Στην αναθέρμανση του σχεδίου για ιδιωτικοποίηση του μεριδίου του ελληνικού Δημοσίου στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας (ΔΔΑ) προχωρεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο, παράλληλα, προωθεί τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης των μεγάλων συγκοινωνιακών υποδομών, των εταιρειών ύδρευσης, των σιδηροδρομικών φορέων, των Ταχυδρομείων και του ΟΤΕ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο ανάπτυξης των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, διερευνάται η μέθοδος ιδιωτικοποίησης του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που έχει μεταβιβαστεί στο Ταμείο, σε συνδυασμό με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 έτη, δηλαδή έως το 2046 (κανονικά εκπνέει το 2026).
Σημειωτέον ότι το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί παράλληλα ποσοστό 25% από το μετοχικό κεφάλαιο του «Ελ. Βενιζέλος». Σύμφωνα με το Ταμείο, η μέθοδος ιδιωτικοποίησης θα αποφασιστεί και ήδη έχει εξεταστεί η πώληση μετοχών, καθώς και η είσοδος της εταιρείας στο Χρηματιστήριο.
Τα επόμενα βήματα είναι το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ να λάβει απόφαση για την επανεκκίνηση της διαδικασίας και να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις τόσο με τον Διεθνή Αερολιμένα σε σχέση με τους όρους της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης όσο και με τους μετόχους του με αντικείμενο την πώληση μετοχών. Η εκκίνηση του διαγωνισμού για την πώληση μετοχών αναμένεται έως τον Δεκέμβριο του 2015, ενώ η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος τον Φεβρουάριο του 2016.
Οι σύμβουλοι του Ταμείου είναι οι BNP και ΕΤΕ (οικονομικοί), οι δικηγορικές εταιρείες Ποταμίτης – Βεκρής και Clifford Chance (νομικοί) και η ICF International (ανεξάρτητος εκτιμητής για την επέκταση της σύμβασης).
Προς ολοκλήρωση ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά αεροδρόμια
Παράλληλα, το Ταμείο συνεχίζει τη διαδικασία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αερολιμένων για 40+10 χρόνια, με πλειοδότη του διαγωνισμού την κοινοπραξία Fraport – Slentel. Η ελληνογερμανική σύμπραξη υπέβαλε οικονομική προσφορά που περιλαμβάνει εφάπαξ τίμημα ύψους 1,2 δισ. ευρώ, μερίδιο 28,5% από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα (EBITDA), καθώς και ετήσια αμοιβή 23 εκατ. ευρώ.
Επί της διαδικασίας, ο πλειοδότης καλείται άμεσα να καταθέσει στο Ταμείο μία σειρά από έγγραφα (οικονομικό μοντέλο, βασικοί όροι σχεδιασμού και κατασκευής κτλ.) πριν από την υπογραφή και την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης του ΤΑΙΠΕΔ, οι υπογραφές προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο, όμως λόγω των εκλογών εκτιμάται ότι η διαδικασία θα καθυστερήσει. Στη συνέχεια ακολουθεί η προετοιμασία, υποβολή και έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από την Κομισιόν, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2015. Έπειτα, οι συμβάσεις θα κατατεθούν για κύρωση από τη Βουλή, ενώ έπεται η παράδοση των αεροδρομίων και η έναρξη της παραχώρησης το 2016.
Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ είναι οι CitiBank και EFG Eurobank (οικονομικοί), τα γραφεία Norton Rose, Δρακόπουλος & Βασαλάκης και YourLegalPartners (νομικοί) και το Γραφείο Δοξιάδη (τεχνικοί).
Πηγή: tovima.gr