Οι Ιρλανδοί καταναλωτές είναι οι πιο αγχώδεις στην Ευρώπη. Παράλληλα η εμπιστοσύνη τους για αγορές μέσα στα καταστήματα έχει μειωθεί σημαντικά τις τελευταίες εβδομάδες, λόγω του τρίτου κύματος του Covid-19.

Αυτό προέκυψε από έρευνα της Deloitte Ireland σε έρευνα 1.000 καταναλωτών σε 19 χώρες. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν μεταξύ 30 Δεκεμβρίου και 6 Ιανουαρίου.

Πιο αναλυτικά, η εμπιστοσύνη στις αγορές στο κατάστημα έχει μειωθεί κατά 12% για τους Ιρλανδούς.

Ταυτόχρονα, τα επίπεδα άγχους έχουν αυξηθεί κατά 15% σε σύγκριση με την έρευνα που διεξήχθη τέσσερις εβδομάδες νωρίτερα.

Ποιες είναι οι πηγές άγχους

Όταν ρωτήθηκαν για τις πηγές του άγχους τους,

  • το 84% των Ιρλανδών καταναλωτών ανέφεραν το Covid-19,
  • το 40% ανέφερε το οικονομικό άγχος και
  • το 28% ανέφερε την κατάσταση εργασίας ή απασχόλησης.

Η ανησυχία των καταναλωτών για την προσωπική τους σωματική ευεξία μειώθηκε κατά 1% σε 52%

Πρόθεση για ταξίδια

Υπήρξε μείωση 19% στην πρόθεση των καταναλωτών να δαπανήσουν για ταξίδια. Ακόμη καταγράφηκε μείωση 11% σε όσους σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για αναψυχή τους επόμενους τρεις μήνες.

Διαμονή σε ξενοδοχεία

Η εμπιστοσύνη στη διαμονή στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 6%, ενώ η εμπιστοσύνη στα αεροπορικά ταξίδια μειώθηκε κατά 5%.

Το 47% δεν πιστεύουν ότι είναι ασφαλές να μείνουν σε ένα ξενοδοχείο αυτήν τη στιγμή.