Η σύγχρονη προώθηση του τουριστικού τομέα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάλυση των διαθέσιμων δεδομένων που αποθηκεύονται από τα social media σχετικά με δυνητικούς ταξιδιώτες-πελάτες, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων δεδομένων Cambridge Analytica.
Ο διαχειριστής των δεδομένων της εταιρείας, η οποία εξυπηρετεί πολλές αλυσίδες ξενοδοχείων και μια αεροπορική εταιρεία, Alexander Tayler, τόνισε ότι οι παλιές διαφημιστικές μέθοδοι αντακαθίστανται από τη δημιουργία προφίλ πελατών, μέσω της οποίας επιτρέπεται το προϊόν να χωριστεί σε τμήματα με βάση τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών.
Το μυστικό του Tayler για μια πετυχημένη επικοινωνιακή εκστρατεία σύμφωνα με τα λεγόμενά του είναι ότι συγκεντρώνει τους πελάτες σε διαφορετικές κατηγορίες και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται εξατομικευμένες διαφημίσεις ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του κοινού.
Ο διευθυντής της Cambridge Analytica, Alexander Nix, δήλωσε πως το Facebook παρείχε πληροφορίες για τουλάχιστον 50 εκατομμύρια ανθρώπους.
Ωστόσο, η εταιρεία δεν κρατά καμιά πληροφορία, απλά ελέγχει πληροφορίες από πολλαπλές πηγές για να παρέχει τις κατάλληλες συμβουλές στους πελάτες της, εν αντιθέσει με τις εταιρείες λήψεων δεδομένων Axioma και Experion, οι οποίες ειδικεύονται στη δημιουργία της ταυτότητας του καταναλωτή.
Στις 25 Μαΐου, μια νέα οδηγία που θα προστατεύει τα δεδομένα πελατών (γνωστή ως GDPR) θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη, όμως οι ειδικοί της Cambridge Analytica δεν ανησυχούν.
Αυτό που είναι πραγματικά απαραίτητο στην τουριστική βιομηχανία, τονίζουν είναι οι επιχειρήσεις που έχουν διαθέσιμα προσωπικά δεδομένα όπως ιστότοποι που συγκρίνουν τις τιμές ή όπου πραγματοποιούνται κρατήσεις να προσφέρουν τις κατάλληλες προσφορές ώστε το κάθε κλικ να εμφανίζει μια πιθανή αγορά.