Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου δέχεται έντονη κριτική από τις αεροπορικές εταιρείες για την ποιότητα των υπηρεσιών του, οι οποίες θεωρούν ότι επηρεάζει αρνητικά τόσο τις ίδιες όσο και τους επιβάτες τους.

Σύμφωνα με έρευνα της Heathrow Airline Operators’ Committee (AOC), στην οποία συμμετείχαν πάνω από 50 αεροπορικές εταιρείες, τα αποτελέσματα είναι ανησυχητικά:

• 90% των εταιρειών πιστεύουν ότι ο τρόπος λειτουργίας του Χίθροου υπονομεύει τη θέση του ως διεθνούς κόμβου αερομεταφορών.

• 60% θεωρούν ότι προσφέρει χειρότερες υπηρεσίες σε σχέση με άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

• Τα Terminals 3 και 4 αξιολογήθηκαν πιο αρνητικά όσον αφορά την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Βασικά Παράπονα των Αεροπορικών Εταιρειών

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Χίθροου επισημαίνουν τα εξής προβλήματα:

  • Υπερβολικά μεγάλες ουρές ασφαλείας
  • Ελλιπής εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικές δυσκολίες
  • Υψηλά λειτουργικά κόστη
  • Συχνές δυσλειτουργίες στα συστήματα αποσκευών
  • Χαμηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών στα terminals

Ζητείται Ριζική Αναμόρφωση του Χίθροου

Τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται σε μια περίοδο που δημιουργήθηκε η πρωτοβουλία Heathrow Reimagined, η οποία καλεί την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (CAA) να προχωρήσει σε άμεση και εκτενή αναθεώρηση του ρυθμιστικού πλαισίου λειτουργίας του Χίθροου.

Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίζει ότι οι επιβάτες και οι αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν ετησίως 1,1 δισ. λίρες περισσότερα σε χρεώσεις σε σύγκριση με άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Ο Nigel Wicking, CEO της Heathrow AOC, δήλωσε:

“Αντί να αποτελεί πηγή εθνικής υπερηφάνειας, το Χίθροου έχει αποτύχει να εκσυγχρονιστεί, απογοητεύοντας καταναλωτές, αεροπορικές εταιρείες και τη βρετανική οικονομία.

Αυτή η έρευνα επιβεβαιώνει την επείγουσα ανάγκη για ριζική αναθεώρηση του τρόπου λειτουργίας του από την CAA.

Με σχεδόν δύο στις τρεις αεροπορικές εταιρείες να τοποθετούν την ποιότητα των terminals του Χίθροου χαμηλότερα από άλλα μεγάλα αεροδρόμια και με τις επεκτάσεις και τις νέες επενδύσεις να βρίσκονται προ των πυλών, πρέπει να δράσουμε άμεσα.”

Σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρείες, το Χίθροου διαθέτει υπερβολικά μεγάλη αγοραστική δύναμη, γεγονός που του επιτρέπει να διαχειρίζεται αναποτελεσματικά τους πόρους του, επιβαρύνοντας τόσο τους αερομεταφορείς όσο και τους επιβάτες.

Με τη σχεδιαζόμενη τρίτη διάδρομο προσγείωσης και την ανάγκη για περαιτέρω επενδύσεις, η διαμάχη για το μέλλον του Χίθροου αναμένεται να συνεχιστεί.