Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) έχει εκδώσει επείγουσα έκκληση προς κυβερνήσεις στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική να λάβουν μέτρα για να βοηθήσουν τον τομέα των αερομεταφορών να επιβιώσει από την κρίση που προκάλεσε ο κορωνοϊός.

Το κλείσιμο των συνόρων και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επηρέασαν σοβαρά τις αερομεταφορές για περισσότερο από τρεις μήνες και η επανεκκίνηση του κλάδου μοιάζει μακρινή. Αυτή η κατάσταση δεν είναι βιώσιμη και κινδυνεύει να καταρρεύσει ολόκληρος ο τομέας.

“Αυτή είναι η τελευταία μας ευκαιρία να επιβιώσουμε από αυτήν την κρίση. Ο χρόνος είναι εναντίον μας και κάθε μέρα που περνάει αυξάνεται η αγωνία σε μια βιομηχανία που αναζητά σαφήνεια σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα για την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων της. Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι αρχές για την καταπολέμηση αυτής της πανδημίας και καταλαβαίνουμε τι αντιμετωπίζουν οι χώρες, αλλά οι αεροπορικές μεταφορές είναι απαραίτητες για την περιοχή μας και δεν επιτρέπεται να εξαφανιστούν “, δήλωσε ο κ. Peter Cerdá, Αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ την Αμερική.

Οι κυβερνήσεις της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής παραμένουν οι λιγότερο υποστηρικτικές στον τομέα της αεροπορίας , μια βιομηχανία που πριν από τον COVID-19 συνεισέφερε 167 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ τους και υποστήριζε 7,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την περιοχή.

Οι προβλέψεις δείχνουν τώρα μείωση της συμβολής των αεροπορικών μεταφορών τουλάχιστον 77 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στο ΑΕγχΠ, με περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας να βρίσκονται σε κίνδυνο.

Είναι επομένως απαραίτητο οι μεγάλοι παράγοντες της βιομηχανίας και οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν για να διευκολύνουν την επανεκκίνηση των αεροπορικών επιχειρήσεων με ασφαλή, αποτελεσματικό και εναρμονισμένο τρόπο.

“Σε χώρες όπως ο Παναμάς, όπου οι αεροπορικές μεταφορές διατήρησαν σχεδόν το ένα τέταρτο του εκατομμυρίου θέσεων εργασίας και το κύριο αεροδρόμιο της πρόσφερε συνδέσεις με σχεδόν 90 διεθνείς προορισμούς πριν από την πανδημία, ανησυχεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση μέχρι στιγμής δεν έχει λάβει καμία σταθερή δράση για να προσφέρει απτά υποστήριξη για τη βιομηχανία. Το ίδιο ισχύει και στο Περού, όπου απαιτείται επειγόντως οικονομική ανακούφιση για μια βιομηχανία που είναι βασική για τον πληθυσμό και την οικονομία της και πρέπει να επιτραπεί η επανάληψη των δραστηριοτήτων τον Ιούλιο “, δήλωσε ο κ. Cerdá.

Η κυκλοφορία των επιβατών στις αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής μειώθηκε κατά 96% τον Απρίλιο. Παρόλο που η Βραζιλία, η Χιλή και το Μεξικό είδαν περιορισμένες δραστηριότητες τον Απρίλιο, εξακολουθούν να παρουσιάζουν μειώσεις κίνησης (RPK) άνω του 90%.

Η αεροπορική συνδεσιμότητα και τα συναφή κοινωνικοοικονομικά οφέλη της σε ολόκληρη την περιοχή κινδυνεύουν. Αυτό έχει ήδη επηρεάσει άμεσα τις επιχειρήσεις – από οικογενειακές επιχειρήσεις έως μεγάλες εταιρείες – σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας ταξιδιού και τουρισμού, καθώς και βιομηχανίες που βασίζονται στο αεροπορικό φορτίο για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές τους.

Είναι επομένως απαραίτητο οι μεγάλοι παράγοντες της βιομηχανίας και οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν για να διευκολύνουν την επανεκκίνηση των αεροπορικών επιχειρήσεων με ασφαλή, αποτελεσματικό και εναρμονισμένο τρόπο.