Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) κυκλοφόρησε την πύλη ασφάλειας κινδύνου (SRIP) – ένα εργαλείο αναφοράς περιστατικών για να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες να μετριάσουν και να διαχειριστούν τους κινδύνους που προκύπτουν απο την κρίση του COVID-19.

Η πύλη περιλαμβάνει επίσης τους τελευταίους περιορισμούς και απαιτήσεις του κράτους και του αεροδρομίου που επιβάλλονται ως αποτέλεσμα της κρίσης COVID-19.

Η πλατφόρμα SRIP αναπτύχθηκε από τον στρατηγικό εταίρο της IATA MedAire.

Το SRIP

Το SRIP αναπτύχθηκε για να βελτιώσει την ανταλλαγή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων και παρόχων αεροπορικών υπηρεσιών (ANSP).

Οι πληροφορίες που κοινοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρείες θα αυξάνονται από δεδομένα ανοιχτού κώδικα (ειδοποιήσεις, προειδοποιήσεις, δελτία, απαγορεύσεις, αναφορές μέσων) για την παροχή μιας ολοκληρωμένης εικόνας της ασφάλειας, της βιοασφάλειας και των επιχειρησιακών συμβάντων κοντά στα αεροδρόμια. Αυτό θα επιτρέψει σε μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες να λάβουν σωστή ενημέρωση, σε πραγματικό χρόνο.

«Η ασφάλεια είναι η κύρια προτεραιότητα της βιομηχανίας. Η Πύλη Ασφάλειας Κινδύνων  (SRIP) παρέχει ενημερωμένα δεδομένα συμβάντων ασφαλείας που θα κάνουν την αεροπορία ακόμη πιο ασφαλή. Αυτό περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τη βιοασφάλεια και τη ζώνη σύγκρουσης, οι οποίες θα είναι ιδιαίτερα επίκαιρες καθώς οι αεροπορικές εταιρείες θα ξεκινήσουν εκ νέου τις δραστηριότητές τους εν μέσω της κρίσης COVID-19 », δήλωσε ο Matthew Vaughan, διευθυντής ασφάλειας της IATA.

Συνεργασία με κυβερνήσεις

Για την περαιτέρω βελτίωση του μετριασμού των κινδύνων ασφαλείας, η IATA συνεργάζεται με κράτη και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για τη βελτίωση των επιπέδων ανταλλαγής πληροφοριών ασφαλείας. Αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο σε ζώνες συγκρούσεων, όπως καταδεικνύεται με την τραγική πτώση της πτήσης PS752 της Ukraine International Airlines νωρίτερα φέτος.