Νέα εποχή και στρατηγικός σχεδιασμός για τον όμιλο Ελλάκτωρ που, μεταξύ άλλων, φαίνεται να υπαγόρευε την αποχώρηση από συγκεκριμένες δραστηριότητες ή συμμετοχές, όπως η κατασκευή, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α.
Σήμερα το πρωί θα διενεργηθεί η έκτακτη Γενική Συνέλευση της εισηγμένης στην οποία οι μέτοχοι καλούνται να εγκρίνουν, όπως και αναμένεται, την πώληση ποσοστού 25% της «Άνεμος» στην Motor Oil, που επίσης είναι βασικός μέτοχος στην Ελλάκτωρ. Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2022 η Motor Oil, μέσω της θυγατρικής More, απέκτησε το 75% της «Άνεμος», του φορέα που έχει υπό την «ομπρέλα» του τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Με την πώληση αυτή θεωρητικά ολοκληρώνεται, τουλάχιστον για την ώρα, ο εταιρικός μετασχηματισμός του ομίλου που επιπρόσθετα περιλάμβανε την πώληση της κατασκευαστικής ΑΚΤΩΡ στον όμιλο Intrakat αλλά και του εμπορικού πόλου Smart Park στα Σπάτα που κατέληξε, ως γνωστόν στην Trade Estates του γκρουπ Fourlis.
Ο εταιρικός αυτός σχεδιασμός απέφερε στον όμιλο Ελλάκτωρ έσοδα περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ το τίμημα για το υπόλοιπο 25% της Άνεμος θα ανέλθει στα 123,5 εκατ. ευρώ.
Οι βασικοί τομείς δράσης
Πλέον, η εισηγμένη θα εστιάσει στους υπόλοιπους τομείς δράσης όπως είναι οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ (μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), ο τομέας περιβάλλοντος (π.χ. διαχείριση απορριμμάτων) μέσω της ΗΛΕΚΤΩΡ και η αγορά ακινήτων, όπου υπάρχει, ως γνωστόν, η θυγατρική REDS (με προγραμματισμένες επενδύσεις άνω των 350 εκατ. ευρώ).
Αν και κατά καιρούς έχουν ακουστεί διάφορα σενάρια για νέες πιθανές πωλήσεις assets και συμμετοχών, η διοίκηση της Ελλάκτωρ έχει διαψεύσει αυτές τις φήμες τονίζοντας ότι δεν σχεδιάζει ρευστοποιήσεις και θα συνεχίσει τη στρατηγική του ομίλου μέσω των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.
Αλλωστε, πρόκειται για τομείς που εισφέρουν σταθερά έσοδα και υψηλή λειτουργική κερδοφορία, με την Ελλάκτωρ έτσι κι αλλιώς να προσδοκά σε οφέλη από δραστηριότητες με μακροπρόθεσμες και προβλέψιμες αποδόσεις, όπως π.χ. οι συμβάσεις παραχώρησης και οι ΣΔΙΤ.
Εξάλλου, αναμένει σε βάθος ετών εκτιμώμενες εισροές μερισμάτων άνω του 1 δισ. ευρώ από τις υφιστάμενες συμβάσεις (όσο διαρκούν) ενώ διεκδικεί και πλήθος άλλων projects αξίας πολλών δις ευρώ (π.χ. ο ΒΟΑΚ), ώστε να αντισταθμίσουν τα κέρδη και τα μερίσματα από τη σύμβαση της Αττικής Οδού που λήγει τον προσεχή Οκτώβριο και αποτέλεσε επί χρόνια μια χρυσή πηγή εσόδων.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η αγορά περιμένει το πως θα ξεδιπλωθεί η νέα στρατηγική του ομίλου στη βάση των παραπάνω δράσεων, δίχως την σύμβαση της Αττικής Οδού, και χωρίς να είναι από τώρα γνωστά τα περιθώρια επιτυχίας σε διαγωνισμούς που “τρέχουν” ή έρχονται.
Το γεμάτο ταμείο
Αυτό που επίσης προκύπτει είναι ότι οι πωλήσεις των θυγατρικών και των συμμετοχών «φουσκώνουν» τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου που εκτιμώνται σε πάνω από 650 εκατ. ευρώ.
Προφανώς, μέρος αυτών μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη αναγκών σε σχέση με δάνεια ή διεκδίκηση διαγωνισμών, ωστόσο, κατά χρηματιστηριακούς παράγοντες, ενδέχεται προσεχώς η διοίκηση και οι βασικοί μέτοχοι να εξετάσουν την παροχή χρημάτων σε μετόχους, ίσως μέσω μιας επιστροφής κεφαλαίου.
Όμως, δεν είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο να ανακοινωθεί άμεσα και δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα, εφόσον βέβαια όντως στην Ελλάκτωρ σκέφτονται κάποια τέτοια κίνηση.