Οι μισές σχεδόν από τις πτήσεις που πραγματοποιούνται μπορεί να θεωρηθούν μη αναγκαίες για τους ίδιους τους ταξιδιώτες. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με μελέτη που δημοσίευσε η εφημερίδα Journal of Air Transport Management.

Η αεροπλοΐα έρχεται όλο και περισσότερο σε αντίθεση με τους περισσότερους από τους κοινωνικούς στόχους. Δηλαδή την προστασία της κλιματικής αλλαγής, την ατμοσφαιρική ρύπανση και το θόρυβο.

Αυτή η πίεση παρουσιάστηκε πρόσφατα με την άνοδο του κινήματος «flygskam» στην Ευρώπη. Παράλληλα ασκείται κριτική σε πρόσωπα υψηλού προφίλ τα οποία εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ιδιωτικά αεροπλάνα, παρά το γεγονός ότι υποστηρίζουν την άμβλυνση της κλιματικής αλλαγής.

Η μελέτη βασίζεται σε στοιχεία από μια ομάδα διεθνών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο του Lund. Συλλογικά ανακάλεσαν 587 πτήσεις που κάλυπταν συνολική απόσταση 2,19 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, ή κατά μέσο όρο 75,413 χιλιόμετρα ανά φοιτητή, για περίοδο έξι ετών (2012-2017).

Οι λόγοι για τις πτήσεις που πραγματοποίησαν οι φοιτητές ήταν διάφοροι. Ειδικότερα η κατηγοριοποίηση είχε ως εξής :

-37% των πτήσεων ήταν «πολύ σημαντικό»

-21% «σημαντικό»

-21% των πτήσεων κρίθηκε ότι δεν ήταν ούτε σημαντικό ούτε ασήμαντο

-13% των ταξιδιών είχε «περιορισμένη σημασία» και

-8% δεν είχε «καμία σημασία».

Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι μία στις πέντε πτήσεις (21%) μπορεί να θεωρηθεί περιττή.

Επιπλέον, το πιο δημοφιλές κίνητρο για ταξίδια ήταν ο «ελεύθερος χρόνος» σε ποσοστό 42%.