Σε δήλωση τύπου για τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου Qantas για το 2020, η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι δεν είναι πιθανό να συνεχίσει τις διεθνείς πτήσεις πριν από τον Ιούλιο του 2021. Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε ζημία 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ για το οικονομικό έτος που έληξε και πτώση κέρδους 91% για τους 12 μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2020.

Σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους στη μακρά ιστορία της, ο Όμιλος Qantas ανέφερε ένα Υποκείμενο Κέρδος 124 εκατομμυρίων δολαρίων για τους 12 μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2020, μειωμένο κατά 91% τον προηγούμενο χρόνο.

Αυτό αντικατοπτρίζει ένα ισχυρό πρώτο εξάμηνο του έτους (Υποκείμενο κέρδος 771 εκατομμυρίων δολαρίων), ακολουθούμενο από μια σχεδόν συνολική κατάρρευση της ζήτησης ταξιδιού και πτώση εσόδων 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο εξάμηνο λόγω της κρίσης COVID-19 και των συναφών περιορισμών στα σύνορα.

Η γρήγορη δράση για τη ριζική μείωση του κόστους και την τοποθέτηση μεγάλου μέρους της ιπτάμενης επιχείρησης σε μορφή αδρανοποίησης βοήθησε στην ελαχιστοποίηση των οικονομικών επιπτώσεων από αυτήν την εξαιρετική ακολουθία γεγονότων.

Από τον Απρίλιο έως τα τέλη Ιουνίου, τα έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 82%, ενώ το κόστος μετρητών μειώθηκε κατά 75%, συμβάλλοντας στον περιορισμό της μείωσης των Υποκείμενων Κερδών Πριν από το Φόρο το 2H20 στα 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σε νόμιμο επίπεδο, ο Όμιλος ανέφερε ζημία 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων πριν από τη φορολογία – κυρίως λόγω της απομείωσης περιουσιακών στοιχείων 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του στόλου A380 και 642 εκατομμυρίων δολαρίων σε εφάπαξ απόλυση και άλλα κόστη στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης επιχείρηση για ανάκαμψη.

Παρά τη σημαντική αβεβαιότητα στις περισσότερες αγορές, ο Όμιλος παραμένει σε καλή θέση για να επωφεληθεί από την ενδεχόμενη επιστροφή της εγχώριας και, τελικά, της διεθνούς ταξιδιωτικής ζήτησης. Εν τω μεταξύ, η Qantas Freight και η Qantas Loyalty συνεχίζουν να δημιουργούν σημαντικές ταμειακές ροές.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qantas Group, Alan Joyce, δήλωσε ότι το δεύτερο εξάμηνο της F2020 ήταν το πιο δύσκολο σύνολο συνθηκών που αντιμετώπισε ο εθνικός αερομεταφορέας στα 100 χρόνια του – αλλά ότι είχε την ανθεκτικότητα να τα αντιμετωπίσει.

« Ο αντίκτυπος του COVID σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες είναι σαφής. Είναι καταστροφικό και θα είναι ζήτημα επιβίωσης για πολλούς. Αυτό που κάνει την Qantas διαφορετική είναι ότι μπήκαμε σε αυτήν την κρίση με έναν ισχυρό ισολογισμό και προχωρήσαμε γρήγορα για να βάλουμε τους εαυτούς μας σε καλή θέση για να περιμένουμε την ανάκαμψη.

«Έπρεπε να λάβουμε μερικές πολύ δύσκολες αποφάσεις τους τελευταίους μήνες για να εγγυηθούμε το μέλλον μας. Τουλάχιστον 6.000 από τους ανθρώπους μας θα εγκαταλείψουν την επιχείρηση και χιλιάδες ακόμη θα παραμείνουν εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα.

«Η ανάκτηση θα πάρει χρόνο και θα είναι ασταθής. Είχαμε ήδη οπισθοδρόμηση με το άνοιγμα των συνόρων και μετά το κλείσιμο ξανά. Γνωρίζουμε όμως ότι τα ταξίδια βρίσκονται στην κορυφή των λιστών επιθυμιών των ανθρώπων και ότι η ζήτηση θα επιστρέψει μόλις αρθούν οι περιορισμοί. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να επιστρέψουμε περισσότερους από τους ανθρώπους μας στη δουλειά.

«Ο COVID αναδιαμορφώνει το ανταγωνιστικό τοπίο και αυτό παρουσιάζει έναν συνδυασμό προκλήσεων και ευκαιριών για εμάς. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα περάσουν από αυτήν την κρίση πολύ πιο λιτή, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ανακαλύψουμε εκ νέου πώς λειτουργούμε τμήματα της επιχείρησής μας για να πετύχουμε σε μια αλλαγή αγοράς. ”

« Τα κέρδη της Qantas Loyalty ήταν κάτω από 10% και η ικανοποίηση των μελών αυξήθηκε το τέταρτο τρίμηνο, γεγονός που δείχνει τη δύναμη αυτής της επιχείρησης. Η Qantas Freight έχει επωφεληθεί σημαντικά από τη μετάβαση σε άτομα που κάνουν online αγορές και η ναυλωμένη πτήση για εταιρείες πόρων είναι ισχυρή.

«Ο COVID θα συνεχίσει να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην επιχείρησή μας και αναμένουμε σημαντική υποκείμενη απώλεια το FY21.

«Κοιτώντας πιο μπροστά, είμαστε σε καλή θέση να ξεφύγουμε από αυτήν την καταιγίδα και να αξιοποιήσουμε στο έπακρο την ανάκαμψη. Η θέση μας στην αγορά πρόκειται να ενισχυθεί ως η μόνη αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία με πλήρεις υπηρεσίες και εγχώριες προσφορές χαμηλών ναύλων καθώς και διεθνείς υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων », πρόσθεσε ο κ. Joyce.

Η Qantas International πραγματοποίησε κέρδη 56 εκατομμυρίων δολαρίων για το έτος, κυρίως λόγω της ρεκόρ απόδοσης της Qantas Freight και της τεράστιας αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι τακτικές προγραμματισμένες διεθνείς πτήσεις του Ομίλου σταμάτησαν ουσιαστικά τον Απρίλιο, αντικαταστάθηκαν από περισσότερες από 100 υπηρεσίες που εκτελούσε η Qantas για λογαριασμό της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης σε πόλεις όπως το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο, το Λος Άντζελες, τη Λίμα, το Μπουένος Άιρες και τη Βομβάη.

Οι διεθνείς επιχειρήσεις της Jetstar μετακινήθηκαν σε απώλειες λόγω του κλεισίματος των συνόρων. Οι πτήσεις εσωτερικού στη Νέα Ζηλανδία σχεδίαζαν την επιστροφή σε σχεδόν πλήρη χωρητικότητα έως τα τέλη Αυγούστου, αλλά παραμένει ευέλικτη λόγω των μεταβαλλόμενων περιορισμών.

Η Jetstar Asia στη Σιγκαπούρη μειώνει το στόλο και το εργατικό δυναμικό της κατά περισσότερο από 25%. Η Jetstar Japan επηρεάστηκε από τοπικά Lockdown, αλλά επανέλαβε όλες τις εσωτερικές διαδρομές τον Ιούλιο και σχεδιάζει να λειτουργήσει το 75% της χωρητικότητας πριν από το COVID τον Αύγουστο.

Τον Ιούνιο, ο Όμιλος ανακοίνωσε τα σχέδιά του να αποχωρήσει από την Jetstar Pacific στο Βιετνάμ, εκ των οποίων είναι 30% μέτοχος.