Ανεβαίνει συνεχώς η δημοτικότητα των ταξιδιών κρουαζιέρας ανά τον κόσμο. Αυτό εξάλλου καταμαρτυρούν τα διαθέσιμα νούμερα. Οι κρουαζιέρες στη Μεσόγειο κατέγραψαν αύξηση 8% με 4 εκατ. επιβάτες. Επιπλέον η Αλάσκα αρχίζει να ξεπροβάλει ως ένας ιδιαίτερα δημοφιλής προορισμός για κρουαζιέρες με ποσοστό ανόδου 13%.

Ωστόσο, μαζί με την αύξηση της δημοτικότητας των κρουαζιέρων παγκοσμίως, αυξάνεται και η κριτική για το εν λόγω φαινόμενο.

Ο Γερμανός συγγραφέας Wolfgang Meyer-Hentrich έγραψε ένα βιβλίο που ονομάζεται Wahnsinn Kreuzfahrt (Cruise Madness: Κίνδυνος για τη Φύση και τον Άνθρωπο).

“Ο τουρισμός κρουαζιέρας έχει μετατραπεί σε πληγή για πολλές πόλεις, επειδή οι τουρίστες εκτοπίζουν τους κατοίκους”, γράφει. “Από τη μία πλευρά, φυσικά, υπάρχει το δικαίωμα στην ελεύθερη κυκλοφορία και τα ταξίδια. Αλλά, από την άλλη, υπάρχει επίσης το δικαίωμα του πληθυσμού να διατηρεί τις συνήθειες του.

Το Ντουμπρόβνικ κηρύσσει πόλεμο στους μοντέρνους κρουσάρους

Χαρακτηριστικό παράδειγμα απειλής από την κρουαζιέρα αποτελεί το λιμάνι του Ντουμπρόβνικ. Ολόκληρη η παλιά πόλη είναι περιοχή παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Ωστόσο μερικές φορές φτάνουν μέχρι και 10 πλοία στο λιμάνι, στέλνοντας μάζες τουριστών.

Οι αξιωματούχοι είναι δυσαρεστημένοι με την εξέλιξη. Για το λόγο αυτό έχει κηρύξει η πόλη «πόλεμο» στα κρουαζιερόπλοια. Από το περασμένο καλοκαίρι, μόνο δύο πλοία επιτρέπεται να αποβιβάζονται στο λιμάνι ταυτόχρονα. Επιπλέον, οι υπεύθυνοι θέλουν οι τουρίστες να παραμείνουν περισσότερο για να είναι πιο κερδοφόροι για τον προορισμό. Ως εκ τούτου τιμή των βραχυπρόθεσμων αποβάθρων έχει αυξηθεί δέκα φορές με στόχο να εξασφαλιστούν μεγαλύτερες διαμονές.

Εν τω μεταξύ, όμως, η Κίνα κατασκευάζει τεράστια κρουαζιερόπλοια για 10.000 επιβάτες. Όμως το Ντουμπρόβνικ δεν είναι έτοιμο να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τους. Η πόλη ήταν υπό την πίεση της UNESCO η οποία απειλούσε να αποσύρει το καθεστώς της σε περίπτωση συνεχούς μαζικού τουρισμού και το κροατικό λιμάνι απάντησε.