Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) κυκλοφόρησε το «Παγκόσμιος Λιανικός Τουρισμός: Τάσεις και γνώσεις», μια έκθεση που πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε τον τουρισμό αγορών.

Η κοινή έρευνα μεταξύ του WTTC και του Κέντρου Ερευνών Φιλοξενίας & Τουρισμού του Πολυτεχνείου του Χονγκ Κονγκ, σε συνεργασία με τη συλλογή The Bicester, δημοσιεύτηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που έλαβε χώρα στο La Roca Village, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.

Το 2019, ο λιανικός τουρισμός αντιπροσώπευε ένα σημαντικό ποσό 178 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, αποτελώντας το 6% της αξίας του τομέα Ταξιδιών και Τουρισμού και ξεπερνώντας το 15% σε ορισμένους προορισμούς.

Η τελευταία έκθεση WTTC προσφέρει πληροφορίες για τις αγοραστικές συνήθειες των ταξιδιωτών, συμπεριλαμβανομένων των επισκέψεων σε προορισμούς λιανικής εκτός πόλης, και υπογραμμίζει τις αναδυόμενες τάσεις, όπως το βιώσιμο λιανικό εμπόριο.

Αυτή η έκθεση ρίχνει φως στις τεράστιες αναξιοποίητες δυνατότητες του λιανικού τουρισμού τόσο για προορισμούς όσο και για επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό το τμήμα άρχισε να ανακάμπτει από την πανδημία COVID-19 στις περισσότερες αγορές το 2021, με την Αμερική και την Ευρώπη να πρωτοστατούν.

Επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη ανάπτυξη, ξεπέρασε τις συνολικές οικονομίες σε όλες σχεδόν τις αγορές πριν από την πανδημία, επιδεικνύοντας την ανθεκτικότητά της και τις μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Ο λιανικός τουρισμός διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάκαμψη του τομέα Ταξιδιών και Τουρισμού, ο οποίος είδε τα έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό να αυξάνονται κατά 82% το 2022.

Οι αγορές δεν είναι πλέον απλώς μια δραστηριότητα αναψυχής. διαμορφώνει τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, ενισχύει την ελκυστικότητα του προορισμού, ενισχύει τα κέρδη σε συνάλλαγμα και υποστηρίζει τοπικές επωνυμίες και προϊόντα.

Η έκθεση υπογραμμίζει τα αναδυόμενα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της «λιανικής διασκέδασης» – ο συνδυασμός λιανικής και ψυχαγωγίας – για να δώσει κίνητρα για αγορές και να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη.

Η Julia Simpson, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος του WTTC, δήλωσε:

«Ο λιανικός τουρισμός δεν είναι πλέον μόνο η αγορά αναμνηστικών. Είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάκαμψη του τομέα Ταξιδιών και Τουρισμού, συμβάλλοντας σημαντικά στα έσοδα, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη συνολική οικονομική ανάπτυξη.

«Αυτή η έκθεση υπογραμμίζει τις αναξιοποίητες δυνατότητες του λιανικού τουρισμού και την ανάγκη προσαρμογής των ενδιαφερομένων σε όλο τον τομέα Ταξιδιών και Τουρισμού στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές μάρκες που αποτυπώνουν την κουλτούρα και τη μοναδικότητα του προορισμού τους, καθώς και μάρκες πολυτελείας σε ένα πολυτελές περιβάλλον».