Αρνητικές ήταν οι επιπτώσεις που επέφεραν το αυξημένο ενεργειακό κόστος και οι ανατιμήσεις στο πεδίο των επιχειρήσεων, αλλά και στο ευρύτερο κλίμα της αγοράς, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕE) για τις χειμερινές εκπτώσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα, το 80% των επιχειρήσεων αποδίδει τις ευθύνες στους αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος, οι οποίοι είναι κατά 60% περίπου πιο ενισχυμένοι, συγκριτικά με το προηγούμενο δίμηνο. Μία επιπλέον σημαντική παράμετρος, που αρκεί πίεση στους επιχειρηματίες, είναι ο χαμηλός βαθμός ικανοποίησης σχετικά με τα μέτρα στήριξης για τις ανατιμήσεις και το αυξημένο κόστος ενλεργειας.

Στα πλαίσια της έρευνας, οι επιχειρηματίες ερωτήθηκαν και για τις αυξήσεις στις τιμές αγοράς των προϊόντων τους από τους προμηθευτές τους. Ως αποτέλεσμα, προέκυψε ότι το 73% αγοράζει ήδη σε υψηλότερες τιμές, ενώ για το 19% μέχρι στιγμής στις ίδιες. Ειδικότερα, σε εκείνους που σημειώθηκαν αυξήσεις φαίνεται ότι αυτές κυμαίνονται έως 30%.

Παρόλα αυτά, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (71%) δήλωσε πως πρόκειται να επεκτείνει την περίοδο εκπτώσεων, στην προσπάθειά τους να ενισχύσουν την κίνηση της αγοράς, με ελκυστικές τιμές και θετικό κλίμα.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι το 94% των επιχειρήσεων χαρακτήρισαν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Όπως σημειώνει το Ινστιτούτο το γεγονός αυτό οφείλεται στις ανατιμήσεις που έχουυν μειώσει την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών, αλλά και στη γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά.