Στην ιστορία της μεταπολίτευσης αναρίθμητες είναι οι πολιτικές αποφάσεις που συνέθλιψαν τα οικονομικά του κράτους με αποτέλεσμα να πληρώνουν το μάρμαρο οι επόμενες γενιές.

Πολιτικοί λεονταρισμοί, πομφολυγίες άνευ προηγουμένου, ασυνέχεια λόγων και έργων και αμετροέπεια διακρίνεις παντού, κυρίως τα τελευταία 30 έτη.

Η κυβίστηση (λέγε με κωλοτούμπα) και ο λαϊκισμός χαρακτηρίζει τους εν ενεργεία πολιτικούς μας αλλά και αυτούς που έχουν εξαφανισθεί από το προσκήνιο επιλέγοντας να σιωπήσουν, συναισθανόμενοι ότι ουκ ολίγα εγκλήματα πραγματοποίησαν τα προηγούμενα έτη. Θα αναφερθώ σε ένα εξ’ αυτών, που δυστυχώς αποσιωπήθηκε εντέχνως και ταλανίζει για πολλά έτη τον τουρισμό της Αθήνας.

Είναι εύκολα διακριτό ότι η Αθήνα διαθέτει ένα από τα κορυφαία αεροδρόμια της Ευρώπης, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου ελέω Hochtief και σοβαρής διοικητικής ομάδας τα περισσότερα λειτουργούν στην εντέλεια.

Όμως μια λαϊκιστική και ενταγμένη στην αντιπολιτευτική τακτική του ΠΑΣΟΚ απόφαση το 1993, έμελε να καταστήσει το αεροδρόμιο των Σπάτων ως το δεύτερο πιο ακριβό αεροδρόμιο στην Ευρώπη, αφαιρώντας εκατοντάδες φθηνές πτήσεις ετησίως που θα τόνωναν τον τουρισμό και ως εκ τούτου και την εμπορική κίνηση της πρωτεύουσας.

Κάνω λόγο για την τότε απόφαση του πανίσχυρου Κώστα Λαλιώτη να μειώσει την αρχική σύμβαση Μάνου-Μητσοτάκη με τους Γερμανούς από τα 50 στα 30 έτη, αναγκάζοντας τη γερμανική πλευρά να ανεβάσει τα τιμολόγια του αεροδρομίου ούτως ώστε να αποσβέσει ταχύτερα την επένδυση της.
Το έγκλημα όμως δεν έμεινε εκεί. Στην Ελλάδα ελήφθη την ίδια χρονική περίοδο της τότε διακυβέρνησης η απόφαση να «κλείσει» το Ελληνικό, παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού πουθενά στον κόσμο δεν μπαίνει λουκέτο σε αεροδρόμια ειδικά σε μια περιοχή με 5 εκατ. πληθυσμό.

Η λάθος πολιτική απόφαση της εποχής, ενδεικτικό της έλλειψης στρατηγικής στον τουρισμό και στον άρρηκτα συνδεδεμένο κλάδο των αερομεταφορών -βέβαια ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει στοχευμένη πολιτική ούτε στον ένα ούτε στο άλλο τομέα- έχει οδηγήσει σε μαρασμό την οικονομία των Αθηνών, η οποία για την επιβίωση της στηρίζει πλείστα όσα στην ανάπτυξη του τριτογενούς τομέα, δηλαδή του κλάδου των υπηρεσιών.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η έλλειψη πλάνου στον τουρισμό και στις αερομεταφορές, απόσβεσε σε μηδενικό χρόνο τις όποιες θετικές ενέργειες της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, όπου τα τελευταία 4 έτη τη χαριστική βολή δίνουν τα συνεχή επεισόδια στην πλατεία Συντάγματος και η γκετοποίηση του κέντρου της.

Αλλά ποιος θα κληθεί να λογοδοτήσει για την λαϊκίστικη γκάφα να μειωθεί η διάρκεια της σύμβασης του αεροδρομίου των Σπάτων που αποτέλεσε και αποτελεί το αγκάθι για την ανέλιξη του προορισμού Αθήνα;

Χάρης Ντιγριντάκης