων”.
Το κοινό του Snapchat έχει αυξηθεί και ωριμάσει με τα χρόνια, με πάνω από το 50% των Snapchatters να είναι πλέον 25 ετών και άνω. Είναι μανιώδεις ταξιδιώτες, με 8 στους 10 να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν τους επόμενους έξι μήνες.
Οι μεγαλύτεροι Gen Z και Millennials αναζητούν ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις μέσα στις υπάρχουσες κοινότητες τους. Σε μελέτη του 2022 που ανατέθηκε από την Snap, διαπιστώθηκε ότι το 75% των Snapchatters χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να αλληλεπιδρούν με τους στενότερους κύκλους της οικογένειας και των φίλων τους.