venetia-krouazieroploioΕγκρίθηκε το σχέδιο για μόνιμο απαγορευτικό στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στο κέντρο της Βενετίας, με εκτροπή των δρομολογίων σε άλλο σημείο και κατασκευή νέου καναλιού στα δυτικά. Η αρμόδια επιτροπή έδωσε, μετά από συνάντηση με τον ιταλό πρωθυπουργό, το πράσινο φως για την κατασκευή του νέου καναλιού και ο δήμαρχος της πόλης πανηγύρισε «την αντιστροφή της τάσης για γιγαντισμό στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας».

Το κίνημα πολιτών που ξεκίνησε την πρωτοβουλία μιλά για μία πρώτη νίκη, αλλά προαναγγέλλει πως τώρα θα επικεντρωθεί στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του νέου καναλιού. Το ζήτημα είχε ανακινηθεί μετά το ναυάγιο του Costa Concordia.

Η επιτροπή που θα έπαιρνε τις αποφάσεις απαρτιζόταν από υπουργούς και τοπικούς αξιωματούχους. Μετά τη συνάντηση υπό τον Ενρίκο Λέτα, η επιτροπή ενέκρινε την κατασκευή του νέου καναλιού στα δυτικά, με το οποίο τα πλοία θα αποφεύγουν το ιστορικό κέντρο της πόλης.

Η κατασκευή του νέου καναλιού, που θα λειτουργεί ως «πίσω είσοδος» της πόλης, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Παρά την ικανοποίηση που προκάλεσε η απόφαση για εκτροπή των δρομολογίων στην πρωτοβουλία πολιτών που είχε κινήσει το ζήτημα, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου θα αποτελέσουν το νέο σημείο σύγκρουσης.

Η απόφαση βρήκε θερμή υποδοχή στις τοπικές αρχές. Ο δήμαρχος Τζιόρτζιο Ορσόνι είπε πως με αυτήν «επιτέλους αντιστρέφεται τάση για γιγαντισμό στη λιμνοθάλασσα». «Φτάνει με τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στα δύο βήματα από την πλατεία του Αγίου Μάρκου, μπαίνουν όρια» είπε ο Ορσόνι.

Από τον Ιανουάριο και μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, ο αριθμός των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στη Βενετία θα μειωθεί κατά 20% και των μικρότερων πλοίων κατά ένα τέταρτο. Από την 1η Νοεμβρίου του 2014, όλα τα πλοία άνω των 96.000 τόνων θα απαγορευτούν.

in