Σύνταξη tourismtoday.gr
Τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες φιλοξενίας, αποκαλύπτει ο EHL Group (Ecole hôtelière de Lausanne) με μια επισκόπηση της ποικιλομορφίας του χαρτοφυλακίου τους, των ξενοδοχείων, της γεωγραφικής εμβέλειας και των στατιστικών στοιχείων τους.
Αυτές είναι οι 10 μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων
#1. Μάρκες Marriott International Inc
Η Marriott International Inc είναι το πιο εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων παγκοσμίως από πολυτελή έως οικονομικά ακίνητα. Η απαράμιλλη κλίμακα παρέχει τεράστιες ευκαιρίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης.
- Ακίνητα: Πάνω από 8.700
- Τοποθεσίες: 139 χώρες
- Μάρκες: 40
- Δωμάτια: 1,5 εκατομμύριο+
- Εργαζόμενοι: 130.000
- Έσοδα (2022): 20,4 δισεκατομμύρια δολάρια
- Πρόγραμμα αφοσίωσης: Marriott Bonvoy
- Αγωγός ανάπτυξης: Πάνω από 500.000 δωμάτια
Ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος στον κόσμο παραμένει στην πρώτη γραμμή του κλάδου επεκτείνοντας συνεχώς το ασυναγώνιστο χαρτοφυλάκιο επωνυμιών του. Μετά την εξαγορά της Starwood Hotels το 2016, η Marriott εκτείνεται πλέον σε όλους τους τομείς, από πολυτελή έως premium.
Οι εμβληματικές μάρκες περιλαμβάνουν:
- Luxury: Ritz-Carlton, St. Regis, W Hotels
- Premium: JW Marriott, Sheraton, Westin
- Select: Yard, Aloft, Element
- Extended Stay: Residence Inn, TownePlace Suites
Ένας καινοτόμος ηγέτης, η Marriott έκανε πρόσφατα το ντεμπούτο της στην πλατφόρμα κοινής χρήσης σπιτιού Homes & Villas και τη νέα μάρκα τρόπου ζωής Moxy, ενώ το πρόγραμμα αφοσίωσης Bonvoy ξεπέρασε τα 173 εκατομμύρια μέλη το 2022.
#2. Μάρκες Hilton Worldwide Holdings Inc
Εμβληματική ομάδα πολλαπλών σημάτων που προσφέρει εξαιρετική εκπαίδευση και προνόμια. Μεγάλη γκάμα τμημάτων της Hilton από πολυτέλεια έως εστιασμένες υπηρεσίες.
- Ακίνητα: 7.000+
- Τοποθεσίες: 122 χώρες
- Μάρκες: 22
- Δωμάτια: 1 εκατομμύριο +
- Εργαζόμενοι: 420.000
- Έσοδα (2022): 8 δισεκατομμύρια δολάρια
- Πρόγραμμα Πιστότητας: Hilton Honors
- Αγωγός ανάπτυξης: 400.000+ δωμάτια
Το Hilton παραμένει ένα ισχυρό κέντρο φιλοξενίας σχεδόν έναν αιώνα μετά την ίδρυσή του το 1919. Το χαρτοφυλάκιό του απευθύνεται σε σχεδόν όλα τα τμήματα ταξιδιωτών με επωνυμίες όπως οι πολυτελείς κατοικίες Waldorf Astoria, τα κύρια ξενοδοχεία DoubleTree by Hilton και τα οικονομικά καταλύματα Hampton by Hilton.
Πέρα από την τεράστια παγκόσμια κλίμακα, η εταιρεία είναι επίσης ένας από τους πιο καλύτερους εργοδότες του κλάδου χάρη στα ισχυρά προγράμματα κατάρτισης, τις πρωτοβουλίες διαφορετικότητας, όπως η υπόσχεση Open Doors για τους πρόσφυγες και τις προσφορές ευελιξίας όπως η απομακρυσμένη εργασία.
#3. Επωνυμίες της Intercontinental Hotels Group
Ο παγκόσμιος ξενοδοχειακός κολοσσός Intercontinental Hotels Group παρέχει ισχυρή εκπαίδευση και εργασιακή κουλτούρα χωρίς αποκλεισμούς σε όλο το χαρτοφυλάκιο.
- Ακίνητα: 6.000+
- Τοποθεσίες: 100+ χώρες
- Μάρκες: 17
- Δωμάτια: 880.000+
- Εργαζόμενοι: 325.000
- Έσοδα (2022): 3,89 δισεκατομμύρια δολάρια
- Πρόγραμμα αφοσίωσης: Ανταμοιβές IHG
- Αγωγός ανάπτυξης: 268.000 δωμάτια
Παρά την πρόσφατη πώληση των επωνυμιών voco, Kimpton και Regent, η IHG διατηρεί ένα εξαιρετικά πολύτιμο χαρτοφυλάκιο από καθιερωμένες και πολυτελείς μάρκες.
Εμβληματικές εταιρείες όπως η InterContinental Hotels & Resorts στην πολυτελή κατηγορία και το Holiday Inn Express στη μεσαία κλίμακα αποφέρουν σταθερά κέρδη χάρη στην υψηλή αφοσίωση των επισκεπτών.
Η ταχεία ανάπτυξη σε αγορές χωρίς διείσδυση, όπως η Κίνα, τοποθετεί την εταιρεία καλά για μελλοντική επέκταση, ενώ η στρατηγική εστίαση στην επέκταση του αποτυπώματος πολυτελείας της σηματοδοτεί ότι περισσότερες εξαγορές θα μπορούσαν να είναι στον ορίζοντα.
Εν τω μεταξύ, οι πρώτες στο είδος τους φιλοσοφίες της μάρκας, όπως το EVEN Wellness, καλύπτουν τη μεταβαλλόμενη ζήτηση με μια ξενοδοχειακή εμπειρία σχεδιασμένη αποκλειστικά με υγιεινές επιλογές.
#4. Wyndham Hotels & Resorts
Η Wyndham Hotels & Resorts είναι γνωστή ως ο μεγαλύτερος franchisor ξενοδοχείων στον κόσμο. Ποικιλόμορφο οικονομικό χαρτοφυλάκιο που συμπληρώνεται από πολυτελείς μάρκες.
- Ακίνητα: 9.000+
- Τοποθεσίες: 95 χώρες
- Μάρκες: 24
- Δωμάτια: 810.000+
- Εργαζόμενοι: 13.900
- Έσοδα (2022): 1,60 δισεκατομμύρια δολάρια
- Πρόγραμμα αφοσίωσης: Ανταμοιβές Wyndham
- Αγωγός ανάπτυξης: 228.000 δωμάτια
Ο γίγαντας franchise Wyndham έχει τεράστιο αποτύπωμα μεσαίας κλίμακας και οικονομίας σε όλη την Αμερική και την Ευρώπη.
Η εξαγορά της La Quinta το 2018 ενίσχυσε αμέσως την αμερικανική της κλίμακα, ενώ παράλληλα τοποθετούσε τις κορυφαίες μάρκες της όπως το Trademark για ανάπτυξη.
Το πρόγραμμα επιβράβευσης της Wyndham Rewards ξεπερνά πλέον τα 95 εκατομμύρια μέλη, παρέχοντας ένα χρυσωρυχείο για την αύξηση των επαναλαμβανόμενων κρατήσεων σε όλο το χαρτοφυλάκιό του.
Οι εμβληματικές μάρκες περιλαμβάνουν:
- Luxury: Dolce Hotels & Resorts
- Upscale: Wyndham Grand
- Midscale: Wingate, La Quinta
- Economy: Super 8, Howard Johnson
Με περισσότερες από 20 επωνυμίες που κυμαίνονται από την πολυτέλεια έως τον προϋπολογισμό, η Wyndham έχει ευκαιρίες να ταιριάζει σχεδόν σε κάθε ταξιδιώτη –και ξενοδόχο– που αναζητά κλίμακα, διανομή και λειτουργική αποτελεσματικότητα.
#5. Accor Hotels
Η Accor είναι ο μεγαλύτερος όμιλος φιλοξενίας της Ευρώπης. Οι εξαγορές διεύρυναν το χαρτοφυλάκιο επωνυμιών που καλύπτουν την πολυτέλεια στην οικονομία και τις εκτενείς επωνυμίες του τρόπου ζωής.
- Ακίνητα: 5.300+
- Τοποθεσίες: 110 χώρες
- Μάρκες: 40+
- Δωμάτια: 777.000+
- Εργαζόμενοι: 240.000
- Έσοδα (2022): 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια
- Πρόγραμμα αφοσίωσης: Accor Live Limitless
- Αγωγός ανάπτυξης: 300.000 δωμάτια
Η Accor με έδρα το Παρίσι φέρνει τη χαρακτηριστική γαλλική φιλοξενία σε ένα ευρύ φάσμα πολυτελών ξενοδοχείων και ξενοδοχείων με τρόπο ζωής.
Ο όμιλος έχει επεκτείνει επιθετικά το παγκόσμιο αποτύπωμά του, αποκτώντας γνωστές μάρκες όπως Fairmont, Raffles, Swissôtel και sbe Entertainment Group.
Δίπλα σε αποδεδειγμένα ακίνητα μεσαίας κλίμακας, όπως το Novotel και το Mercure, βρίσκεται η ταχέως αναπτυσσόμενη συλλογή της Accor από διακριτικές επωνυμίες όπως SO/, Mondrian και Hyde. Εν τω μεταξύ, το πρόγραμμα επιβράβευσης Accor Live Limitless κρατά τους επισκέπτες γαντζωμένους με μοναδικές εμπειρίες τρόπου ζωής.
Με ιστορικές ευρωπαϊκές μάρκες και φρέσκες αντιλήψεις για τον τρόπο ζωής, η Accor διασχίζει την κληρονομιά και την καινοτομία. Προσθέστε στρατηγικές συνεργασίες με τον ξενοδοχειακό κολοσσό Huazhu Group στην Κίνα μαζί με τον συνεργαζόμενο πάροχο διαστημικών υπηρεσιών Wojo και θα έχετε μια εταιρεία που χρεώνει για το μέλλον.
#6. Choice Hotels International INC
Η Choice ηγείται του χώρου των ξενοδοχείων μεσαίας κλίμακας με αποδεδειγμένα ναυαρχίδες όπως το Comfort Inn και το Quality Inn με εντυπωσιακά περιθώρια κέρδους μέσω αυστηρά βελτιστοποιημένων λειτουργιών.
- Ακίνητα: 7.000+
- Τοποθεσίες: 40+ χώρες
- Μάρκες: 12
- Δωμάτια: 570.000+
- Έσοδα (2022): 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια
- Αγωγός ανάπτυξης: 1.800 ξενοδοχεία
Τομείς στρατηγικής εστίασης όπως τα εταιρικά ταξίδια, οι προορισμοί αναψυχής και η διεθνής ανάπτυξη συγκεντρώνουν αποτελέσματα – για παράδειγμα, το 2021 πραγματοποιήθηκαν εγκαίνια ορόσημων τόσο της 1000ης ιδιοκτησίας στην Ευρώπη όσο και του 500ου ξενοδοχείου Comfort στην περιοχή LatAm.
Η αφοσίωση των επισκεπτών παραμένει επίσης υψίστης σημασίας στο Choice χάρη σε πρωτοβουλίες όπως εξατομικευμένες προσφορές ανταμοιβών και μπόνους αφοσίωσης για να επιστρέφουν οι επαγγελματίες ταξιδιώτες.
#7. Huazhu Hotels Group
Η άνθηση των εγχώριων ταξιδιών επέτρεψε την τεράστια ανάπτυξη στην Κίνα σε εθνικό επίπεδο σε πολλές οικονομικές επωνυμίες, όπως η Huazhu.
- Ακίνητα: 8.000+
- Τοποθεσίες: 17 χώρες
- Μάρκες: 14
- Δωμάτια: 829.000+
- Έσοδα (έσοδα 2022): 805 εκατομμύρια δολάρια
- Αγωγός ανάπτυξης: 2.950 ξενοδοχεία
Ήδη ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος της Κίνας, η Huazhu έχει βάλει στόχο να γίνει μία από τις κορυφαίες πολυεθνικές αλυσίδες στην Ασία και όχι μόνο.
Οι τρεις κύριες μάρκες της δίνουν ισχυρή θέση: HanTing Hotels στον οικονομικό τομέα. Το Hi Inn στοχεύει νέους ταξιδιώτες με προϋπολογισμό. και Joya που εξυπηρετούν την πολυτελή αγορά.
Τα σχέδια ταχείας επέκτασης απαιτούν τετραπλασιασμό των διεθνών ξενοδοχείων της, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων επιλεγμένων εγκαινίων στη Σιγκαπούρη και την Ταϊλάνδη. Οι συνεργασίες με την Accor και τη Sunac China ενισχύουν τη φιλόδοξη στρατηγική παγκόσμιας ανάπτυξης της Huazhu.
#8. Indian Hotels Company
Η μεγαλύτερη εταιρεία φιλοξενίας της Νότιας Ασίας, η Indian Hotels Company (IHCL) είναι επίσης ένας από τους πιο σεβαστούς εργοδότες της περιοχής χάρη στη δέσμευση της στην Tata για βιωσιμότητα και κοινωνική συνείδηση.
- Ιδιότητες: 220+
- Τοποθεσίες: 4 ηπείρους
- Μάρκες: 22
- Δωμάτια: 33.000+
- Έσοδα (2022): 630 εκατομμύρια δολάρια
- Αγωγός ανάπτυξης: 50+ ξενοδοχεία
Με πολυτελείς ναυαρχίδες, όπως τα εμβληματικά Taj Hotels και το αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο των οικονομικών ξενοδοχείων Ginger και των κατοικιών amã Stays & Trails, αυτή η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με έδρα τη Βομβάη απευθύνεται σε όλο το φάσμα.
Στρατηγικές προτεραιότητες όπως η επέκταση του αποτυπώματος της επωνυμίας στη Βόρεια Αμερική, η εδραίωση του μεριδίου αγοράς στην Ινδία και η ώθηση της ψηφιακής καινοτομίας δίνουν την εικόνα μιας εταιρείας που εστιάζει στο μέλλον, είναι τα μεγάλα βήματα.
#9. Radisson Hotel Group
Ταχέως αναπτυσσόμενος ξενοδοχειακός γίγαντας o Radisson Hotel Group μετά από πρόσφατες εξαγορές και ανοίγματα που εδραιώνουν περαιτέρω το παγκόσμιο αποτύπωμα.
- Ακίνητα: 1.700+
- Τοποθεσίες: 120 χώρες
- Μάρκες: 8
- Δωμάτια: 100.000+
- Έσοδα (2022): 967 εκατομμύρια δολάρια
- Αγωγός ανάπτυξης: 200.000+ δωμάτια
Αυτή η εταιρεία με έδρα τις Βρυξέλλες έχει υποβληθεί σε σημαντική αναδιάρθρωση, συμπεριλαμβανομένης της αλλαγής επωνυμίας από τον όμιλο Carlson Rezidor Hotel Group στη Radisson.
Ο νέος στρατηγικός οδικός χάρτης εστιάζει έντονα στις ΗΠΑ, στοχεύοντας συγκεκριμένα στη μαζική επέκταση των εμπορικών σημάτων Radisson Hotels και Radisson Blu μαζί με φρέσκες ιδέες για τον τρόπο ζωής, όπως το Radisson RED.
Η βιωσιμότητα είναι επίσης ένας βασικός πυλώνας για τη συνέχεια με δεσμεύσεις που καλύπτουν τα πάντα, από υπεύθυνη κατασκευή και ανακαίνιση μέχρι κλινοσκεπάσματα ξενοδοχείων με οικολογικό σήμα.
#10. Louvre Hotels Group
Ο Louvre Hotels Group, με έδρα το Παρίσι πραγματοποίησε δύο εξαγορές που άλλαξαν το παιχνίδι τα τελευταία χρόνια, εξαγοράζοντας τα Sarovar Hotels and Resorts στην Ινδία για να εκτοξεύσει το αποτύπωμα του στη Νότια Ασία καθώς και το ισπανικό Hoteles Plateno.
- Ακίνητα: 1.600
- Τοποθεσίες: 54 χώρες
- Μάρκες: 7
- Δωμάτια: 150.000+
- Έσοδα (2022): 661 εκατομμύρια δολαρια
- Αγωγός ανάπτυξης: 300 ξενοδοχεία
Προσθέστε μια στρατηγική ανάπτυξης με ελαφριά περιουσιακά στοιχεία και θα έχετε μια λιτή μηχανή επέκτασης που τροφοδοτεί ετήσια αύξηση 10% στον αριθμό των ξενοδοχείων.
Εμβληματικά ακίνητα όπως το Golden Tulip -μεσαίας κλίμακας- και τα πολυτελή ξενοδοχεία Campanile προσφέρουν σημαντικά αποτελέσματα.
Οι καινοτόμες προσφορές όπως το Smart Room της LG διαθέτουν βοηθό Amazon Alexa και είσοδο χωρίς κλειδί για κινητά μέσω μιας εφαρμογής σηματοδοτούν την καινοτομία στη φιλοξενία.