Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι Βρετανοί καλούνται να είναι σε εγρήγορση για τον κίνδυνο απάτης κατά την περίοδο αιχμής κρατήσεων τον Ιανουάριο, για διακοπές.
Οι απατεώνες στοχεύσουν παραθεριστές με ψεύτικες διαφημίσεις σε ιστότοπους ή προσποιούνται ότι είναι πράκτορες κρατήσεων από νόμιμη εταιρεία, σύμφωνα με την Nationwide.
Σε πολλές περιπτώσεις προσπαθούν να αποτρέψουν την επικοινωνία με γνήσιους ιστότοπους διακοπών και ζητούν από τους καταναλωτές να κάνουν πληρωμές σε ένα άτομο και όχι σε μια εταιρεία μέσω τραπεζικής μεταφοράς.
Τι ενισχύει τις μεθόδους των απατεώνων
- Περισσότεροι από τους μισούς (58%) δεν γνωρίζουν ή δεν είναι σίγουροι πώς να ελέγξουν εάν ένας ταξιδιωτικός πράκτορας ή η κράτηση διακοπών είναι νόμιμα ή όχι.
- Το ένα τρίτο (32%) βιάζεται να κάνει κράτηση για ένα διάλειμμα χωρίς να ελέγξει διεξοδικά για να βεβαιωθεί για την συμφωνία.
Το 40% βλέπει την κράτηση διακοπών ως προτεραιότητα τον Ιανουάριο επειδή είτε θέλει να προγραμματίσει εκ των προτέρων (42%) είτε χρειάζεται κάτι να περιμένει μετά τις αποδράσεις από τις γιορτές (40%).
Από ποια κανάλια κάνουν αναζήτηση και κράτηση
- Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι ιστότοποι αεροπορικών εταιρειών παραμένουν τα πιο δημοφιλή μέρη αναζήτησης για διακοπές.
- Ενας στους επτά (14%) αναζητά αποδράσεις σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook Marketplace και το Instagram.
- Ενας στους πέντε (20%) χρησιμοποιεί την Airbnb για κράτηση.
Τέσσερις στους δέκα (40%) έχουν δει διαφημίσεις διακοπών να εμφανίζονται στις ροές τους στα social media, ενώ ένας στους πέντε (20%) έχει λάβει άμεσα μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ταξίδια.
Τα social media, είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι δεν είναι τόσο υποψιασμένοι. Σχεδόν ένας στους δέκα (9%) έχει κάνει κράτηση για διακοπές χωρίς ευρύτερη έρευνα, επειδή έχει δει έναν influencer που ακολουθεί να δημοσιεύει σχετικά.
Για ποιες κρατήσεις αισθάνονται οι ταξιδιώτες πιο ευάλωτοι στην απάτη
- Καταλύματα (34%).
- Εκδρομές και περιηγήσεις (15%).
- Ταξίδια (12%).
- Ενοικίαση οχημάτων (6%).
- Στάθμευση στο αεροδρόμιο (6%).
Περίπου το ένα τέταρτο (26%) παραδέχονται ότι μπαίνουν στην αναζήτηση των διακοπών τους χωρίς να ανησυχούν για τίποτα.
Ωστόσο, το 44% κάνει έρευνα αφού δει μια «συμφωνία περιορισμένου χρόνου» να εμφανίζεται στο διαδίκτυο και πολλοί ασκούν έναν βαθμό υγιούς καχυποψίας.
Με ποιο τρόπο πληρώνουν
- Τέσσερις στους 10 (40%) πληρώνουν με πιστωτική κάρτα.
- Το ένα τρίτο (33%) χρησιμοποιεί την χρεωστική του κάρτα.
- Το 6% παραδέχεται ότι θα πλήρωνε για διακοπές με μετρητά και ένας στους 20 (5%) με τραπεζικό έμβασμα, τρόποι που είναι λιγότερο ασφαλείς.
Οπως υπογραμμίζει ο Jim Winters, διευθυντής οικονομικού εγκλήματος της Nationwide, “το παλιό ρητό “φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό” μάλλον ισχύει σίγουρα για τις διακοπές”. Και συνιστά στους καταναλωτές να κάνουν έρευνα “πριν από την κράτηση και αν έχετε αμφιβολίες ζητήστε υποστήριξη”.