naytilia41Ρεκόρ παραγγελιών νέων πλοίων σημειώθηκε το 2013 από Ελληνες εφοπλιστές. Οι επενδύσεις ξεπερνούν τα 13 δισ. δολ. σύμφωνα με το Newsfront.

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν συνολικά 275 νέα πλοία, που αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών νέων ναυπηγήσεων παγκοσμίως, αυξάνοντας το υπό παραγγελία τονάζ κατά 364% σε σχέση με το 2012.

Παράλληλα, οι ελληνικές επενδύσεις κυριάρχησαν στις παγκόσμιες παραγγελίες στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων το 2013. Συγκεκριμένα, επένδυσαν 4,5 δισ. δολ. σε φορτηγά πλοία, καταλαμβάνοντας την κορυφή στην αντίστοιχη κατηγορία με 134 παραγγελίες και παράλληλα επένδυσαν άλλα 4 δισ. δολ. σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), παραγγέλνοντας συνολικά 51 πλοία.

Ο κατάλογος περιλάμβανε επίσης 65 δεξαμενόπλοια αξίας 3 δισ. δολ. και 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 1,6 δισ. δολ.

Η Κίνα έλαβε 72% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα, η Νότια Κορέα πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών πλοίων μεταφοράς αερίου, αλλά και η Ιαπωνία εξασφάλισε μεγάλο αριθμό παραγγελιών.

Ο project director των Εκθέσεων «Ποσειδώνια», Θεόδωρος Βώκος, σχολιάζοντας τη δυναμική των Ελλήνων εφοπλιστών, ανέφερε πως ο ελληνικός ποντοπόρος στόλος εξακολουθεί να διευρύνεται ταχύτατα, βασιζόμενος σε μια στρατηγική διαφοροποίησης που αποσκοπεί στην εδραίωση της ηγετικής θέσης του στο διεθνές στερέωμα, και ότι οι σημαντικότερες ναυπηγικά χώρες συναγωνίζονται για να καταλάβουν μια εξέχουσα θέση στη φετινή διοργάνωση των Ποσειδωνίων.

Παράλληλα, για το πολυδιάστατο επενδυτικό πρόγραμμα των Ελλήνων πλοιοκτητών, ο κ. Βώκος ανέφερε πως αυτό αντανακλά τη στρατηγική της ελληνικής ναυτιλίας, που φροντίζει να μοιράσει το επενδυτικό πρόγραμμά της στοχεύοντας τόσο στους παραδοσιακούς τομείς της ναυτιλίας όσο και σε περισσότερο ελκυστικούς νέους τομείς, όπως είναι τα εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια LNG και LPG.

Γιώργος Ανδρής

imerisia