Η εκπομπή του BBC Panorama με τίτλο “Μπορεί να πετάξει πράσινα;”, που βγαίνει απόψε στον αέρα, αποκαλύπτει την επιχείρηση “δεξαμενόπλοιων καυσίμων” των αεροπορικών εταιρειών, που μολύνουν τον πλανήτη.

Σύμφωνα με την πρακτική, τα αεροσκάφη “γεμίζουν με επιπλέον καύσιμα, συνήθως για να αποφύγουν να πληρώσουν υψηλότερες τιμές ανεφοδιασμού σε αεροδρόμια προορισμού”, εξηγεί το BBC.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι μία στις πέντε από τις ευρωπαϊκές πτήσεις περιλαμβάνει κάποιο στοιχείο της διακίνησης καυσίμων.

Η Βritish Airways δήλωσε ότι η πρακτική είναι κοινή μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών για τη μεταφορά επιπλέον καυσίμων για “λόγους λειτουργίας, ασφάλειας και τιμής”.

Η εκπομπή Panorama αποκάλυψε ότι η αεροπορική εταιρεία δημιούργησε επιπλέον 18.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα πέρυσι μέσω  “δεξαμενόπλοιων καυσίμων”.
Η πρακτική σε ευρωπαϊκά δρομολόγια θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιπλέον ετήσιες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ισοδύναμες με αυτές που παράγει μια πόλη 100.000 ατόμων.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Greenpeace του Ηνωμένου Βασιλείου John Sauven είπε στο BBC ότι η πρακτική είναι “ένα κλασικό παράδειγμα μιας εταιρείας που βάζει τα κέρδη πάνω από τον πλανήτη”.
Το Panorama, υπογραμμίζει ότι έχει δει “δεκάδες εσωτερικά έγγραφα της Βritish Airways που δείχνουν ότι έως και έξι τόνοι επιπλέον καυσίμων έχουν φορτωθεί σε αεροπλάνα”.
Καθώς και ότι έχει δει στοιχεία πως η easyJet μεταφέρει επιπλέον καύσιμα με αυτόν τον τρόπο.

 

Τι λένε Βritish Airways και easyJet

Εκπρόσωπος της Βritish Airways δήλωσε πως αυτό “είναι κοινή πρακτική σε ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία. Να μεταφέρει επιπρόσθετα καύσιμα σε ορισμένες πτήσεις λόγω επιχειρησιακών, ασφαλιστικών και τιμολογιακών λόγων
Για την British Airways αυτό ισχύει κυρίως για κοντινούς προορισμούς όπου υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών καυσίμων αεροδρόμια.
Με βάση την έρευνα που δημοσίευσε η μονάδα αεροναυτιλίας του Eurocontrol, οι πρόσθετες εκπομπές CO2 από τη British Airways αντιπροσωπεύουν περίπου το 2% των συνολικών πρόσθετων εκπομπών που δημιουργούνται από όλες τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη”.

Όπως δήλωσε η easyJet “εξετάζουμε συνεχώς όλες τις δραστηριότητές μας για να διασφαλίσουμε ότι λειτουργούμε με τον πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο τρόπο. Αυτό έχει αποδειχθεί μέσω πολυάριθμων πρωτοβουλιών. Οπως η απλή φόρτωση του κινητήρα μας, οι προσπάθειές μας να απομακρύνουμε το βάρος από το αεροσκάφος, και την αντικατάσταση των τυπωμένων εγχειριδίων με ηλεκτρονικές συσκευές και την εισαγωγή ηλεκτρικών ρυμουλκών αεροσκαφών στο Γκάτγουικ.
Έχουμε ήδη μειώσει το επίπεδο δεξαμενόπλοιων τα τελευταία χρόνια με την πρακτική να λαμβάνει χώρα μόνο σε ένα μικρό ποσοστό των πτήσεων μας τόσο για λειτουργικούς όσο και για εμπορικούς λόγους.
Θα υπάρχει πάντοτε μια απαίτηση για επιχειρησιακούς λόγους, όπως αυτές μπορεί να οφείλονται στη λειτουργία σε αεροδρόμια περιορισμένης προσφοράς καυσίμων αεριωθούμενων. Αλλά φυσικά θα συνεχίσουμε να αναθεωρούμε όλες τις πρακτικές με βάση την αποδοτικότητα λειτουργίας και την αειφορία”.