Ο Όμιλος Lufthansa ανέφερε ζημία 265 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του έτους, παρά τα έσοδα τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο που αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών που περιλαμβάνει τη Lufthansa και την Swiss μετέφερε περισσότερους από 60 εκατομμύρια επιβάτες το εξάμηνο έως τον Ιούνιο, αύξηση 10% σε σχέση με πέρυσι, αλλά επιβεβαίωσε τα σχέδια για ένα «ολοκληρωμένο» πρόγραμμα ανάκαμψης.

Οι ζημίες της περιόδου προέκυψαν σε σύγκριση με κέρδη 414 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο το 2023, παρά την αύξηση 4% των εσόδων κίνησης στα 14,3 δισ. ευρώ και αύξηση 6% στα 17,4 δισ. ευρώ στα συνολικά έσοδα.

Τα κέρδη δεύτερου τριμήνου ήταν 469 εκατ. ευρώ, από 881 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του περασμένου έτους.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, σημείωσε ότι ο όμιλος ξεπέρασε τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε κύκλο εργασιών το δεύτερο τρίμηνο του έτους για πρώτη φορά και είπε: «Η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει ισχυρή».

Ωστόσο, υποστήριξε ότι «η αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας, η ομαλοποίηση των αεροπορικών ναύλων και οι μέσες αποδόσεις σε όλες τις αγορές το πρώτο εξάμηνο του έτους» μαζί με τις αυξήσεις στο κόστος σήμαιναν ότι «οι προσδοκίες κέρδους έπρεπε να προσαρμοστούν σε ολόκληρο τον κλάδο».

Ο Spohr ανέφερε: «Η Lufthansa επηρεάστηκε ιδιαίτερα το πρώτο εξάμηνο του έτους, επειδή εκτός από τις επιπτώσεις των εξελίξεων της αγοράς, υπήρξαν υψηλό κόστος απεργίας, περαιτέρω καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών και επακόλουθες αναποτελεσματικότητα, καθώς και τα δομικά προβλήματα της αεροπορικής εταιρείας .»

Είπε ότι οι σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών προκάλεσαν «αναταράξεις σε τομείς όπως η διαχείριση του στόλου και μέσω πρόσθετου κόστους συντήρησης για τα παλαιότερα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται».

Η Lufthansa Airlines κατέγραψε ζημιές 427 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο εξάμηνο σε σύγκριση με κέρδη 149 εκατομμυρίων ευρώ το προηγούμενο έτος και ο Spohr προειδοποίησε: «Η επίτευξη ενός διαλείμματος ακόμη και των αποτελεσμάτων ολόκληρου του έτους γίνεται όλο και πιο δύσκολη».

Είπε: «Θέλουμε επομένως να επιταχύνουμε τον εκσυγχρονισμό της Lufthansa Airlines με ένα πρόγραμμα ανάκαμψης».

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση του δικτύου της αεροπορικής εταιρείας, την αύξηση της παραγωγικότητας του πληρώματος και τον παροπλισμό των παλαιότερων τύπων αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων έως το 2028.

Ο όμιλος ανέφερε ότι η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια «παραμένει πολύ ισχυρή» με τις κρατήσεις μέχρι το τέλος Οκτωβρίου «πάνω από 10% πάνω από πέρυσι».

Η χωρητικότητα του ομίλου από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο ορίζεται στο 96% του επιπέδου του 2019.