Η Κροατία θα εφαρμόσει μια στρατηγική με στόχο την αειφορία για να «αποφύγει τα λάθη» άλλων μεσογειακών χωρών, σύμφωνα με τον διευθυντή τουρισμού της.
Μιλώντας στη World Travel Market (WTM) στο Λονδίνο, ο Kristjan Staničić, διευθυντής του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού της Κροατίας, δήλωσε: «Η Κροατία άλλαξε τη στρατηγική για τον μελλοντικό τουρισμό και η κύρια εστίαση θα είναι στη βιωσιμότητα.
«Θέλουμε να αποφύγουμε κάποια λάθη από τις ανταγωνιστικές μας χώρες στη Μεσόγειο και να αποφύγουμε τον υπερτουρισμό σε πολλούς παράκτιους προορισμούς της Κροατίας, επομένως αυτή είναι μια ευκαιρία να αναπτύξουμε την τουριστική υποδομή και την προσφορά ως θεμελιώδες μέρος της Κροατίας».
Η Κροατία υιοθέτησε έναν νέο νόμο για τον τουρισμό που έχει «αυστηρά καθορισμένα πρότυπα βιωσιμότητας» για τους προορισμούς, είπε ο Staničić.
«Κάθε προορισμός θα έχει την υποχρέωση να δημιουργήσει το δικό του τουριστικό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης που θα βασίζεται σε μια αυστηρή ανάλυση των δυνατοτήτων από τη διαμονή μέχρι την κυκλοφορία και τις κοινοτικές υποδομές», εξήγησε.
«Όλα συνδέονται με την ποιότητα ζωής, γιατί θέλουμε να δείξουμε στους ντόπιους ότι ο τουρισμός δεν είναι κάτι κακό, αλλά είναι κάτι καλό και θέλουμε να ζήσουμε με τον τουρισμό σε πολλούς προορισμούς».
Η Κροατία «δεν έχει πληγεί» ακόμα απο υπερτουρισμό που έχει οδηγήσει σε διαμαρτυρίες σε άλλους προορισμούς της Μεσογείου αυτό το καλοκαίρι, είπε, καθώς υιοθέτησε αυτή τη στρατηγική «την κατάλληλη στιγμή» για να «αποφύγει το σενάριο αυτών των προορισμών».
«Είμαι σίγουρος ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, θα δούμε μια διαφορετική εικόνα του τουρισμού της Κροατίας», πρόσθεσε.
Οι επενδύσεις σε νέα ξενοδοχεία και τουριστικά αξιοθέατα μεταξύ 2025 και 2027 θα «εστιάσουνστη βιωσιμότητα», είτε μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κυρίως εγχώριων και ή βιολογικών δομικών προϊόντων και διασφαλίζοντας τη «σωστή σχέση» μεταξύ των δυνατοτήτων διαμονής και της κοινόχρηστης υποδομής.
Η Κροατία σημείωσε αύξηση 9% στις Βρετανικές αφίξεις από έτος σε έτος με συνολικά περισσότερους από 850.000 τουρίστες, καθιστώντας το Ηνωμένο Βασίλειο την έκτη μεγαλύτερη εισερχόμενη αγορά της χώρας.
Ο Staničić πρόσθεσε ότι οι τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου ξοδεύουν περισσότερα από τον μέσο τουρίστα στην Κροατία και έχει σημειωθεί αξιοσημείωτη άνοδος στους νεότερους τουρίστες που επισκέπτονται για αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις καθώς και για μια «ορισμένη τιμή μεταξύ ποιότητας υπηρεσιών και τιμής», μαζί με επισκέπτες μεγαλύτερης ηλικίας μήνες εκτός αιχμής προσελκύονται από φυσικά αξιοθέατα, πολιτιστική κληρονομιά και γαστρονομία.
Στο μέλλον, θα ήθελε να δει μια αύξηση στις κρατήσεις, ιδίως τους μήνες της άνοιξης και του φθινοπώρου, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο επίπεδο επισκεπτών την αιχμή Ιούλιο και Αύγουστο.
Είπε: «Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η Κροατία έχει ποικίλη τουριστική προσφορά και προϊόν όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο.
«Έχουμε μουσικές και αθλητικές εκδηλώσεις, πολλές υπαίθριες δραστηριότητες όπως το ποδήλατο που είναι δημοφιλείς για γκρουπ από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και καταλύματα υψηλής ποιότητας, γαστρονομία και όλα όσα όταν τα βάζετε σε πακέτο είναι πολύ ελκυστικά για τους ταξιδιώτες όλο το χρόνο. ”
Και πρόσθεσε: «Εστάζουμει στη βιωσιμότητα και σε υψηλότερο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών. Αυτή είναι η στρατηγική και ο στόχος μας για το μέλλον».