
Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Έχει σχεδιαστεί προκειμένου να ενισχύει τη λειτουργικότητα και την αισθητική, γι αυτό τον λόγο το INSTER διαθέτει μια φιλική, χαρισματική εμφάνιση, διατηρώντας παράλληλα την ικανότητα να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις καθημερινές απαιτήσεις.
Πρόκειται για έναν έξυπνο και χαρισματικό σύντροφο για οδηγούς με ποικίλο τρόπο ζωής, την ίδια στιγμή που η σχεδιαστική γλώσσα του INSTER επικοινωνεί φιλικότητα και ικανότητα. Οι στρογγυλεμένες επιφάνειες του αμαξώματός του σε όμορφο, αποδεκτό προφίλ συνδυαστικά με τις αναλογίες του αποπνέουν αυτοπεποίθηση.
Το εμπρός μέρος του εισάγει μια εμβληματική εικόνα EV, που χαρακτηρίζεται από τα LED φλας με pixel-graphic και μια μαύρη μάσκα που ενσωματώνει τους προβολείς, τη θύρα φόρτισης και την εμπρός κάμερα. Τα φώτα pixel αποτελούν διακριτικό στοιχείο της ταυτότητας του μοντέλου, καθιστώντας το εύκολα αναγνωρίσιμο ως ηλεκτρικό Hyundai. Η πίσω σχεδίαση συνεχίζει αυτή τη σύγχρονη σχεδίαση με πίσω LED φώτα με μοτίβο laser pixel που αντικατοπτρίζουν τα pixel-graphic του εμπρός μέρους και στρογγυλά διαφανή φώτα.
Το κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τις προστατευτικές ποδιές και τα τονισμένα φτερά αντανακλά τον προσανατολισμό του μοντέλου στον ενεργό τρόπο ζωής, μεταδίδοντας μια αίσθηση προστασίας και ετοιμότητας τόσο για οδήγηση στην πόλη όσο και στην εξοχή. Ακόμη και όταν είναι ακίνητο, η γωνία του πίσω φτερού προσθέτει μια αίσθηση κίνησης και δυναμικής ενέργειας.
Το INSTER διαθέτει μια ποικιλία επιλογών ζαντών προκειμένου να ταιριάζει σε διαφορετικά γούστα: ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 15 και 17 ιντσών για πιο premium εμφάνιση. Από το πλάι, το μεγάλο μεταξόνιό του υπογραμμίζει το καθαρό, σύγχρονο προφίλ του, ενώ οι τετράκτινες ζάντες εμπνευσμένες από τα pixel συμβάλλουν στη πιο φουτουριστική αισθητική.
Ανάλογα με την έκδοση, το εξωτερικό του προσφέρει διάφορα επίπεδα εξατομίκευσης. Το βασικό μοντέλο διαθέτει προβολείς αλογόνου, φώτα ημέρας LED (DRL), πίσω φώτα τύπου λαμπτήρα και χαλύβδινες ζάντες 15 ιντσών, που συμπληρώνονται από εμπρός κολόνες στο χρώμα του αμαξώματος και μια κομψή σχεδίαση. Για ένα πιο εκλεπτυσμένο στυλ, οι πελάτες μπορούν να αναβαθμίσουν την εμφάνιση επιλέγοντας προβολείς LED Projection, ζάντες αλουμινίου σε 17 ιντσών και ματ μαύρο φινίρισμα των κολόνων Α. Προσφέρεται σε δέκα εκπληκτικά εξωτερικά χρώματα, εμπνευσμένα από τις φυσικές αποχρώσεις του χαρτιού hanji.
Το INSTER προσφέρει ένα εξαιρετικά εκλεπτυσμένο και άνετο εσωτερικό, ενώ συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με δυνατότητες εξατομίκευσης. Η χωροταξία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε μια ποικιλία καθημερινών καταστάσεων, από οικογενειακά ταξίδια μέχρι αστικές μετακινήσεις. Με μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών, το οποίο είναι άμεσα συγκρίσιμο με αυτό ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας Β, το INSTER διαθέτει γενναιόδωρο χώρο για τους επιβάτες, ειδικά στη δεύτερη σειρά, εξασφαλίζοντας ότι κάθε ταξίδι θα είναι άνετο και απολαυστικό.
Η ευελιξία του μοντέλου είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά του. Η δυνατότητα διέλευσης από την εμπρός σειρά επιτρέπει την εύκολη μετακίνηση μέσα στην καμπίνα και καθιστά δυνατή ακόμη και την έξοδο από την πλευρά του συνοδηγού όταν το αυτοκίνητο σταθμεύει σε στενούς χώρους. Τα πίσω καθίσματα έχουν δυνατότητα μετατόπισης και ανάκλισης για πρόσθετη άνεση ή αυξημένο χώρο αποσκευών. Όταν αναδιπλώνονται, δημιουργούν μια επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Τα εμπρός καθίσματα μπορούν επίσης να αναδιπλωθούν, προσφέροντας πρακτικές λύσεις για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, όπως αθλητικός εξοπλισμός, ή δημιουργώντας χώρο για χαλάρωση μέσα στο αυτοκίνητο.
Σε ότι αφορά το πορτμπαγκάζ, το INSTER διαθέτει εντυπωσιακή ευελιξία. Η στάνταρ χωρητικότητα των 280 λίτρων μπορεί να αυξηθεί στα 351 λίτρα, σύροντας τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός. Με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.059 λίτρα, κάτι που καθιστά το INSTER ιδανικό για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Τόσο τα καθίσματα της πρώτης όσο και της δεύτερης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν για να φιλοξενήσουν αντικείμενα μεγάλου μήκους, αυξάνοντας την πρακτικότητα του αυτοκινήτου για ταξίδια ή μεγαλύτερες ανάγκες μεταφοράς φορτίου.
Τα υλικά στο εσωτερικό αντικατοπτρίζουν επίσης τη δέσμευση της Hyundai για βιωσιμότητα. Τα καλύμματα των καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο PET, ενώ το κάλυμμα του ουρανού αποτελείται από 85% ανακυκλωμένο PET. Ανάλογα με την επιλογή του χρώματος, η μοκέτα αποτελείται από 30 έως 100 τοις εκατό ανακυκλωμένο PET, ενώ το πάνω διακοσμητικό στις πόρτες της πόρτας ενσωματώνει βιοπολυπροπυλένιο που εξάγεται από ζαχαροκάλαμο. Ακόμα και το μαύρο εξωτερικό χρώμα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, χρησιμοποιώντας χρωστικές ουσίες από ανακυκλωμένα απόβλητα ελαστικών αντί για την παραδοσιακή αιθάλη.
Το INSTER προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις, με ανταγωνιστικές δυνατότητες φόρτισης, εξαιρετική αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία και προηγμένα χαρακτηριστικά EV. Προσφέρει μια κορυφαία, αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία οδήγησης στο Segment Α, η οποία φτάνει τα 370 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η εξαιρετική αυτονομία βασίζεται στην μπαταρία 49 kWh που είναι εξοπλισμένη με ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, καθιστώντας το INSTER μια πρακτική επιλογή για όσους αναζητούν εκτεταμένη μετακίνηση στην πόλη και τα προάστια.
Η φόρτιση του είναι γρήγορη και βολική. Όταν είναι συνδεδεμένο σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC ≥120 kW, το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά, χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης 85,3 kW (μπαταρία 49 kWh). Για τη φόρτιση στο σπίτι, το INSTER είναι εξοπλισμένο με έναν ενσωματωμένο φορτιστή (OBC) 11 kW, που επιτρέπει την απλοποιημένη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το ηλεκτρικό crossover της Hyundai, προσφέρει επίσης ένα προαιρετικό σύστημα Vehicle-to-Load (V2L), το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές χρησιμοποιώντας την μπαταρία του αυτοκινήτου. Η λειτουργία V2L διατίθεται σε δύο εκδοχές. Το V2L καμπίνας παρέχει μια απευθείας πρίζα ρεύματος στο εσωτερικό του οχήματος, που βρίσκεται στο κάτω μέρος της κεντρικής πρόσοψης, με μέγιστη χωρητικότητα ισχύος 36,2 kWh (μπαταρία 49 kWh). Το εξωτερικό V2L επιτρέπει τη σύνδεση μέσω προσαρμογέα στη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου, παρέχοντας την ίδια χωρητικότητα 36,2 kWh, καθιστώντας το ιδανικό για την τροφοδοσία εξοπλισμού ή συσκευών εν κινήσει.
Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μπαταριών, οι οποίες παρέχουν ισορροπία ισχύος και αποδοτικότητας, Standard (42 kWh, 97 ίπποι) και Long range (49 kWh, 115 ίπποι), με ροπή και στις δυο περιπτώσεις τα 147 Nm. Η αυτονομία του φτάνει τα 370 χιλιόμετρα.
Παρά το γεγονός ότι είναι ένα κόμπακτ EV, το INSTER υπερέχει στην ελαχιστοποίηση του θορύβου και των κραδασμών του δρόμου. Η Hyundai έχει επικεντρωθεί στη μείωση του NVH σε επίπεδα που συνήθως συναντώνται σε οχήματα υψηλότερης κατηγορίας.
Ενισχυμένη ηχομόνωση του αμαξώματος, παχύτερα τζάμια θυρών και πρόσθετη μόνωση έχουν χρησιμοποιηθεί για να προσφέρουν μια πιο ήσυχη εμπειρία στην καμπίνα.
Ο αεροδυναμικός θόρυβος έχει μειωθεί σημαντικά με την ενσωμάτωση ενισχύσεων στις πόρτες και το αμάξωμα, ενώ το παχύτερο τζάμι της μπροστινής πόρτας και το πλήρες κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα συμβάλλουν περαιτέρω στην αθόρυβη κίνηση του αυτοκινήτου.
Για να βελτιώσει τη συνολική ομαλότητα της οδήγησης, η Hyundai ενίσχυσε επίσης την ακαμψία του πλαισίου του INSTER και εφάρμοσε ενισχύσεις στο πορτμπαγκάζ για την απόσβεση των κραδασμών από το πίσω μέρος. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του INSTER παίζει καθοριστικό ρόλο στις επιδόσεις του, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,309. Αυτό το βελτιωμένο προφίλ επιτυγχάνεται με σχολαστική προσοχή στο κάτω σχήμα του αμαξώματος, τη χρήση πλήρους καλύμματος κάτω από το αμάξωμα και την προσθήκη ενός χείλους πίσω προφυλακτήρα που εξισορροπεί τη ροή του αέρα. Αυτά τα χαρακτηριστικά μαζί συμβάλλουν στη μείωση της αντίστασης, στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
Το INSTER προσφέρει ένα πρωτοποριακό σύστημα infotainment, σχεδιασμένο να αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία με ένα συνδυασμό προηγμένης τεχνολογίας και φιλικών προς το χρήστη λειτουργιών. Κεντρικό στοιχείο αυτού του συστήματος είναι η οθόνη LCD 10,25 ιντσών, η οποία προβάλλει σε περίοπτη θέση περιεχόμενο ειδικά για το EV, καθιστώντας τις ζωτικής σημασίας πληροφορίες εύκολα προσβάσιμες στον οδηγό. Η μεγάλη οθόνη βελτιώνει τη χρηστικότητα με ένα διαισθητικό γραφικό περιβάλλον χρήστη (GUI), προσφέροντας μια σειρά από τέσσερις θεματικές επιλογές για την εξατομίκευση της οδηγικής εμπειρίας. Η ένδειξη κατάστασης φόρτισης (SOC) είναι επίσης βελτιωμένη, βελτιώνοντας την ευκολία χρήσης για τους ιδιοκτήτες EV.
Με τιμές έκπληξη (16.973 και 18.792 ευρώ αντίστοιχα για τις δυο εκδόσεις, με κρατική επιδότηση).