Σύνταξη: tourismtoday.gr
Κίνητρα από την ελληνική κυβέρνηση έτσι ώστε να διπλασιάσει τους ταξιδιώτες που φέρνει στην Ελλάδα σε βάθος πενταετίας, συμβάλλοντας στην τόνωση του τουρισμού εκτός της υψηλής περιόδου, ζητάει η ιρλανδική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryanair.
H πρόταση
Οι επικεφαλής της εταιρείας παρουσίασαν τον περασμένο Σεπτέμβριο στον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, μία πρόταση, η οποία περιλαμβάνει:
- Διπλάσιο αριθμό επιβατών από 5 εκατ. σε 10 εκατ. τον χρόνο.
- Μείωση της εποχικότητας με πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής.
- Ενίσχυση του περιφερειακού τουρισμού με ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια που επί του παρόντος δεν εξυπηρετούνται.
- Δημιουργία 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία.
- Μεταφορά επισκεπτών όλο το χρόνο, όπως έχει ήδη πετύχει η Ryanair σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία, Κύπρο.
- Δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας.
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, «αφού δεν έλαβε καμία απάντηση σχετικά με την πρότασή της», δρομολόγησε για πτήσεις τα 65 καινούργια αεροσκάφη της 737 «Gamechanger» για την ερχόμενη σεζόν σε 15 χώρες εντός της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας. Ανακοίνωσε, δε, ότι δεν πρόκειται να «ξανανοίξει» τη βάση της στη Ρόδο για το 2022.
Οπως επισημαίνει η εταιρεία, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40% από το 2019, τη στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να χρεώνει 12 ευρώ ανά επιβάτη, που αντιστοιχεί στο τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών της Ε.Ε. «Απλώς δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για τη Ryanair ή άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στα ελληνικά νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής Ιουλίου και Αυγούστου», αναφέρεται σχετικά, λέγοντας πως αυτές οι αυξήσεις των τιμών στα αεροδρόμια αποθαρρύνουν την πρόσβαση σε χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα. «Αντί να αυξάνουν τις τιμές, τα αεροδρόμια θα πρέπει να μειώνουν τις χρεώσεις για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας».
Τι λέει ο CEO
Ο Eddie Wilson, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, επισημαίνει: ««Η Ελλάδα έχει ένα φανταστικό και ποικιλόμορφο τουριστικό προϊόν, αλλά δυστυχώς υπάρχουν μηδενικά κίνητρα για τις αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα για οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκτός από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού. Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους, μειώνοντας το κόστος που επιβαρύνει τις εταιρείες για να προσελκύσουν τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, η Ελλάδα δεν παρέχει κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία να πετάξει στην Ελλάδα». Και τονίζει ότι «εάν δεν συμβεί αυτό, η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει περαιτέρω πίσω από την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Κύπρο, την Κροατία και πολλές άλλες χώρες της Ε.Ε. που έχουν δει τις περιφερειακές τους τουριστικές βιομηχανίες να ευδοκιμούν σε ετήσια βάση καθώς έχουν μειώσει το κόστος πρόσβασης, ιδιαίτερα προς τις περιφέρειες, ως βασικό μέρος των εθνικών τους σχεδίων υποδομής και τουριστικής ανάπτυξης».