Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι διεθνείς ταξιδιώτες δείχνουν αυξημένη προσοχή σχετικά με τον προγραμματισμό ταξιδιών στην Ευρώπη μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2024.

Αυτό αποκαλύπτει το τελευταίο Βαρόμετρο για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV και ερευνά το συναίσθημα και τις προτιμήσεις των τουριστών στην Ευρώπη.

Οσον αφορά τους προορισμούς το φθινόπωρο Γαλλία και Ιταλία έχουν την “μερίδα του λέοντος” με 37% και 29%, ενώ η Ελλάδα έχει μερίδιο 12%.

Πηγή: ETC

Το 58% σχεδιάζει να ταξιδέψει σε μεγάλες αποστάσεις τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους, ενώ το 40% θα κάνει μια επίσκεψη στην Ευρώπη.

Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η οικονομική προσιτότητα είναι ένα πρωταρχικό εμπόδιο για τα ταξίδια στην Γηραιά Ηπειρο, όπως αναφέρθηκε από σχεδόν τους μισούς (44%).
Το ποσοστό είναι σε άνοδο σε όλες τις βασικές αγορές, εξαιρουμένης της Αυστραλίας, η οποία έχει σημειώσει μικρή μείωση.

Πώς κινούνται οι αγορές τουριστών

  • Σημαντική είναι η άνοδος από έτος σε έτος στην πρόθεση για ταξίδια στο εξωτερικό από την Κίνα, με το 83% να εκδηλώνει ενδιαφέρον να επισκεφθεί την Ευρώπη (+9% από πέρυσι).
    Η θετική εξέλιξη, υποστηρίζεται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς των πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η οποία έχει κάνει τα ταξίδια πιο προσιτά.
    Επιπλέον, οι διακοπές της Χρυσής Εβδομάδας από 1-7 Οκτωβρίου παρέχουν ένα βολικό παράθυρο ταξιδιού για πολλούς επισκέπτες.
  • Οι ταξιδιωτικές προθέσεις των Βραζιλιάνων αντικατοπτρίζουν στενά τις περσινές το φθινόπωρο, με σχεδόν το 48% να σχεδιάζει να επισκεφτεί την Ευρώπη τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους. Η τάση είναι ιδιαίτερα έντονη σε νεότερους και πιο εύπορους ταξιδιώτες.
    Παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη, το υψηλό κόστος παραμένει ένας σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τα ταξίδια σε αυτήν την αγορά.
  • Οι τουρίστες από τον Καναδά και την Αυστραλία είναι πιο επιφυλακτικοί. Το 39% και το 33%, αντίστοιχα ετοιμάζει απόδραση στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, ευθυγραμμιζόμενοι στενά με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών.
  • Μέτρια είναι η επιθυμία να επισκεφθούν την Ευρώπη οι ταξιδιώτες από Νότια Κορέα (νέα αγορά) και ΗΠΑ, 27% και 23%, αντίστοιχα.
    Το κλίμα για ταξίδια στο εξωτερικό από τις ΗΠΑ φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αδύναμο, σημειώνοντας σημαντική πτώση από το περσινό 41%, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους ταξιδιού (40%), του ενδιαφέροντος για εξερεύνηση άλλων περιοχών (23%) και του ανεπαρκούς χρόνου διακοπών (17%).

Τι επηρεάζει τα ταξιδιωτικά σχέδια

Η ασφάλεια παραμένει το κορυφαίο κριτήριο κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών στην Ευρώπη (52%), με σημαντική αύξηση από έτος σε έτος μεταξύ των ταξιδιωτών από την Αυστραλία, την Ιαπωνία, την Κίνα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ.
Ακολουθούν οι τοποθεσίες που “πρέπει να δείτε” (41%) και η ποιοτική τουριστική υποδομή (39%).

Ο πληθωρισμός για τα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες αρχίζει να μειώνεται, ωστόσο οι πιέσεις των τελευταίων ετών εξακολουθούν να επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες.

Πόσα θα ξοδέψουν

  • Οι περισσότεροι (66%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν μεταξύ 100 και 200 ​​ευρώ την ημέρα -εξαιρουμένων των αεροπορικών εισιτηρίων- παρόμοιο ποσό με το φθινόπωρο του 2023. Ωστόσο, ορισμένες αγορές περιορίζουν τους προϋπολογισμούς τους καθώς οι ευρωπαϊκές διακοπές γίνονται λιγότερο προσιτές.
  • Συγκεκριμένα, σημειώθηκε πτώση 30% από έτος σε έτος στους Κινέζους ταξιδιώτες που αναμένουν να ξοδεύουν πάνω από 200 ευρώ την ημέρα.
  • Από την Αυστραλία και τον Καναδά, σημειώνονται αυξήσεις 6% και 8% αντίστοιχα, στους ταξιδιώτες που θα ξοδέψουν λιγότερα από 100 ευρώ την ημέρα.

Οι κορυφαίοι λόγοι για ταξίδια στην Ευρώπη

  • Ελεύθερος χρόνος (78%).
  • Πολιτισμός και ιστορία (44%).
  • Γαστρονομικές εμπειρίες (39%).
  • Ζωή στην πόλη (33%).

Το ανοδικό ενδιαφέρον για την εξερεύνηση του πλούσιου πολιτισμού και της ιστορίας της Ευρώπης έχει αυξηθεί στην Κίνα (+13%), την Ιαπωνία (+11%) και τις ΗΠΑ (+14%) σε σύγκριση με πέρυσι.

  • Όσοι ετοιμάζουν διακοπές στην Ευρώπη έχουν έντονο ενδιαφέρον να ασχοληθούν με τους ντόπιους. Το 40% θα αλληλεπιδρούσε περιστασιακά με τους ντόπιους για να βελτιώσει τα ταξίδια του.
  • Επιπλέον, το 36% θα αναζητούσε βαθύτερες πολιτιστικές εμπειρίες μαθαίνοντας για την τοπική ζωή και τις παραδόσεις.
  • Το 15% φιλοδοξεί να οικοδομήσει ουσιαστικές σχέσεις με τους ντόπιους.

“Οι ταξιδιώτες που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη σύνδεση με τους ντόπιους, υπογραμμίζοντας μια ευρύτερη στροφή προς πιο ουσιαστικές και αυθεντικές εμπειρίες, τονίζει ο Miguel Sanz, Πρόεδρος της ETC.

Τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου υπογραμμίζουν ότι οι ντόπιοι αποτελούν βασικό πλεονέκτημα στη διαμόρφωση της αντίληψης των ξένων επισκεπτών για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, μέσω της φιλοξενίας, του πολιτισμού και της καθημερινότητας τους.

Συμμετέχοντας τους ντόπιους στη λήψη αποφάσεων για τον τουρισμό, δίνοντας τους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τις δικές τους τουριστικές πρωτοβουλίες και επενδύοντας σε αυθεντικούς χώρους όπως αγορές, πολιτιστικούς κόμβους και εκδηλώσεις, οι προορισμοί μπορούν να καλλιεργήσουν βιώσιμες σχέσεις που ωφελούν τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τους κατοίκους.
Αυτή η προσέγγιση είναι που μπορεί να κάνει την Ευρώπη έναν ακόμη πιο πολιτιστικά ζωντανό και φιλόξενο προορισμό.”