Την πρώτη τους απεργία μετά από 40 χρόνια υποστήριξαν με πλειοψηφία 93% οι πιλότοι της British Airways , στηρίζοντας την πρόταση του συνδικαλιστικού σωματείου.
Περίπου 50 εκατ. δολάρια ημερησίως εκτιμάται ότι θα κοστίσει η προγραμματισμένη απεργία των πιλότων της British Airways. Αυτό δήλωσαν εκπρόσωποι του βρετανικού αερομεταφορέα δήλωσε η αεροπορική εταιρεία κατά τη διάρκεια μιας νομικής διαδικασίας, η οποία επιδιώκει να αποτρέψει την απεργία.
Αν και δεν μπορεί να προσδιορισθεί με ακρίβεια, το ημερήσιο κόστος της απεργίας εκτιμάται σε περίπου 30 ως 40 εκατ. στερλίνες (37,5 έως 50 εκατ. δολάρια).
Η εκτίμηση αυτή καταγράφηκε και στις σχετικές αιτήσεις που έκανε η British Airways στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου, ζητώντας αναστολή της απεργίας, η οποία αναμένεται να αρχίσει μετά τις 7 Αυγούστου.
Μάλιστα, όπως δήλωσε ο ο Τζον Κάβανγκ, δικηγόρος της αεροπορικής εταιρείας, την Τρίτη στο δικαστήριο «…η απόφαση του κλάδου για την απεργία θα προκαλέσει τεράστια αποδιοργάνωση τόσο για την αεροπορική εταιρεία όσο και για τους επιβάτες».
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χρονική στιγμή της απεργίας είναι σκόπιμη και έχει σχεδιαστεί για να προκαλέσει το μέγιστο σε οικονομικές απώλειες και διαταραχές για την British Airways», δήλωσε η αεροπορική εταιρεία σε καταθέσεις της, στο πλαίσιο της αίτησης που υπέβαλε για αναστολή της απεργίας. «Η απεργία αναμένεται να ξεκινήσει σε περίοδο αιχμής, στη μέση των σχολικών καλοκαιρινών διακοπών και στην πιο δραστήρια περίοδο της BA.»
Τα αιτήματα των πιλότων σε ότι αφορά τις εργασιακές σχέσεις αφορούν τις αμοιβές τους, το μερίδιο που λαμβάνουν από τα κέρδη καθώς και ένα πρόγραμμα διανομής μετοχών.
Θα κοστίσει λιγότερο στην εταιρεία η ικανοποίηση των αιτημάτων των πιλότων από ότι μια ημέρα απεργίας, ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος του σωματείου τους. «Είναι σίγουρα η στιγμή για να επικρατήσει η κοινή λογική και όχι η μέχρι τώρα πολιτική επιθετικής διαχείρισης που έχει ασκήσει η εταιρεία.
Η British Airways, μέλος της International Consolidated Airlines Group SA, δήλωσε ότι:
Το σωματείο δεν τήρησε τους προβλεπόμενους από το καταστατικό και τη νομοθεσία κανόνες ψηφοφορίας προκειμένου να ληφθεί η απόφαση της απεργίας, πράγμα που σημαίνει ότι το δικαστήριο πρέπει να δώσει την εντολή για αναστολή των κινητοποιήσεων.
Από την άλλη πλευρά το σωματείο υποστηρίζει ότι δεν ήταν υποχρεωμένο να παράσχει τις πληροφορίες που η αεροπορική εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα έπρεπε να έχει, συμπεριλαμβανομένων και των ημερομηνιών της απεργίας.
«Συνεχίζουμε με κάθε τρόπο να βρούμε μια λύση για να προστατεύσουμε τους πελάτες μας που έχουν σχεδιάσει τα ταξίδια τους και να αποφύγουμε την απεργία», επεσήμαναν οι εκπρόσωποι της αεροπορικής σε δηλώσεις τους.