Ανακοίνωση Τομεάρχη Λ. Αυγενάκη αναφορικά με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο για τον ΟΑΣΑ:

Στις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που κατέθεσε η Κυβέρνηση και αφορούν στον ΟΑΣΑ, υπάρχουν πολλά κρίσιμα σημεία τα οποία κινδυνεύουν να οδηγήσουν σε αποτυχία το Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου, χωρίς οριζόντιες απολύσεις, αλλά με στόχο την ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών.

Το νομοσχέδιο όπως δημοσιοποιήθηκε:

-δεν αποκαλύπτει ακόμα το πιο κρίσιμο στοιχείο: το Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση, αν και το αναφέρει ως “Παράρτημα Ι”.

-δεν ορίζει τον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ να είναι Πρόεδρος και στις θυγατρικές ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, ώστε να επιτευχθεί η απαιτούμενη ομιλικότητα. Έτσι, παραμένουν οι τρεις εταιρίες του Ομίλου απολύτως ασύνδετες διοικητικά και διαιωνίζεται η ελλιπής συνεργασία που φτάνει τα όρια του ανταγωνισμού αντί της συμπληρωματικότητας και των συνεργιών.

-η Επιχειρησιακή Συντονιστική Επιτροπή ακολουθεί την πρόταση του ΟΑΣΑ αν και σε κάποια σημεία περιορίζει τη δυνατότητα στη δημόσια διοίκηση και τον Όμιλο να υλοποιήσουν απρόσκοπτα την αναδιοργάνωση.

-έχει αφαιρεθεί από την πρόταση ΟΑΣΑ η αναφορά στη συνδρομή τεχνογνωσίας από τον ΟΗΕ (UNECE).

-είναι θετικό που εισακούγεται μερικώς η πρόταση ΟΑΣΑ για αυστηροποίηση του Ποινικού Κώδικα σε περιπτώσεις πλαστογραφίας/παραχάραξης εισιτηρίων. Ωστόσο, θα ήταν προτιμότερο να εισακουστεί η αρχική πρόταση ΟΑΣΑ που προβλέπει αυστηρές ποινές και σε αυτούς που οργανώνουν τη διακίνηση των πλαστών εισιτηρίων.

Η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χ. Σπίρτζης οφείλουν να ανταποκριθούν στην αναγκαία αναδιάρθρωση των Συγκοινωνιών με κοινωνικό πρόσημο που δε θα λειτουργεί σε βάρος των πολιτών και με βιώσιμες και ποιοτικές δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.