Καινοτόμες εφαρμογές που προσφέρουν την δυνατότητα στους επισκέπτες να περιηγηθούν εικονικά και τρισδιάστατα στην πόλη, προσθέτει στην «τουριστική φαρέτρα» της Θεσσαλονίκης ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ.
Πρόκειται για δύο εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας για Android και iOS, μέσω των οποίων η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει με μοναδικό τρόπο τον…εαυτό της ,σ’ όλο τον κόσμο.
Οι χρήστες-ταξιδιώτες που καταφθάνουν στην πόλη ή σχεδιάζουν να την επισκεφθούν. μπορούν να τις κατεβάσουν στο τάμπλετ ή στο smartphone μέσω του PlayStore ή του AppStore πληκτρολογώντας Thessaloniki VR και Thessaloniki Unesco VR .
Mε μάσκα Virtual Reality (ή και χωρίς αυτήν) ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί τρισδιάστατα στα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης όπως είναι η Καμάρα, τα Ανάκτορα του Γαλερίου (πλατεία Ναυαρίνου), το Αλατζά Ιμαρέτ, η πλατεία Αριστοτέλους, τα Λαδάδικα, η παραλία, το Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και άλλα.
Με την εφαρμογή Thessaloniki Unesco VR ,μπορεί να περιηγηθεί στα 15 μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς που διαθέτει η Θεσσαλονίκη κι είναι κυρίως τα παλαιοχριστιανικά και μεταβυζαντινά μνημεία.
Είναι ο Λευκός Πύργος, τα τείχη και οι άλλοι πύργοι της πόλης, η Ροτόντα, η Αγία Σοφία, ο Άγιος Δημήτριος. Σ’ αυτήν την εφαρμογή ο χρήστης μπορεί να «μπει» και μέσα στα μνημεία, αφού η συγκεκριμένη εικονική περιήγηση αφορά στο εσωτερικό των μνημείων.
Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης- αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολητικής Ενότητας Θεσσαλονίκης (ΠΚΜ) κα Βούλα Πατουλίδου «η Virtual Reality Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Παγκόσμια Έκθεση του Βερολίνου (ΙΤΒ) και ενθουσίασε τους επισκέπτες.
Αν και δεν έχουμε παρουσιάσει επισήμως την εφαρμογή ήδη έχουμε downland από την Αυστραλία, Γερμανία, Ολλανδία, ΗΠΑ κι άλλες χώρες.
Στόχος μας -τόνισε η κα Πατουλίδου- είναι η ανάδειξη του τουριστικού και πολιτιστικού πλούτου της Θεσσαλονίκης με τη χρήση τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας. Η συγκεκριμένη VR τεχνολογία έχει αποδείξει ότι έμπρακτα λειτουργεί ως ένα μεγάλο εργαλείο marketing.
H Θεσσαλονίκη γίνεται η πρώτη ελληνική πόλη και μια εκ των πρώτων παγκοσμίως που παρουσιάζει επίσημα τον εαυτό της μ’ αυτόν τον τρόπο συνυπολογίζοντας ότι διαρκώς διαμορφώνεται ένα αυξανόμενο παγκόσμιο κοινό που «διψάει» για τέτοιου είδους εμπειρίες».
Ο κάθε επισκέπτης είτε βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη είτε στο σπίτι του και σχεδιάζει το ταξίδι μπορεί να περιηγηθεί στην πόλη αλλά κι αυτοί που την έχουν επισκεφθεί μπορούν μ αυτόν τον τρόπο να ξαναζήσουν την εμπειρία της επίσκεψής τους.
Για στοχευμένες εκδηλώσεις προβολής πχ εκθέσεις ή συνέδρια, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης διαθέτει 400 ειδικές μάσκες Virtual Reality.
«Για τον Οργανισμό Τουρισμού», σύμφωνα με την κα Πατουλίδου, «είναι επίσης ένα ακόμη ισχυρό όπλο που προστίθεται στον Ψηφιακό Τουρισμό της Θεσσαλονίκης, στον οποίο οι φορείς που τον συγκροτούν έχουν επενδύσει κι αποδίδουν μεγάλη σημασία για την προβολή και το μάρκετινγκ».
Το επίσημο portal του Οργανισμού Thessaloniki.travel, (μέσα από τις Χρήσιμες Πληροφορίες μπορεί κάποιος επίσης να «κατεβάσει» και τις δύο παραπάνω εφαρμογές) προβάλλεται σήμερα σε πέντε γλώσσες( Ελληνικά, Αγγλικά, Ρωσικά, Κινέζικα και Γερμανικά) .
Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης έχει επίσης διαρκή και καθημερινή παρουσία σε Facebook, Instagram και Twitter.
Ο ΟΤΘ λειτουργεί ξεχωριστή σελίδα για τους νέους σε ηλικία ταξιδιώτες και τώρα στον ψηφιακό τουρισμό της Θεσσαλονίκης εντάσσει και την περιήγηση εικονικής πραγματικότητας στα ενδότερα και ωραιότερα σημεία της.