Night view of Zuiderkerk in Amsterdam, The Netherlands.

Λόγω υπερτουρισμού, οι αρχές του Άμστερνταμ αναγκάστηκαν να επιβάλλουν φόρο στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται την πόλη. Αυτό οδήγησε σε μείωση των αφίξεων κατά 40% το 2019.

Σύμφωνα με το Cruise Critic, οι επιβάτες που εισέρχονται στην πόλη με κρουαζιερόπλοια, αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% των τουριστών.

Η πτώση κατά 40% οφείλεται εν μέρει ότι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας όπως η Cunard, η MSC Cruises και η P & O Cruises σταμάτησαν τις κρουαζιέρες τη πόλη, μετά την εφαρμογή του φόρου των € 8 ανά 24ωρο, που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2019.

” Όσοι ταξιδεύουν με κρουαζιερόπλοια, είναι ένα εύκολο κοινό. Δηλαδή, ξέρεις ακριβώς πόσοι άνθρωποι βρίσκονται στο πλοίο, μπορείς να τους μετρήσεις “, δήλωσε στο Cruise Critic o Sander Groothuis, Διευθυντής Λιμενικών Επιχειρήσεων στην Carnival UK.

“Αλλά όμως οι υπόλοιποι επισκέπτες, που έρχονται με πολλά διαφορετικά μέσα μεταφοράς στην πόλη, δεν μπορούν να μετρηθούν. Κανείς στον σιδηροδρομικό σταθμό δεν θα σας χρεώσει επιπλέον όταν βγείτε από το τρένο. Επειδή λοιπόν είμαστε ένα ελεγχόμενο κοινό, είναι εύκολο για μια αρχή να επιβάλει φόρο, επειδή γνωρίζουν ακριβώς τον αριθμό των ταξιδιωτών – έχουμε γίνει ένας εύκολος στόχος”, συνέχισε ο Groothuis.

Ο διευθυντής του τερματικού σταθμού του Άμστερνταμ, Dick de Graaf, δήλωσε ότι η πόλη αντιμετώπιζε μια «ατμόσφαιρα τουριστικής φοβίας». Η οποία προκλήθηκε από την απόφαση για την εφαρμογή του φόρου από το δημοτικό συμβούλιο του Άμστερνταμ και την προπαγάνδα από τοπικές εφημερίδες.

Ο διεθνής διευθυντής των λιμενικών υπηρεσιών της Royal Caribbean, Alessandro Carollo είπε στο Cruise Critic, ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι η μόνη μορφή τουρισμού που μπορεί να δώσει στην πόλη τον ακριβή αριθμό αφίξεων μέχρι και δύο χρόνια μπροστά. Έτσι, επιτρέπει στον προορισμό να προγραμματίσει την εισροή ταξιδιωτών.