Η ειδική επιτροπή μεταφορών των Βρετανών καταδίκασε έντονα τη συμπεριφορά της British Airways και της μητρικής της εταιρείας International Airlines Group (IAG) προς τους υπαλλήλους της σε μια περίοδο διεθνούς κρίσης.

Η άποψη της επιτροπής είναι ότι η τρέχουσα διαβούλευση της British Airways σχετικά με τις αλλαγές προσωπικού είναι μια υπολογιζόμενη προσπάθεια να εκμεταλλευτεί την πανδημία για τη μείωση 12.000 θέσεων εργασίας και την υποβάθμιση των όρων εργασίας περίπου 35.000 υπαλλήλων.

“Ο αντίκτυπος του κορωνοϊού μπορεί δυστυχώς να σημαίνει ότι η απώλεια ορισμένων θέσεων εργασίας στον αεροπορικό τομέα είναι δικαιολογημένη. Η συμπεριφορά της British Airways και της μητρικής της εταιρείας, IAG, δεν είναι. Μειώνεται πολύ κάτω από τα πρότυπα που αναμένεται από οποιονδήποτε εργοδότη, ειδικά υπό το φως της κλίμακας της επιδότησης των φορολογουμένων, αυτή τη στιγμή της εθνικής κρίσης. Είναι απαράδεκτο να επιδιώκει μια εταιρεία να οδηγήσει αυτό το επίπεδο αλλαγής υπό την κάλυψη μιας πανδημίας”, δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, βουλευτής κ. Χου Μέριμαν.

“Εξετάσαμε προσεκτικά τα σχέδια της BA. Ως επιτροπή, επιδιώξαμε να το εξετάσουμε περαιτέρω και να προωθήσουμε την αλλαγή χρησιμοποιώντας τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας μέσω του Σώματος. Αυτή η ανεπιθύμητη καταστροφή ενός πιστού εργατικού δυναμικού δεν μπορεί να επιτραπεί να φανεί ότι θα προχωρήσει χωρίς κυρώσεις – από την κυβέρνηση, τους βουλευτές ή τους επιβάτες που πληρώνουν, οι οποίοι ενδέχεται να επιλέξουν διαφορετικά στο μέλλον. Θεωρούμε ότι είναι εθνική ντροπή”, συνέχισε ο ίδιος.

Το μέλλον της καραντίνας

Η επιτροπή ανακοίνωσε επίσης ότι η περίοδος καραντίνας 14 ημερών θα πρέπει να εγκαταλειφθεί στα τέλη Ιουνίου, υπέρ μιας πιο ευέλικτης και βασιζόμενης στον κίνδυνο προσέγγισης, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση πρέπει επίσης να επιταχύνει τη στρατηγική ανάκαμψης.

Εάν το επιτρέψουν οι συνθήκες στα τέλη Ιουνίου, η επιτροπη ζητά να εγκαταλειφθεί η πολιτική καραντίνας κατά την επόμενη επανεξέτασή της και καλεί την κυβέρνηση να εισαγάγει μια πιο ευέλικτη και βασιζόμενη στον κίνδυνο προσέγγιση για τον έλεγχο των συνόρων, χρησιμοποιώντας εναλλακτικές λύσεις όπως “στοχευμένες καραντίνες, αεροπορικές γέφυρες και έλεγχο θερμοκρασίας”.

«Πρέπει να ξαναχτιστεί η εμπιστοσύνη των επιβατών στις αεροπορικές εταιρείες και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, που έχουν υποστεί άσκοπες δύσκολες διαδικασίες επιστροφής χρημάτων. Συνιστούμε στην Κυβέρνηση να εξετάσει εάν πρέπει να εισαχθούν νέες προστασίες για τους επιβάτες πριν από μελλοντικές πανδημίες ή άλλες έκτακτες περιστάσεις”.