Μεικτή εικόνα παρουσιάζουν οι εμπορευματικές επιδόσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την εμπορευματική πολιτική της εταιρείας, παρά τις βελτιωτικές κινήσεις, να συνεχίζει να προβληματίζει.
Η συμφωνία HP – Cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναi βέβαιο οτι θα δώσει ώθηση στην εταιρεία υπό την προϋπόθεση όμως ότι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψει τους συμβατικούς στόχους που της δόθηκαν από τις δυο συνεργαζόμενες εταιρείες.
Είναι ενδεικτικό ότι, το 2011, τα έσοδα της εταιρείας από τις εμπορευματικές μεταφορές σημείωσαν πτώση 4,5%. Συγκεκριμένα, τα έσοδα ανήλθαν στα 22,1 εκατ. ευρώ, έναντι 23,2 εκατ. το 2010. Στο 9μηνο του 2012, η κατάσταση έχει αντιστραφεί κάπως, καθώς τα έσοδα εμφανίζονται αυξημένα κατά 1 εκατ. ευρώ, διαμορφούμενα άνω των 15 εκατ. ευρώ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε στην εφαρμογή ενιαίας τιμολογιακής πολιτικής προς όλους τους πελάτες. Η τιμολογιακή πολιτική στηρίχθηκε στη μείωση του ύψους των χορηγούμενων εκπτώσεων, σε συνδυασμό με την στόχευση σε μεταφορές με πλήρη τρένα.
Από τα τέλη Ιουλίου λειτουργεί στο Θριάσιο σταθμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μεταφορά φορτίων από Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, με αποτέλεσμα να έχει πενταπλασιαστεί ο αριθμός των δρομολογούμενων τρένων ανά εβδομάδα.
Επίσης, με βάση το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου προωθείται ένα πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς εμπορευμάτων τρένου – φορτηγού, για την εξυπηρέτηση του οποίου έχει ήδη ολοκληρωθεί η σχετική οργάνωση και υποδομή του παλαιού εμπορευματικού σταθμού Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το νέο σύστημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτυγχάνονται τα ακόλουθα:
– Ενοποίηση όλων των βάσεων παλαιότερων προγραμμάτων τιμολόγησης μεταφορών εξωτερικού, με δημιουργία κοινής βάσης για στατιστικά, με δεδομένα για μεταφορές εξωτερικού από το 2006 και μετά.
– Συλλογή και εισαγωγή δεδομένων φορτωτικών εσωτερικού από το 2006 και μετά.
– Αυτοματοποιημένη δημιουργία ηλεκτρονικών αρχείων κειμένου και PDF που περιγράφουν τις αφίξεις και αποστολή τους σε άλλα δίκτυα, σύμφωνα με τα πρότυπα που έχει θέσει η UIC και τους κωδικούς RICS του κάθε δικτύου.
– Εισαγωγή νέων διαδικασιών και υλοποίηση νέων εργαλείων για το ελεγκτήριο εμπορευματικών μεταφορών εξωτερικού.
– Εισαγωγή όλων των σταθμών εξωτερικού με βάση στοιχεία του DIUM. Υλοποίηση λειτουργικότητας εικονικών βαγονιών (για χρεώσεις μεμονωμένων βαγονιών με τιμολόγηση ως πλήρη τρένα, αν το ζητήσουν οι πελάτες).
– Πρώτη έκδοση προγράμματος καταχωρήσεων φορτωτικών εσωτερικού.