Ο κλάδος των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών δέχεται πλήγμα από τις τιμές ρεκόρ των καυσίμων λόγω του πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, ανακοίνωσε  ο διεθνής οργανισμός αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Fitch Ratings.

Στην τελευταία έκθεσή του, ο οργανισμός ανέφερε ότι ο κλάδος έχει επηρεαστεί αρνητικά από τις πρόσφατες υψηλές τιμές ενέργειας και τις αμοιβαίες κυρώσεις μεταξύ των δυτικών χωρών και της Ρωσίας.

«Το αυξημένο κόστος των καυσίμων αεριωθουμένων, ιδιαίτερα για τους αερομεταφορείς με χαμηλότερους δείκτες αντιστάθμισης κινδύνου, θα μπορούσε να υπονομεύσει την ανάκαμψη της κερδοφορίας, παρά το γεγονός ότι οι ευρωπαίοι αερομεταφορείς έχουν υψηλότερες θέσεις αντιστάθμισης κινδύνου σε σχέση με άλλες περιοχές», ανέφερε.

«Αυτό επιδεινώνεται από τις απαγορεύσεις πτήσεων μέσα και πάνω από τις χώρες που εμπλέκονται στη σύγκρουση, με αποτέλεσμα απώλειες κυκλοφορίας και παρατεταμένες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων», πρόσθεσε.

Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο στοιχείο δαπανών για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς αντιπροσώπευαν περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου των δαπανών πριν από τη σύγκρουση με ένα αυξανόμενο μερίδιο του κόστους καθώς αυξάνονται οι τιμές των καυσίμων.

«Η Τουρκία θα μπορούσε να επωφεληθεί από το να μην κλείσει τον εναέριο χώρο της στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες». Επισημαίνοντας ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν κλείσει τον εναέριο χώρο τους στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, ο Fitch είπε ότι η Τουρκία είναι από τις λίγες χώρες που επιτρέπουν στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες στον εναέριο χώρο τους, ανέφερε η έκθεση.

Οι αερομεταφορείς της Tουρκίας, ιδιαίτερα οι Turkish Airlines, θα μπορούσαν να επωφεληθούν βραχυπρόθεσμα από τη θέση της χώρας ως κόμβου που συνδέει τη Ρωσία με άλλους προορισμούς», ανέφερε.

«Ελλείψει πτήσεων πάνω από τη Ρωσία, οι αερομεταφορείς με πιο νότια δρομολόγια προς την Ασία, όπως η Turkish Airlines και η Etihad, θα μπορούσαν να ωφεληθούν βραχυπρόθεσμα, αν και η γενική ζήτηση από την Ασία δεν έχει ακόμη νόημα», σημείωσε.

«Οι πτήσεις πάνω από τη Ρωσία και την Ουκρανία ήταν οι συντομότερες διαδρομές για πολλές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες τώρα πρέπει να επιμηκυνθούν, αυξάνοντας το κόστος».

Ο οίκος αξιολόγησης ανέφερε ότι η εναέρια κυκλοφορία εξακολουθεί να ανακάμπτει από την πανδημία του κορωνοϊού, αναμένοντας πλήρη ανάκαμψη στα επίπεδα κίνησης του 2019 έως το 2024.

«Οι τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις, εάν ο αντίκτυπός τους είναι διαρκής, είναι άλλη μια οπισθοδρόμηση που μπορεί να επιβραδύνει την ανάκαμψη», πρόσθεσε.