roumaniaΗ τουριστική αγορά της Ρουμανίας έχει μπει στο πεδίο του “ραντάρ” αρκετών ελληνικών προορισμών και τουριστικών επιχειρήσεων το τελευταίο διάστημα καθώς αποδεικνύεται μία πολλά υποσχόμενη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό. Οι Ρουμάνοι χαρακτηρίζονται τουρίστες υψηλών απαιτήσεων και καλοπληρωτές, το μορφωτικό τους επίπεδο είναι ιδιαίτερα υψηλό, μιλούν ξένες γλώσσες και γνωρίζουν την κουλτούρα και την ιστορία της Ελλάδας. 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις τουριστικών παραγόντων που δραστηριοποιούνται στη ρουμανική αγορά αλλά και του ΕΟΤ που αναβαθμίζει την παρουσία του στη χώρα, το 50% τουλάχιστον των Ρουμάνων τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα είναι πολύ υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Γενικότερα καταναλώνουν προϊόντα και υπηρεσίες ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο το σύνολο της τοπικής αγοράς του προορισμού που έχουν επιλέξει.

Τα κριτήρια τους για την επιλογή προορισμών στη Ελλάδα σχετίζονται με την εγγύτητα, την πρώτη γνωριμία με το ελληνικό τουριστικό τοπίο, και φυσικά το ιστορικό, αρχαιολογικό και θρησκευτικό ενδιαφέρον της περιοχής.

Σε αυτό το πλαίσιο έχουν διαμορφωθεί κάποιες παραδοσιακές προτιμήσεις που αφορούν κατά κύριο λόγο στην Βόρεια Ελλάδα, λόγω εγγύτητας, αλλά και επιλογές που αφορούν την νησιωτική χώρα.
Με την ανάπτυξη του οδικού δικτύου (Εγνατία οδός) προορισμοί όπως η Χαλκιδική, η Παραλία της Πιερίας, η Καβάλα και η Θάσος ευνοούνται ιδιαίτερα. Είναι όμως γενικότερη η προτίμηση για τη Ελλάδα από τους Ρουμάνους σαν τουριστικός προορισμός και συνεχώς προστίθενται νέες περιοχές στις επιλογές τους.

tourismlobby