Πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος αναλαμβάνει  ο δήμος Μονεμβασίας προκειμένου αυτός ο προορισμός να καταστεί μια από τις επιλογές του Έλληνα αλλά και ξένου ταξιδιώτη για τις καλοκαιρινές και μη αποδράσεις του.

Είναι ουσιαστικά η πρώτη  φορά που η δημοτική αρχή και συγκεκριμένα το νεοσύστατο τμήμα τουριστικής προβολής του δήμου, προχωρά σε συντονισμένη δράση προβολής της περιοχής.

Σε πρόσφατη παρουσίαση του προορισμού σε Έλληνες δημοσιογράφους, τονίστηκε ότι πέραν των ταξιδιών γνωριμίας Ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων με την περιοχή, θα υπάρξουν και προσπάθειες προβολής του προορισμού και στο εξωτερικό, καθώς, μέχρι στιγμής, το 95% του εισερχόμενου τουρισμού αφορά Έλληνες.

Στην προσπάθεια αυτή, όπως τόνισε  ο πρόεδρος των ξενοδόχων Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης, στοιχίζονται και οι τοπικοί επιχειρηματίες της περιοχής ευελπιστώντας σε ένα καλύτερο αύριο. Να τονιστεί ότι αυτή την περίοδο οι πληρότητες των καταλυμάτων είναι οριακές για τη βιωσιμότητας τους, όπως τόνισαν τοπικοί επιχειρηματίες.

Στην περιοχή λειτουργούν 164 επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, από τα οποία τα 38 είναι ξενοδοχεία και τα 126 ενοικιαζόμενα δωμάτια και κατανέμονται ως εξής: Στη Δ.Ε. Ζάρακα λειτουργούν 2 ξενοδοχεία και 9 ενοικιαζόμενα δωμάτια, στη Δ.Ε. Μολάων 3 ξενοδοχεία και 5 ενοικιαζόμενα δωμάτια, στη Δ.Ε. Ασωπού 2 ξενοδοχεία και 19 ενοικιαζόμενα δωμάτια, στη Δ.Ε. Μονεμβασιάς 26 ξενοδοχεία και 65 ενοικιαζόμενα δωμάτια, στη Δ.Ε. Βοιών 5 ξενοδοχεία και 28 ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Ο κλάδος του τουρισμού, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μία σταθερή ανάπτυξη. Μικρές και μεσαίες μονάδες φιλοξενίας, ξενοδοχεία και επιπλωμένα ενοικιαζόμενα δωμάτια, δημιουργούνται στην Μονεμβασιά αλλά και σε όλους τους παραλιακούς οικισμούς. Τα περισσότερα από τα νέα καταλύματα κατατάσσονται σε υψηλές κατηγορίες (βάσει των κριτηρίων ΕΟΤ), ανεβάζοντας έτσι αισθητά το επίπεδο των υποδομών φιλοξενίας της περιοχής.

Ο δήμος Μονεμβασίας, (συστάθηκε σύμφωνα με το Νόμο 3852/2010 ” Πρόγραμμα Καλλικράτης ”, με τη συνένωση των πρώην Δήμων Ζάρακα, Μολάων, Ασωπού, Μονεμβασίας και Βοιών του Νομού Λακωνίας το 2011)  ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης η οποία αποσκοπεί στην καθιέρωση του Κάστρου της Μονεμβασιάς ως ένα παγκόσμιο αξιοθέατο, στη δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος το οποίο θα αποτελεί επιλογή κύριων πολυήμερων διακοπών και όχι μόνο προορισμό Σαββατοκύριακου, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στη Θεσμοθέτηση ενός προτύπου ποιότητας για της υπηρεσίες εστίασης και φιλοξενίας, με σκοπό την άνοδο του επιπέδου των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και τη σύνδεση των τοπικών αγροτικών προϊόντων με τον τουρισμό.

Κώστας Χαλκιαδάκης