Η ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού αλλά και ποιοτικότερου μείγματος τουριστών εντάσσεται στους στόχους της τουριστικής πολιτικής, ακολουθώντας και τις βασικές ταξιδιωτικές τάσεις, όπως αυτές διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο τη φετινή χρονιά.

Σύμφωνα με έρευνα της Booking.com, η επαφή με την τοπική γαστρονομία αποτελεί όλο και περισσότερο κίνητρο για ταξίδια το 2018, με τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών να επιθυμούν να δοκιμάσουν τοπικές γεύσεις και με έναν στους πέντε να σκοπεύει να ταξιδέψει σε κάποιον προορισμό απλώς και μόνο για το φαγητό του. Ακόμα περισσότερο, το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών δηλώνει ότι αποφεύγει συνειδητά προορισμούς που δεν φημίζονται για τη γαστρονομία τους.

Αναφερόμενος στον γαστρονομικό τουρισμό της Ζακύνθου, ο Πρόεδρος Συλλόγου Ξενοδόχων Αρκαδίων, Θεόδωρος Κολπονδίνος επισήμανε πως “η Ελληνική κουζίνα είναι μία από τις πιο γνωστές παγκοσμίως. Μέχρι στιγμής η γαστρονομία είχε συμπληρωματικό ρόλο στον τουρισμό. Το 20% των τουριστών επιλέγουν έναν προορισμό για γαστρονομικούς λόγους.

Η ελληνική γενικότερα, αλλά και η τοπική κουζίνα ειδικότερα είναι πλούσιες. Ως εκ τούτου, η γαστρονομία θα πρέπει από μόνη της να αποτελέσει την εναλλακτική μορφή τουρισμού. Θα πρέπει να υπάρξει στρατηγική εμπλουτισμού και ανάδειξης της γαστρονομίας. Ήδη γίνονται προσπάθειες με πολλά εστιατόρια να έχουν πάρει πιστοποιήσεις ελληνικής κουζίνας. Επίσης, προσπάθεια γίνεται και από τα ξενοδοχεία με την είσοδο ελληνικού πρωινού. Όμως δεν θα πρέπει να μένουμε σε αυτά. Θα πρέπει να συνδεθεί ο τουρισμός με τη γεωργία. Επίσης, στο νησί μας υπάρχει ποιοτικά και μεγάλης ποικιλίας κρασιά.

Έτσι θα δώσει μεγαλύτερη αξία στον τοπικό μας τουρισμό και θα ενισχύσει την τοπική οικονομία. Για αυτό το σκοπό θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι για το γενικότερο καλό”.
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι γαστρονομικά tours, επισκέψεις σε οινοποιεία και εργαστήρια παρασκευής παραδοσιακών τροφίμων αλλά και cooking classes έχουν αυξανόμενη ζήτηση και στην Ελλάδα.

Η ελληνική γαστρονομία είναι πλούσια τόσο σε επίπεδο πρώτων υλών όσο και σε επίπεδο συνταγών, κάτι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αξιοποίησή της. Ωστόσο, πριν από την προβολή της, απαιτούνται μια σειρά στρατηγικών κινήσεων προκειμένου να ενταχθεί με αποδοτικό τρόπο στο τουριστικό προϊόν της χώρας.