Μια πρώτη «γεύση» της ξενοδοχειακής αγοράς της Ρωσίας και της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών έδωσε η εταιρεία STR μέσω του Διευθυντή Επιχειρηματικής Ανάπτυξης κ. Thomas Emanuel πριν την επίσημη παρουσίαση της έκθεσης για την Ξενοδοχειακή Απόδοση, η οποία θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα στο συνέδριο επενδύσεων ξενοδοχείων και τουρισμού στη Ρωσία.
Συγκεκριμένα, μετά την κατάρρευση του ρωσικού ρουβλίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014, η ξενοδοχειακή αγορά υπέστη σημαντική ζημιά, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 20,1% για όλο το έτος.
Το εν λόγω αποτέλεσμα οφείλεται κυρίως στα επίπεδα πληρότητας, τα οποία υποχώρησαν κατά 15,3%, σε συνδυασμό με μείωση κατά 5,7% στις τιμές.
Οι επιδόσεις των ξενοδοχείων άρχισαν να ανακάμπτουν κατά τα επόμενα έτη, ενώ το 2016 καταγράφηκε αύξηση 24% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) σε σχέση με το 2014.
Οι επιδόσεις της Ρωσίας είναι αρκετά καλές μέχρι στιγμής για το 2017, με τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο να είναι αυξημένα κατά 9,3% από ό, τι κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2013, γεγονός που δείχνει ότι η αγορά σταθεροποιήθηκε στα επίπεδα προ κρίσης.
Παράλληλα, ο εγχώριος τουρισμός αποτελεί την κινητήρια δύναμη για τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Ρωσίας τα τελευταία χρόνια. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αποδυνάμωση του ρουβλίου, καθώς και στους περιορισμούς στις εξερχόμενες μετακινήσεις προς την Αίγυπτο και την Τουρκία, αρκετά δημοφιλείς προορισμούς για τους ρώσους τουρίστες. Αυτό έχει ωφελήσει σήμερα αρκετές ρωσικές αγορές, όπως η Μόσχα, η Αγία Πετρούπολη και το Σότσι.
Δημοφιλείς προορισμοί στη Ρωσία και στις χώρες της Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ)
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, τα ξενοδοχεία σε όλες τις χώρες της ΚΑΚ καταγράφουν αυξήσεις στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) στα τοπικά νομίσματά τους σε σχέση με τους πρώτους επτά μήνες του 2016. Συγκεκριμένα η Ουκρανία (RevPAR + 25,6%) και το Καζακστάν (RevPAR + 24,5%) ανέφεραν την ισχυρότερη ανάπτυξη κατά την περίοδο αυτή.
Τέλος, η αύξηση τόσο των επαγγελματικών ταξιδίων όσο και των ταξιδιών αναψυχής αύξησε τις επιδόσεις στην Ουκρανία, καθώς η χώρα ανακάμπτει από τις οικονομικές δυσκολίες που έχουν επηρεάσει τα ξενοδοχεία από το 2014. Ως αποτέλεσμα της υποτίμησης του νομίσματος της χώρας, οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) αυξήθηκαν αρκετά σημαντικά.