Ανδρέας Μανδρίνος

Στην Εύα Οικονομάκη

Διανύει τη δεύτερη θητεία του ως πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και καλείται να αντεπεξέλθει σε μία από τις πιο δύσκολες προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο ελληνικός τουρισμός, καθώς η εξάπλωση του κορωνοϊού έχει ήδη προκαλέσει τριγμούς στην ταξιδιωτική βιομηχανία.

Ο Ανδρέας Μανδρίνος, διατηρώντας την αισιοδοξία του, μιλάει στο Tourism Today για την ερχόμενη τουριστική σεζόν και επισημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να εστιάσει στη δημιουργία εμπειριών και στον εμπλουτισμό του υπάρχοντος τουριστικού προϊόντος προκειμένου να εδραιωθεί ως προορισμός στον παγκόσμιο ταξιδιωτικό χάρτη.

T.D.: Τι αλλάζει φέτος στην τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης;

Η περίοδος που διανύουμε το τελευταίο διάστημα στη χώρα έχει πολλές προκλήσεις. Αυτό φυσικά δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει και την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με συγκρατημένη αισιοδοξία πιστεύουμε ότι σύντομα θα επανέλθει ο τουρισμός σε κανονική τροχιά με σημαντική αύξηση των κρατήσεων για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2020. Θέλοντας να ενισχύσουμε την προβολή και προώθηση του προορισμού, έχουμε ξεκινήσει τη συνεργασία μας με τη Marketing Greece που αποτελεί τη μόνη σε παγκόσμιο επίπεδο εταιρεία προώθησης του τουριστικού προϊόντος, με αποκλειστικό σκοπό της την προώθηση της Ελλάδας σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού.

Παράλληλα έχουμε ξεκινήσει συγκεκριμένες δράσεις που στόχο έχουν τον εμπλουτισμό του προϊόντος και της διαμονής στη Θεσσαλονίκη μέσα από διάφορες εμπειρίες (γαστρονομία, διοργάνωση εκδηλώσεων, κοντινές αποδράσεις σε Όλυμπο / Βεργίνα).

Φυσικά και δεν θα πρέπει να παραλείψουμε τις επενδύσεις που πρόκειται να γίνουν στην πόλη όσον αφορά το αεροδρόμιο, το μετρό, το λιμάνι, το Μουσείο Ολοκαυτώματος. Όπως καταλαβαίνετε, το momentum είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για τους ξενοδόχους αλλά και για όσους ασχολούνται με τον τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή.

T.D.: Η αναβάθμιση του αεροδρομίου “Μακεδονία” εκτιμάτε ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης;

Οπωσδήποτε. Ήδη από το 2018, μετά την ολοκλήρωση μεγάλου μέρους των έργων ανάπλασης του αεροδρομίου, υπάρχει συνεχής αύξηση στις αφίξεις επιβατών κάτι που σημαίνει ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου συμβάλλει αποφασιστικά στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στην ευρύτερη περιοχή. Αλλά και ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, αναφορικά με την εικόνα του αεροδρομίου, παρουσιάζει επίσης συνεχή αύξηση σύμφωνα με συνεχή έρευνα ικανοποίησης τουριστών που η Ένωσή μας πραγματοποιεί εδώ και μία δεκαετία.

T.D.: Σε ποιες μορφές τουρισμού πρέπει να επενδύσει η Θεσσαλονίκη περισσότερο για να εδραιωθεί έτι περαιτέρω στον διεθνή τουριστικό χάρτη.

Η Θεσσαλονίκη απαιτεί καταρχάς ένα στρατηγικό πλάνο προώθησης και προβολής το οποίο θα βασίζεται σε υλοποιήσιμες δράσεις. Η παγκόσμια τάση στον τουρισμό είναι η δημιουργία εμπειριών και ο εμπλουτισμός του υπάρχοντος τουριστικού προϊόντος. Εκεί λοιπόν θα πρέπει να εστιάσουμε, ξεκινώντας από το τρίπτυχο γαστρονομία, city break και συνέδρια.

T.D.: Πώς εκτιμάτε ότι θα κυλήσει το 2020 σε επίπεδο τουρισμού για την πόλη; Πώς είναι η πορεία των προκρατήσεων και ποιες αγορές έχουν προοπτική ανάπτυξης;

Είμαστε αισιόδοξοι παρά τα όποια προβλήματα κυρίως λόγω της τεράστιας αύξησης καταλυμάτων τύπου Airbnb. Οι προκρατήσεις κινούνται θετικά ενώ κάποιες από τις αγορές που έχουν για την περιοχή μας προοπτική ανάπτυξης είναι το Ισραήλ, η Γερμανία, οι ΗΠΑ και η Ρωσία.

T.D.: Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών. Τι έχει αλλάξει και τι μπορούμε να περιμένουμε σε επενδυτικό επίπεδο;

Πράγματι τα τελευταία χρόνια σημαντικές ελληνικές και ξένες επενδυτικές επιχειρήσεις έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην πόλη μας. Ο ανταγωνισμός που θα επιφέρει η αύξηση των καταλυμάτων είναι για εμάς τις υφιστάμενες επιχειρήσεις μία πρόκληση που είμαστε σίγουροι ότι θα έχει ως αποτέλεσμα την υψηλότερη ποιότητα παροχής υπηρεσιών.