Μία αποκαλυπτική ερώτηση-καταγγελία, του Γάλλου ευρωβουλευτή των Χριστιανοδημοκρατών Geoffroy Didier, φέρνει στο φως την παραβίαση των δικαιωμάτων των επιβατών, από αεροπορικές εταιρείες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
Επικαλούμενος την Ειδική Έκθεση 15/2021 του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροσκαφών κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ο Γάλλος ευρωβουλευτής υποστηρίζει ότι, οι αεροπορικές εταιρείες αγνόησαν εντελώς τα δικαιώματα πάρα πολλών επιβατών και δεν επέστρεψαν τα χρήματα των εισιτηρίων για πτήσεις που ακυρώθηκαν λόγω της κρίσης στην υγεία.
Όπως αναφέρει, η έκθεση αποκάλυψε επίσης ότι οι επιβάτες δεν ενημερώθηκαν για τα δικαιώματά τους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Ωστόσο, υπογραμμίζει, η νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με αυτό είναι πολύ σαφής.
Εάν μια πτήση ακυρωθεί, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να επιστρέψουν το κόστος των εισιτηρίων εντός, ανάλογα με τον τύπο του ταξιδιού, δύο εβδομάδων.
Όπως υπογραμμίζει, τα κράτη μέλη έχουν καταβάλει περίπου 37 δισεκατομμύρια ευρώ σε ενισχύσεις, για να επιτρέψουν στις αεροπορικές εταιρείες να αντιμετωπίσουν αυτήν την κρίση αλλά δεν επέμειναν επαρκώς ότι η ενίσχυση αυτή θα συμβάλει στην επιστροφή χρημάτων των επιβατών.
Εγκαλεί δε την Κομισιόν ν’ απαντήσει, στο αν προτίθεται να δημιουργήσει ένα ταμείο εγγύησης για ακυρώσεις εισιτηρίων και στο αν θα θεσπίσει μέτρα, για να διασφαλίσει την καλύτερη προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών.