Βελτίωση, αλλά με βραδύτερο ρυθμό από ότι ορισμένοι παραδοσιακοί κορυφαίοι δείκτες, δείχνουν οι παγκόσμιες αγορές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών τον Ιούνιο.
Αυτό αποκαλύπτουν στοιχεία από την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Ιούνιος: Παγκόσμιες αγορές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών

  • Η παγκόσμια ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), μειώθηκε κατά 17,6% τον Ιούνιο (-19,9% για διεθνείς δραστηριότητες) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτή είναι μια μέτρια βελτίωση από την πτώση 20,1% από έτος σε έτος που καταγράφηκε τον Μάιο.
  • Η παγκόσμια χωρητικότητα, μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), μειώθηκε κατά 34,1% τον Ιούνιο (33,9% για διεθνείς δραστηριότητες) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό ήταν ισοδύναμο με την πτώση 34,8% σε ετήσια βάση τον Μάιο.
  • Η ικανότητα για διεθνή αεροπορικά φορτία μειώθηκε κατά 70% τον Ιούνιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος λόγω της απόσυρσης των επιβατικών υπηρεσιών εν μέσω COVID-19. Αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση της χωρητικότητας κατά 32% μέσω της διευρυμένης χρήσης φορτηγών αεροσκαφών.
  • Η παγκόσμια ζήτηση μεταποίησης σταθεροποιήθηκε τον Ιούνιο. Η νέα συνιστώσα των παραγγελιών εξαγωγής του Δείκτη Διαχειριστών Αγοράς (PMI) αυξήθηκε κατά 11 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάιο, η ισχυρότερη μηνιαία αύξηση από την έναρξη της σειράς το 1999, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο.

«Το φορτίο είναι, μακράν, πιο υγιές από τις αγορές επιβατών, αλλά η επιχειρηματική δραστηριότητα παραμένει εξαιρετικά δύσκολη, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Ενώ η οικονομική δραστηριότητα ξεκινά εκ νέου μετά από σημαντικές διακοπές λειτουργίας, δεν υπήρξε σημαντική αύξηση της ζήτησης.

Η βιασύνη για την αγορά ατομικού προστατευτικού εξοπλισμού (ΜΑΠ) στην αγορά έχει υποχωρήσει καθώς τακτοποιήθηκαν οι αλυσίδες εφοδιασμού, επιτρέποντας στους φορτωτές να χρησιμοποιούν φθηνότερες επιλογές θαλάσσιων και σιδηροδρομικών μεταφορών.

Και η μείωση της χωρητικότητας συνεχίζεται επειδή οι δραστηριότητες των επιβατών ανακάμπτουν πολύ αργά».

Περιφερειακή κίνηση Ιουνίου

Όλες οι περιοχές σημείωσαν πτώση τον Ιούνιο. Οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική υπέστησαν τις μεγαλύτερες μειώσεις στην ετήσια αύξηση του συνολικού όγκου αερομεταφορών.
Οι αεροπορικές εταιρείες στην Ασία-Ειρηνικό και τη Μέση Ανατολή παρουσίασαν ελαφρώς λιγότερο δραματικές μειώσεις.

Οι αεροπορικές εταιρείες στη Βόρεια Αμερική και την Αφρική σημείωσαν πιο μέτριες πτώσεις σε σύγκριση με τις άλλες περιοχές.