«Είναι νωρίς για να προβλέψουμε με ακρίβεια αποτελέσματα για το 2018. Πλην όμως συγκεντρώνοντας στοιχεία από αγορές με πρόωρο προγραμματισμό φαίνεται ότι το σκηνικό δεν αλλάζει ιδιαίτερα εν συγκρίσει με το 2017». Αυτό επισημαίνει σε τοποθέτησή του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.
Ειδικότερα επισημαίνει:
«1. Από τις πρόσφατες πληροφορίες φαίνεται ότι θα αλλάξουν λίγο οι προσεγγίσεις και αριθμός επισκεπτών μεταξύ των προορισμών, λόγω προτιμήσεων, αλλαγής προγραμμάτων αλλά και ανταγωνισμού προορισμών περιοχών. Το αποτέλεσμα δείχνει να μην αλλάζει στο σύνολο της επικράτειας σημαντικά με πολύ επιφυλακτική πρόβλεψη να υπάρχει οριακή αύξηση προορισμών (περίπου 1,5 – 2 %) και επιβατοαφίξεων στην επικράτεια (περίπου 3,5 – 4 %)» και συνεχίζει:
«Οι προβλέψεις αυτές απορρέουν από τις μέχρι στιγμής αιτήσεις εταιριών για το 2018, αλλά είναι άγνωστο τι ήθελε προκύψει μια που τα γεγονότα που επηρέασαν αρνητικά τον θαλάσσιο τουριστικό κλάδο υπάρχουν και συνεχίζουν να υφίστανται με ορισμένες διαφοροποιήσεις και συγκεκριμένα:
Τα γεγονότα στην Τουρκία φαίνεται να συνεχιστούν για αρκετό διάστημα ακόμη, αλλά ίσως υπάρξει και μια περαιτέρω ένταση με την Χώρα μας από τις πρόσφατες θέσεις της γείτονος.
Το μεταναστευτικό πρόβλημα φαίνεται να οξύνεται ελλείψει σωστής διαχείρισης και αύξησης μεταφοράς προσφύγων προς τα νησιά μας με σχεδόν μηδενική απορρόφηση προς ενδοχώρα και Ευρώπη.
Η οικονομική κρίση ίσως δεν επηρεάσει περαιτέρω αρνητικά μια που η βελτίωση συνθηκών, αλλά και ο υγιής ανταγωνισμός βοηθήσουν προς την οριακή ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου.
Τα γενικότερα γεωπολιτικά γεγονότα στην Ανατολική Μεσόγειο με Αίγυπτο, Τουρκία, Ισραήλ να επισκιάζουν το αρνητικό κλίμα στην περιοχή.
Όπως όλοι γνωρίζουμε όλα είναι ρευστά με το κλίμα που επικρατεί.
Η τρομοκρατία γενικότερα είναι ένας ακόμη αρνητικός παράγων μετά τα τρομοκρατικά κτυπήματα σε μεγαλουπόλεις, πολυσύχναστους τόπους τον τελευταίο καιρό.
Τέλος ο ανταγωνισμός Ασία προορισμός συνεχίζετε, αν και ίσως σύντομα υπάρξει μια αντίστροφη μέτρηση λόγω του υπέρ tonnage στην περιοχή».
Όσον αφορά το τί μπορεί να γίνει για τη συντήρηση και ανάπτυξη στον θαλάσσιο τουρισμό της Ελλάδας ο Θ.Κόντες επισημαίνει:
«Πρέπει να αναλογισθούν όλοι τις ευθύνες τους και να συνυπάρξουν παίρνοντας σωστές αποφάσεις για την ανάπτυξη του τόσο προσοδοφόρου τομέα τουρισμού για την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και της Χώρας μας γενικότερα και ιδιαίτερα στην απασχόληση εργατικού δυναμικού και οικονομικά οφέλη.
Αξιολόγηση διαφόρων προορισμών θαλάσσιου τουρισμού και εφαρμογή λιμενικής – τουριστικής πολιτικής προς τη σωστή κατεύθυνση και αξιοκρατική προσέγγιση Αποφάσεων.
Προγραμματισμός και σταδιακή κατασκευή υποδομών σε λιμένες / αεροδρόμια / οδικά δίκτυα / ανάδειξη αρχαιολογικών μνημείων.
Βελτίωση υπηρεσιών εξυπηρέτηση πλοίων και επιβαινόντων εις προορισμούς επικράτειας και προώθηση τοπικών προϊόντων.
Εξάλειψη γραφειοκρατίας και διατυπώσεων με σκοπό να γίνει η Χώρα άκρως ελκυστική στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.
Απλοποίηση τελωνειακών διατυπώσεων. Εξέταση για ενδοκοινοτική κρουαζιέρα με ανταγωνιστικούς όρους.
Τέλος η Επιτροπή Κρουαζιέρας εδραιώθηκε για να επιλύσει άμεσα, επείγοντα θέματα βοηθώντας την ανάπτυξη του κλάδου, αλλά για μια φορά ακόμη με την πολυπληθείς στελέχωση και την κρατική νοοτροπία δεν φαίνεται να προχωρά για τον σκοπό που ιδρύθηκε».
Πηγή :www.protothema.gr