Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το 2023 επιβεβαίωσε την ανάκαμψη στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπως αποδεικνύεται από τα οικονομικά αποτελέσματα των Minor, Hilton, Marriott, Wyndham, IHG, Choice, Ascott και Melia. Σύμφωνα με το hospitalityon όλοι οι δείκτες απόδοσης στα ξενοδοχεία βρίσκονται στο πράσινο και σε ανοδική πορεία.

Minor Hotels

Η Minor Hotels ανέφερε ρεκόρ βασικών εσόδων για ολόκληρο το έτος 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, που αντιπροσωπεύει αύξηση των βασικών καθαρών κερδών κατά 450% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Το ρεκόρ βασικών εσόδων ήταν 25% υψηλότερα σε σύγκριση με το 2022, με τις συνολικές πωλήσεις συστήματος να αγγίζουν τα 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Μια ανάπτυξη λόγω των βασικών αγορών της, της Ευρώπης και της Ταϊλάνδης, όπου τα βασικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 25% και 65% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι.

Η αναζωπύρωση της ζήτησης για ταξίδια αναψυχής και επαγγελματικά ταξίδια οδήγησε σε ισχυρό ρυθμό αύξησης του χαρτοφυλακίου της Minor, με την ADR σε όλο τον όμιλο να αυξάνεται κατά 10% σε σύγκριση με πέρυσι.

Μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης του ρυθμού προήλθε από ξενοδοχεία στην Ταϊλάνδη, όπου η ADR σε όλα τα ακίνητα των Minor Hotels αυξήθηκε κατά 29% το 2022. Σε συνδυασμό με την αύξηση της πληρότητας κατά 6%, το RevPAR του ομίλου αυξήθηκε κατά 22% έναντι του 2022.

Η ισχυρή αναπτυξιακή τάση αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το 2024, με τα έσοδα από δωμάτια τον Ιανουάριο και τη λογιστική αξία τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο να έχουν ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα του 2023 κατά 39% στην Ταϊλάνδη και 20% στην Ευρώπη. Η Minor Hotels πρόσθεσε συνολικά 1.257 δωμάτια στο απόθεμά της το 2023, αλλά έχει ανακοινώσει σχέδια για επιθετική επέκταση του χαρτοφυλακίου ξενοδοχείων της τα επόμενα τρία χρόνια, με στόχο να προσθέσει 200-250 νέα ξενοδοχεία.

Μέρος του χαρτοφυλακίου της Minor Hotel, το NH Hotel Group έκλεισε το 2023 με υψηλό ρυθμό, με πωλήσεις 2,16 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 23% το 2022 και 26% το 2019. Τα αναφερόμενα καθαρά κέρδη ήταν 128,1 εκατ. ευρώ, που ισοδυναμούν με ετήσια αύξηση 27,7%. Τα EBITDA ανήλθαν σε 596 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15% σε σχέση με το 2022.

Ενώ τα επαναλαμβανόμενα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 66,3% το 2022, στα 126 εκατ. ευρώ, το ακαθάριστο χρηματοοικονομικό χρέος του Ομίλου μειώθηκε κατά 129 εκατ. ευρώ στα 264 εκατ. ευρώ, έναντι 308 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Αυτή η μείωση του καθαρού χρέους είναι αποτέλεσμα της σταθερής λειτουργικής δημιουργίας μετρητών και της αποπληρωμής των δανείων.

Αυτά τα θετικά αποτελέσματα οφείλονται σε αξιοσημείωτες επιδόσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Πράγματι, το NH Hotel Group σημείωσε αύξηση της μέσης ημερήσιας τιμής κατά 13% και το ποσοστό πληρότητάς του αυξήθηκε κατά 7 μονάδες το 2023. Έτσι, το RevPAR του Ομίλου ανήλθε στα 94 ευρώ ανά διανυκτέρευση, σημειώνοντας αύξηση 26% σε σύγκριση με το 2022 και 21% σε σύγκριση με το 2019 .

Η Νότια και Κεντρική Ευρώπη και οι χώρες της Μπενελούξ συνέβαλαν σημαντικά στην απόδοση του NH Hotel Group καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους συνολικά. Στην Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Γαλλία, οι πωλήσεις παρόμοιο με το ίδιο αυξήθηκαν κατά 17% και 30% το 2022 και το 2019 αντίστοιχα, ενώ στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 19% και 36%.

Στις χώρες της Μπενελούξ, οι πωλήσεις που μοιάζουν με παρόμοιο ρυθμό αυξήθηκαν κατά 25% σε σύγκριση με το 2022 και κατά 12% σε σύγκριση με το 2019, χάρη ιδίως στις επιδόσεις του Άμστερνταμ και των Βρυξελλών. Στην Κεντρική Ευρώπη, οι πωλήσεις που μοιάζουν με τα ίδια αυξήθηκαν κατά 17% από έτος σε έτος και 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, με το Ντίσελντορφ, το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη να είναι οι προορισμοί με τις καλύτερες επιδόσεις.

Στη Λατινική Αμερική, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12% το 2022 και 31% το 2019. Η ανάπτυξη ήταν ισχυρότερη στο Μεξικό και την Αργεντινή, η οποία επηρεάστηκε από τον υπερπληθωρισμό και την υποτίμηση του νομίσματος, που επιδείνωσαν ελαφρά τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου.

Hilton

Για τη Hilton, τα καθαρά κέρδη το 2023 ήταν 1.151 εκατομμύρια δολάρια, με προσαρμοσμένο EBITDA 3.089 εκατομμύρια δολάρια. Το συγκρίσιμο σε όλο το σύστημα RevPAR σημειώνει άνοδο 12,6% το 2022 και 10,7% το 2019. Αυτή η δυναμική ήταν ιδιαίτερα εμφανής το τέταρτο τρίμηνο, το οποίο σημείωσε καθαρά κέρδη 150 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένο EBITDA 803 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η χρονιά ήταν επίσης πλούσια σε ανάπτυξη για τον αμερικανικό όμιλο, με ρεκόρ 462.400 δωματίων στις 31 Δεκεμβρίου 2023, αύξηση 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Από αυτό το σύνολο, 33.800 νέα δωμάτια εγκρίθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο. Το τέταρτο τρίμηνο, 24.000 δωμάτια προστέθηκαν στο σύστημα Hilton, με αποτέλεσμα να ανοίξουν 62.900 δωμάτια για ολόκληρο το έτος, συμβάλλοντας στην καθαρή αύξηση των μονάδων κατά 4,9%.

Οι προοπτικές είναι εξίσου ενθαρρυντικές για το 2024 με το RevPAR σε όλο το σύστημα να αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,0% έως 4,0% σε συγκρίσιμη, συναλλαγματική ουδέτερη βάση το 2023.

Τα καθαρά κέρδη για ολόκληρο το έτος αναμένεται να κυμαίνονται μεταξύ 1,694 και 1,729 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το EBITDA είναι αναμένεται να είναι μεταξύ 3.330 και 3.380 εκατομμυρίων δολαρίων. Επομένως, η απόδοση κεφαλαίου για ολόκληρο το έτος 2024 θα πρέπει να είναι περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ενθαρρυμένος από αυτά τα παραπάνω από θετικά αποτελέσματα, ο Όμιλος συνεχίζει τη στρατηγική ανάπτυξής του και έχει συνάψει συνεργασία με τα Small Luxury Hotels of the World για να ενισχύσει τη θέση του στον τομέα της πολυτελείας.

Marriott International

Όσον αφορά τα αποτελέσματα της Marriott International για το πλήρες έτος 2023, ο όμιλος είδε το παγκόσμιο RevPAR να αυξήθηκε κατά 15% και τα καθαρά δωμάτια να αυξήθηκαν κατά 4,7%.

Η Marriott International πρόσθεσε 558 ακίνητα (81.281 δωμάτια) στο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της το 2023, συμπεριλαμβανομένων περίπου 17.500 δωματίων που σχετίζονται με τη συναλλαγή City Express και περισσότερων από 43.000 άλλων δωματίων στις διεθνείς αγορές.

Στο τέλος του έτους, ο παγκόσμιος αγωγός ανάπτυξης της εταιρείας ανήλθε συνολικά σε 3.379 ακίνητα με περίπου 573.000 δωμάτια, συμπεριλαμβανομένων 126 ακινήτων με πάνω από 21.000 δωμάτια εγκεκριμένα για ανάπτυξη, αλλά δεν υπόκεινται ακόμη σε υπογεγραμμένες συμβάσεις. Ο αγωγός στο τέλος του έτους περιελάμβανε 1.066 ακίνητα με περισσότερα από 232.000 δωμάτια υπό κατασκευή.

Οπως δήλωσε ο Anthony Capuano, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Marriott International “το 2024, αναμένουμε άλλη μια χρονιά σταθερής ανάπτυξης και σημαντικές αποδόσεις των μετόχων.

Με την ομαλοποίηση της ανάπτυξης του RevPAR σε όλο τον κόσμο, αναμένουμε παγκόσμια αύξηση του RevPAR για ολόκληρο το έτος κατά 3 έως 5% και καθαρή αύξηση των δωματίων κατά 5,5 έως 6%.

Αναμένουμε ότι αυτό θα αποφέρει προσαρμοσμένο EBITDA ύψους περίπου 4,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια για το έτος και θα μας επιτρέψει να επιστρέψουμε 4,1 δισεκατομμύρια έως 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια στους μετόχους αφού συνεισφέρουμε σε 500 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά του Sheraton Grand Chicago”.

Wyndham

Από την πλευρά της, η Wyndham δημιούργησε καθαρό εισόδημα 289 εκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με 355 εκατομμύρια δολάρια το πλήρες έτος 2022, το οποίο περιελάμβανε 37 εκατομμύρια δολάρια από τα επιλεγμένα ξενοδοχεία που διαχειρίζονται και ανήκουν σε επιλεγμένες υπηρεσίες.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 659 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 650 εκατομμύρια δολάρια το πλήρες έτος 2022, αύξηση που επηρεάστηκε περαιτέρω από τη δυσμενή μεταβλητότητα των κεφαλαίων μάρκετινγκ κατά 11 εκατομμύρια δολάρια.

Όσον αφορά την εξέλιξη του RevPAR, αυξήθηκε κατά 5% σε σταθερό νόμισμα σε σύγκριση με το 2022, αντανακλώντας μια πτώση 1% στις Ηνωμένες Πολιτείες και ανάπτυξη 21% διεθνώς.

Σε διεθνές επίπεδο, η ετήσια αύξηση του RevPAR για ολόκληρο το έτος οφείλεται κυρίως στα υψηλότερα επίπεδα πληρότητας. Σε σύγκριση με το 2019, το διεθνές RevPAR αυξήθηκε σε ολόκληρο το έτος κατά 36%, σε σταθερή βάση νομίσματος.

Το παγκόσμιο σύστημα της Εταιρείας αναπτύχθηκε 3,5%, σημειώνοντας 12 συνεχόμενα τρίμηνα οργανικής ανάπτυξης και αντανακλώντας ανάπτυξη 1% στις Ηνωμένες Πολιτείες και 7% διεθνώς. Αυτές οι αυξήσεις περιελάμβαναν ισχυρή ανάπτυξη τόσο στα τμήματα υψηλότερης μεσαίας κλίμακας RevPAR και άνω στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην επιχείρηση άμεσου franchising στην Κίνα, η οποία αυξήθηκε κατά 3% και 13%, αντίστοιχα.

Στο τέλος του έτους, ο παγκόσμιος αγωγός ανάπτυξης της Wyndham περιελάμβανε περισσότερα από 1.950 ξενοδοχεία και περίπου 240.000 δωμάτια, που αντιπροσωπεύουν ένα άλλο επίπεδο ρεκόρ και μια αύξηση 10% από έτος σε έτος. Περίπου το 70% του αγωγού βρίσκεται στα τμήματα μεσαίας κλίμακας και άνω και περίπου το 58% του αγωγού είναι διεθνής. Επιπλέον, το 79% του αγωγού είναι νέα κατασκευή, εκ των οποίων περίπου το 34% έχει σπάσει.

“Είμαστε σίγουροι για τη συνεχή αποτελεσματικότητα της αναπτυξιακής μας στρατηγικής και βλέπουμε εξαιρετικές ευκαιρίες δημιουργίας αξίας τα επόμενα χρόνια”, τόνισε ο Geoff Ballotti, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Wyndham Hotels & Resorts.

IHG

Το 2023 σηματοδοτεί επίσης μια ισχυρή εξέλιξη στην απόδοση της IHG, με συνολικά έσοδα 4,624 εκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με 3,892 εκατομμύρια δολάρια το 2022, σημειώνοντας αύξηση 19%. Τα λειτουργικά έσοδα ήταν 1,066 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 70% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν επίσης 21% υψηλότερο από το 2022, στα 1.086 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτή η ανάπτυξη καθοδηγείται ιδιαίτερα από την RevPAR, η οποία είναι επίσης αυξημένη, +7% έναντι του 2022 και +10,9% έναντι του 2019.
Η ευρύτερη Κίνα και η Ευρώπη οδηγούν αυτήν την τάση απόδοσης, με την RevPAR να αυξάνεται κατά 71,7% και 23,7% αντίστοιχα έναντι του 2022. Ενώ το ποσοστό πληρότητας είναι μόλις 1% υψηλότερο από ό,τι το 2019, η μέση τιμή είναι 13% υψηλότερη από το επίπεδο πριν από την Covid.

Το 2023 ήταν επίσης έτος επέκτασης για τον βρετανικό όμιλο, με καθαρή ανάπτυξη δικτύου 3,8%. Η IHG άνοιξε 275 νέα ξενοδοχεία, που αντιπροσωπεύουν 47.900 δωμάτια, μεταφέροντας το χαρτοφυλάκιο των ξενοδοχείων της σε 6.363 ξενοδοχεία, ή 946.000 κλειδιά. Ο αγωγός είναι εξίσου δυνατός, με 556 νέα ξενοδοχεία που έχουν υπογραφεί (79.200 δωμάτια), ανεβάζοντας τον συνολικό αγωγό σε 2.016 ξενοδοχεία παγκοσμίως.

Choice

Τα συνολικά έσοδα της Choice αυξήθηκαν κατά 10% σε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια για ολόκληρο το έτος 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Τα EBITDA για ολόκληρο το έτος έφτασαν το εταιρικό ρεκόρ των 540,5 εκατομμυρίων δολαρίων , αύξηση 13% σε σύγκριση με το 2022 και ξεπέρασαν την κορυφή του καθοδήγηση της εταιρείας για ολόκληρο το έτος 2023. Αυτές οι επιδόσεις οφείλονται στην αύξηση του RevPAR, +12,7% σε σύγκριση με το 2019.

Το συνολικό μέγεθος του εγχώριου συστήματος της εταιρείας αυξήθηκε σε πάνω από 6.300 ξενοδοχεία και σχεδόν 497.000 δωμάτια στις 31 Δεκεμβρίου 2023 . Το χαρτοφυλάκιο εγχώριων πολυτελών, εκτεταμένης διαμονής και μεσαίας κλίμακας χαρτοφυλάκιο της Choice αυξήθηκε κατά 1,4% για ξενοδοχεία και 1,6% για δωμάτια, ενώ το χαρτοφυλάκιο πολυτελών δωματίων εσωτερικού και εκτεταμένης διαμονής αυξήθηκε κατά 6,3% και 14,9% αντίστοιχα, από τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Κατά τη διάρκεια του έτους, ο όμιλος άνοιξε 263 νέα ξενοδοχεία. Το διεθνές χαρτοφυλάκιο, στις 31 Δεκεμβρίου 2023 , επεκτάθηκε κατά 2,6% στον αριθμό των μονάδων και κατά 2,0% στον αριθμό των δωματίων από τις 31 Δεκεμβρίου 2022 .

Ο αγωγός οικιακών δωματίων αυξήθηκε κατά 3% από τις 30 Σεπτεμβρίου 2023 , με έμφαση κατά 6% για τα ξενοδοχεία μετατροπής. Από τις 31 Δεκεμβρίου 2023 , ο αγωγός διεθνών μονάδων αυξήθηκε κατά 33% από τις 30 Σεπτεμβρίου 2023 και η εταιρεία υπερδιπλασίασε τον αριθμό των διεθνών ξενοδοχείων στο δρομολόγιο από τις 31 Δεκεμβρίου 2022 .

Ο όμιλος αναμένει εξίσου καλές επιδόσεις το 2024 με προβλεπόμενο καθαρό εισόδημα να κυμαίνεται μεταξύ 260 και 274 εκατομμυρίων δολαρίων και EBITDA που κυμαίνεται μεταξύ 580 και 600 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ascott

Η Ascott ανακοίνωσε αύξηση 28% στα κέρδη που σχετίζονται με τις αμοιβές σε 331 εκατομμύρια δολάρια, από 258 εκατομμύρια για ολόκληρο το έτος 2022. Η εταιρεία πέτυχε επίσης τον υψηλότερο αριθμό εγκαινίων ακινήτων με σχεδόν 9.600 μονάδες να λειτουργούν στο ίδιο έτος. Με μια ισχυρή δυναμική ανάκαμψης ταξιδιών, η RevPAR αυξήθηκε κατά 20% το 2022 από υψηλότερες μέσες ημερήσιες τιμές και πληρότητες.

Όσον αφορά την επέκταση της εταιρείας, υπογράφηκαν 77 νέα ακίνητα σε όλες τις επωνυμίες το 2023. Η ισχυρή τροχιά ανάπτυξης επέτρεψε στην Ascott να ξεπεράσει τον στόχο για το τέλος του έτους και εξασφάλισε 160.000 μονάδες νωρίτερα από το αναμενόμενο τον Μάρτιο.

“Η ισχυρή απόδοση υπογραμμίστηκε από το ποικίλο χαρτοφυλάκιο επωνυμιών και τη στρατηγική παρουσία μας σε νέους προορισμούς, επισημαίνει ο Kevin Goh, Διευθύνων Σύμβουλος της Ascott και της CLI Lodging.

Αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο για να σηματοδοτήσει το μεταμορφωτικό ταξίδι του Ascott να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στη φιλοξενία, καθώς γιορτάζουμε φέτος τα 40 χρόνια υπηρεσίας. Αξιοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο τρίτων ιδιοκτητών μας και την τεχνογνωσία στην αγορά, η Ascott παραμένει επικεντρωμένη στην οργανική προώθηση της ελαφριάς ανάπτυξης περιουσιακών στοιχείων μέσω συμφωνιών διαχείρισης και franchise”.

Meliá

Ο ισπανικός όμιλος Meliá σημείωσε πωλήσεις 1,928 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 14,8% το 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 486,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ταυτόχρονα, ο καθαρός δανεισμός της Melia μειώθηκε κατά 60 εκατ. ευρώ χάρη στις ισχυρές επιδόσεις του Ομίλου για ολόκληρο το έτος 2023. Ειδικότερα, ο Όμιλος είδε τη συνολική του RevPAR να αυξάνεται κατά 17,3% σε σχέση με το 2022.

Το 2023, η Melia υπέγραψε 26 νέα ξενοδοχεία, που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 4.440 κλειδιά, και άνοιξε επίσης 12 ακίνητα, προσθέτοντας 2.300 δωμάτια στο χαρτοφυλάκιό της. Το ίδιο δυναμικό είναι και ο αγωγός του Ομίλου, με 64 νέα ακίνητα που πρόκειται να ανοίξουν σύντομα. Το 2024 φαίνεται εξίσου θετικό για την ιβηρική εταιρεία, με τις κρατήσεις για το πρώτο τρίμηνο υψηλότερες από πέρυσι.

“Το 2023 ολοκληρώνεται ως μια καλή χρονιά για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Meliá, με γνώμονα τη σταθερή ζήτηση, της οποίας η εξέλιξη από το 2022 υποστηρίζει τη στρατηγική που έχουμε αναπτύξει στη Meliá Hotels International, τόνισε ο Gabriel Escarrer, Διευθύνων Σύμβουλος της Meliá Hotels International.

Τα ανοδικά ρεύματα της διεθνούς τουριστικής ζήτησης μας βοήθησαν αναμφίβολα να επιτύχουμε τα ετήσια αποτελέσματα που παρουσιάζουμε σήμερα, σε συνδυασμό με έναν απαιτητικό στρατηγικό χάρτη πορείας που δίνει προτεραιότητα στην εδραίωση της ποσοτικής και ποιοτικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου μας και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της διαχείρισής μας, βοηθώντας στην υποστηρίζουμε τα περιθώριά μας παρά το πληθωριστικό πλαίσιο, επιβεβαιώνοντας παράλληλα τη θέση μας ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες βιωσιμότητας στον κλάδο μας, σύμφωνα με την παγκόσμια κατάταξη της διάσημης S&P”.