Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι ταξιδιώτες αλλάζουν τη σχέση τους με τους προορισμούς, όπως αποκαλύπτει μελέτη της Mabrian.
Πλέον θέλουν να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες ευεξίας (wellness), ιδιαίτερα σε όσες συνδυάζουν εξερεύνηση και αναψυχή. Οπως εκτιμούν, αυτό συμβάλλει στην επιδίωξη ενός ισορροπημένου και πιο υγιεινού τρόπου ζωής.
Οι κινητήριες δυνάμεις της ζήτησης wellness -που παρουσιάζουν την ισχυρότερη ανοδική τάση- είναι η ήπια πεζοπορία (+5,1%), η φυσική αναψυχή (+4,7%) και οι εμπειρίες γαστρονομίας (3,5%).
Όλα αυτά αποτελούν μια ευκαιρία στους προορισμούς να δημιουργήσουν εύκολα στην εφαρμογή τουριστικά προϊόντα με απήχηση στον ταξιδιώτη της εποχής. Να αναπτύξουν εμπειρίες και δραστηριότητες που συνδυάζουν την ύπαιθρο και τους φυσικούς πόρους με παγκόσμιες βιωματικές hot τάσεις, όπως εκδρομές πεζοπορίας και κάμπινγκ, ποδηλασία, καγιάκ και κανό, εκδρομές τρεξίματος, ακόμη και μαθήματα μαγειρικής.
Επιπλέον, αυτή η ολιστική προσέγγιση της ευεξίας έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τις στρατηγικές σχεδιασμού και προώθησης έξυπνων προορισμών.
Η Ευρώπη, στην πρώτη γραμμή
Η ταξιδιωτική αγορά στην Ευρώπη είναι ένα καλό παράδειγμα για την ισχύ της τάσης της ενεργού ευημερίας.
Οι οδηγοί που ευθυγραμμίζονται με αυτή την ανανεωμένη έννοια wellness, πιο κοντά στα βιωματικά ταξίδια, αυξήθηκαν 8,2% από το 2019.
Σήμερα αντιπροσωπεύουν το 48% των κινήτρων των Ευρωπαίων ταξιδιωτών στην επιλογή προορισμού.
Τα επακόλουθα της πανδημίας ώθησαν σε αυτή την αλλαγή των συνηθειών, η οποία επηρέασε μεταξύ άλλων τα ταξίδια και τον τουρισμό.
Η άνοδος αυτή είναι ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των εμπειριών που σχετίζονται με τη φύση και την ύπαιθρο, καθώς και με τον ενεργό τρόπο ζωής.
“Ο παραδοσιακός, παθητικός τουρίστας εξελίσσεται σε ενεργό ταξιδιώτη. Γίνεται από στοχαστικός επισκέπτης σε βιωματικό συμμετέχοντα στη δυναμική των προορισμών, επισημαίνει ο Carlos Cendra, υπεύθυνος μάρκετινγκ της Mabrian.
Γι’ αυτό πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια του τουρίστα wellness, επεκτείνοντας την σε έναν ενεργό ταξιδιώτη.
Υπό αυτό το νέο πρίσμα, οι υπαίθριες δραστηριότητες και η επαφή με τη φύση βρίσκονται στον πυρήνα της πρότασης αξίας για αποδράσεις.
Δεν πρόκειται για τη δημιουργία πολύπλοκων προϊόντων, αλλά για τη χρήση των πόρων που υπάρχουν. Θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο το περπάτημα, χωρίς εξοπλισμό και χωρίς να απαιτούνται δεξιότητες”.