«Μοχλός ανάπτυξης για την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδος αλλά και για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση, μπορούν να γίνουν οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού» είναι το γενικότερο συμπέρασμα της 4ης ημερίδας του εκπαιδευτικού προγράμματος που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Μονάδα Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κέντρου Αριστείας του ΕΚΠΑ με θέμα Σύγχρονες Τάσεις στον Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Τουρισμό, την Δευτέρα 31/10.
Έχοντας βραβευθεί τρεις φορές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπήγια το έργο του στη 15ετή παρουσία του στον χώρο της εκπαίδευσης, το κέντρο ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια μέσω της Μονάδας Ευρωπαϊκού Τουρισμού εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράμματα στον τουρισμό, ενώ πρόσφατα εγκαινίασε την συνεργασία του με την Google συνδιοργανώνοντας εκπαιδευτικό σεμινάριο ψηφιακού μάρκετινγκ για φοιτητές, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GrowGreek Tourism Online.
Για την ανάγκη αξιοποίησης των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων και της τεχνογνωσίας που αποκτήθηκε κατά την διοργάνωση του Αθήνα 2004, και την σημαντική ώθηση που μπορούν να δώσουν στον αθλητικό τουρισμό τόνισε μεταξύ άλλων η Ιρις Κουβέλη στην εισήγηση της για τον αθλητικό τουρισμό.
Η Γιολάντα Τότσιου αναφέρθηκε στην μεγάλη προοπτική ανάδειξης της χώρας ως γαστρονομικό προορισμό, λόγω της πλούσιας ιστορίας αλλά και άφθονων προϊόντων γαστρονομίας που μπορούν να αποτελέσουν βάση για ένα ποιοτικό τουριστικό προϊόν.
Ο οικοτουρισμός – αγροτουρισμός αν και γνωρίζει ανάπτυξη στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, ανέφερε ο Παναγής Μεταξάτος, με μικρές ή μεγάλες αγροτουριστικές μονάδες που έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν τους προσφέροντας εναλλακτικές υπηρεσίες σε διάφορα μέρη της χώρας, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για να αναπτυχθεί το ελληνικό αγροτουριστικό προϊόν.
Την αξιοποίηση της γεωγραφικής της θέσης και του φυσικού της κάλλους οφείλει να αναδείξει η Ελλάδα και να ξεπεράσει τις ελλείψεις σε υποδομές, ώστε να προσελκύσει κρουαζιέρες και άλλες μορφές θαλάσσιου τουρισμού, επεσήμανε ο καθηγ. Αγγελος Κότιος, καθώς μαζί με τις παραπάνω μορφές τουρισμού αποτελούν σημαντικά εργαλεία περαιτέρω ανάπτυξης για την τουριστική βιομηχανίας της χώρας μας, η οποία διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες στους παραπάνω τομείς.