Σύνταξη tourismtoday.gr
Η Viator -θυγατρική του Tripadvisor– πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο ξεπερνώντας τη μητρική της εταιρεία σε τριμηνιαία έσοδα, όπως αποκαλύπτεται στα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου.
Η εταιρεία για κρατήσεις γνωστή και για την εκτεταμένη γκάμα σε εμπιερίες, απέφερε 270 εκατομμύρια δολάρια στα έσοδα, στο +10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αποτελώντας το 51% των συνολικών εσόδων του Tripadvisor ύψους 532 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η αύξηση των εσόδων της Viator συνοδεύτηκε από άνοδο 9% της ακαθάριστης αξίας κρατήσεων των εμπειριών, φτάνοντας σχεδόν το 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Επιπλέον, το προσαρμοσμένο EBITDA της Viator ανήλθε σε 30 εκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 11% των εσόδων της, μια βελτίωση από 7% το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.
Η ανάπτυξη της Viator βασίζεται τόσο στα σημεία πώλησης εμπειριών της όσο και στο Tripadvsior B2C, καθώς και σε προσφορές B2B για χειριστές και τρίτους διανομείς.
Η πλατφόρμα διαθέτει σήμερα πάνω από 350.000 εμπειρίες για κρατήσεις, με περισσότερους από 55.000 φορείς εκμετάλλευσης και πάνω από 4.000 συνεργάτες ζήτησης.
«Φιλοδοξία μας είναι να επεκτείνουμε την ηγετική μας θέση σε αυτή τη μεγάλη, μια επεκτεινόμενη αγορά με την κλιμακωτή παγκόσμια πλατφόρμα μας και το ελκυστικό οικονομικό προφίλ μας», δήλωσε ο Matt Goldberg, Διευθύνων Σύμβουλος του Tripadvisor.
Ο οικονομικός διευθυντής Mike Noonan είπε ότι οι επιχειρηματικές εμπειρίες του Tripadvisor ωφελούνται από την ύπαρξη δύο «μοναδικών πλεονεκτημάτων» -της ευρείας πρόσβασης της επωνυμίας του Tripadvisor και της ικανότητας του Viator να προσεγγίζει ταξιδιώτες υψηλής πρόθεσης ως διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο- που του δίνουν ένα πλεονέκτημα για μελλοντική ανάπτυξη.
Κοιτάζοντας το μέλλον, υπογράμμισε ότι η εταιρεία βλέπει πολλαπλές ευκαιρίες για να επεκτείνει τη θέση της σε εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε αγορές νέων πηγών, της προσθήκης νέων κατηγοριών προσφοράς, της γεωγραφικής επέκτασης μέσω συνεργασιών και νέων πωλητών B2B.
Τα έσοδα του Tripadvisor
Ο ενθουσιασμός ήταν λίγο πιο συγκρατημένος σχετικά με την Tripadvisor, τη βασική πλατφόρμα μετα-αναζήτησης και ταξιδιωτικού προσανατολισμού της εταιρείας, η οποία μόλις πριν από λίγα χρόνια απέφερε σχεδόν όλα τα έσοδα της εταιρείας.
Τα έσοδα της μάρκας Tripadvisor ανήλθαν στα 255 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο – λίγο λιγότερο από το 48% των συνολικών εσόδων της εταιρείας και μειωμένα κατά 12% σε ετήσια βάση.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εμπορικό σήμα Tripadvisor το τρίτο τρίμηνο ήταν 87 εκατομμύρια δολάρια ή 34% των εσόδων, πάνω από τις προσδοκίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μάρκας Tripadvisor, τα έσοδα από επώνυμα ξενοδοχεία μειώθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση το τρίμηνο στα 151 εκατομμύρια δολάρια και τα έσοδα από τα μέσα και τη διαφήμιση ήταν 40 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 5% από έτος σε έτος.
«Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να μεταμορφώσουμε την επιχείρηση και να απομακρυνθούμε από την ιστορική μας εξάρτηση από την κερδοφόρα αλλά πιεστική μετα-προσφορά παραδοσιακών ξενοδοχείων», δήλωσε ο Matt Goldberg.
Τόνισε επίσης πως η εταιρεία αντιμετωπίζει τους «γνωστούς αντίθετους ανέμους» βελτιώνοντας τον ταξιδιωτικό σχεδιασμό και τις δυνατότητες καθοδήγησης του Tripadvisor, αυξάνοντας την αφοσίωση μέσω της εφαρμογής για κινητά και βελτιστοποιώντας τις δυνατότητες μετατροπής σε ξενοδοχεία και εμπειρίες κρατήσεων.