Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να διαδραματίσει «κομβικό ρόλο» στην παροχή μιας προσαρμοσμένης και βελτιωμένης εμπειρίας στα ταξίδια τώρα και στο μέλλον.
Αυτό διαπίστωσαν το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) και η Microsoft στην πρώτη από μια σειρά νέων εκθέσεων που υπογραμμίζουν τη δυναμική της.

Το WTTC πιστεύει ότι η τεχνολογία μπορεί να ενδυναμώσει εξατομικευμένες προτάσεις και στρατηγικές μάρκετινγκ αναλύοντας δεδομένα ταξιδιωτών, βελτιστοποιώντας τις στρατηγικές τιμολόγησης μέσω προσαρμογών σε πραγματικό χρόνο και προσφέροντας άμεσες απαντήσεις και βελτιστοποιημένες αλληλεπιδράσεις μέσω εξελιγμένων chatbot με AI.

Ωστόσο, ο τομέας υστερεί σε σχέση με άλλες βιομηχανίες που απευθύνονται στον καταναλωτή όσον αφορά στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης.

Επισημαίνει ότι οι δυνατότητες της AI επεκτείνονται στην πρόβλεψη μελλοντικών προτύπων ζήτησης, στην κατανομή των πόρων και στην παροχή πληροφοριών για τις κυβερνήσεις και τα ενδιαφερόμενα μέρη του τομέα.

Οι προκλήσεις

Οι προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν από τις ταξιδιωτικές και τουριστικές επιχειρήσεις περιλαμβάνουν την:

  • Ελλειψη εργαζομένων με εξειδίκευση στην AI.
  • Περιορισμένη υποδομή AI.
  • Απουσία επίσημης “στρατηγικής AI” σε πολλά επιχειρηματικά σχέδια.

Οι επιχειρήσεις καλούνται να αγκαλιάσουν την τεχνητή νοημοσύνη ως στρατηγική προτεραιότητα, επενδύοντας σημαντικά σε ταλέντα για την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ ανθρώπων και τεχνητής νοημοσύνης.
Εν μέσω ανησυχιών σχετικά με τον αντίκτυπο της στις θέσεις εργασίας, η έκθεση επισημαίνει πώς η AI με τη σειρά της θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες.

Οπως δήλωσε η Julia Simpson, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του WTTC “καθώς περιηγούμαστε στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο των ταξιδιών και του τουρισμού, η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύεται σε καταλύτη για θετικές αλλαγές.

Οι μετασχηματιστικές δυνατότητες που αναδεικνύονται δεν είναι απλώς μια τεχνολογική εξέλιξη. Είναι ένα στρατηγικό εργαλείο που μπορεί να εξατομικεύσει την εμπειρία του πελάτη, να οδηγήσει σε βιώσιμες βελτιώσεις και να δημιουργήσει μοντέλα τιμολόγησης σε πραγματικό χρόνο”.

Σύμφωνα με την Julie Shainock, διευθύνουσα σύμβουλο ταξιδιών, μεταφορών και logistics της Microsoft, “η χρήση των μοντέλων Azure OpenAI της Microsoft στον τουριστικό τομέα επιτρέπει στους ταξιδιώτες να οδηγηθούν σε περισσότερη έμπνευση και εξατομικευμένες προσφορές. Τόσο κατά την κράτηση όσο και την παροχή βοήθειας ενώ βρίσκονται στον προορισμό, με σχετικές πληροφορίες για τη βελτίωση του ταξιδιού τους.

Για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, η GenAI είναι εκεί για να αυξήσει την παραγωγικότητα, να αυτοματοποιήσει το προβλέψιμο και να επιτρέψει στην ανθρωποκεντρική μας προσέγγιση στις στιγμές υψηλής αξίας στα ταξίδια να λάμψει περισσότερο”.