Τη συσχέτιση του τουρισμού με τον οικονομικό αντίκτυπο των αγορών τουριστικών ειδών στη Βαρκελώνη εξετάζει μελέτη από την Εμπορική Ένωση της πόλης Oberta.

Ειδικότερα, περίπου το 1/3 του συνόλου του αστικού εμπορικού χώρου της Βαρκελώνης χρωστάει περίπου το 1/3 του συνολικού του εισοδήματος στους τουρίστες. Στις περιοχές, «paseo de Gràcia», «plaza Catalunya», «Portal de l’Àngel», «Portaferrissa» και στους δρόμους της περιοχής «Born», το 61% όλων των πωλήσεων γίνονται από τουρίστες. Κατά μέσο όρο, οι αγορές των τουριστών αναλογούν σε λίγο περισσότερο από το 18% των συνολικών εσόδων του εμπορικού τομέα της Βαρκελώνης, σύμφωνα με τη μελέτη.

Ως άμεσο αποτέλεσμα των 33 εκατ. τουριστών που ενισχύουν τον τουρισμό στη Βαρκελώνη σε ετήσια βάση, η πόλη δέχεται περίπου 2000 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη μελέτη αναφορικά με τις κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις των αγορών των τουριστών, το 19% των επιχειρήσεων στο κέντρο της Βαρκελώνης, θα έπρεπε να κλείσει εάν δεν υπήρχαν οι πωλήσεις προς τους τουρίστες. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο 1200 καταστημάτων.

Παράλληλα, ο διευθυντής της μελέτης, Roger Gaspa, δήλωσε ότι «οι αγορές στο κομμάτι του τουρισμού στην Βαρκελώνη ήταν σε θέση να αντισταθμίσουν την πτώση των αγορών που πραγματοποιήθηκαν από τους κατοίκους της πόλης μεταξύ των ετών 2010 και 2015, ιδίως όσον αφορά τη μόδα και αξεσουάρ».

Τέλος, η ανάλυση των οικονομικών επιπτώσεων των τουριστικών αγορών δείχνει ότι έχουν άμεσο αντίκτυπο στην απασχόληση των 26.000 ατόμων «οι οποίοι διατηρούν την εργασία τους χάρη στις πωλήσεις προς τους τουρίστες», σύμφωνα με τον κ. Gaspa. Αυτό αντιπροσωπεύει τρεις στις δέκα θέσεις εργασίας στον εμπορικό τομέα της Βαρκελώνης.