Η πολυσυζητημένη επέκταση του αεροδρομίου El Prat της Βαρκελώνης στην Ισπανία, εξετάζεται και πάλι, καθώς η Aena , η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου, βλέπει μια προοπτική μετά την αλλαγή στην κυβέρνηση της Καταλονίας.
Ο Πρόεδρος της Aena, Maurici Lucena, εξέφρασε την αισιοδοξία ότι η πρόσφατη αλλαγή ηγεσίας, με τον Salvador Illa ως νέο πρόεδρο της Generalitat de Catalunya, θα μπορούσε να αναζωογονήσει τις συζητήσεις σχετικά με το μακροπρόθεσμο έργο.
«Υπάρχουν λόγοι για αισιοδοξία με τη νέα κυβέρνηση», δήλωσε ο Lucena κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην έδρα του Ιδρύματος La Caixa.
Οι παρατηρήσεις του έρχονται αφού η προηγούμενη κυβέρνηση, με επικεφαλής τον Πέρε Αραγονές, απέρριψε την προτεινόμενη επέκταση λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.
«Παρατηρώ μια αλλαγή ρυθμού, αλλά η Aena πρέπει να είναι προσεκτική γιατί μέχρι να ληφθεί μια πολιτική απόφαση υψηλού επιπέδου. Είναι απόφαση της κυβέρνησης της Ισπανίας και της κυβέρνησης της Καταλονίας», πρόσθεσε ο Lucena.
Η προτεινόμενη επέκταση, που αρχικά απορρίφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 λόγω των πιθανών επιπτώσεών της στην προστατευόμενη φυσική περιοχή της Λα Ρικάρντα, στοχεύει να μετατρέψει το El Prat σε κόμβο διηπειρωτικών πτήσεων και να αυξήσει τον αριθμό των καθημερινών πτήσεων.
Η έλλειψη πολιτικής συναίνεσης μεταξύ της κεντρικής κυβέρνησης και της Generalitat εκτροχίασε προηγουμένως το έργο, το οποίο θεωρούνταν ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της περιοχής.
Ο Lucena τόνισε ότι η επέκταση του Barcelona El Prat είναι κρίσιμη όχι μόνο για την Καταλονία αλλά και για ολόκληρο το έθνος, δηλώνοντας: «Η Βαρκελώνη, η Καταλονία και η Ισπανία χρειάζονται το αεροδρόμιο να επεκταθεί εάν θέλουμε να συνεχίσουμε να παράγουμε ευημερία. Η ισπανική κυβέρνηση είναι πολύ σαφής σχετικά με αυτό, και κατά τη γνώμη μου, η επέκταση που ανακοίνωσε ο νέος αξιότιμος πρόεδρος της Generalitat είναι εξαιρετική είδηση».
Αυτό το έργο ευθυγραμμίζεται με την ευρύτερη στρατηγική της Aena για την ενίσχυση της χωρητικότητας σε άλλα βασικά ισπανικά αεροδρόμια, όπως η Μαδρίτη, η Τενερίφη, η Βαλένθια και η Ίμπιζα.
«Όλα τα ισπανικά αεροδρόμια έχουν την ικανότητα να καλύψουν τη μελλοντική ζήτηση ή επεκτείνονται ήδη, εκτός, δυστυχώς, της Βαρκελώνης», σημείωσε ο Lucena.
Η Βαρκελώνη δεν είναι μόνο ένας σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος, αλλά και ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Ισπανίας , προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο. Γνωστή για τη ζωντανή κουλτούρα της, την παγκοσμίου φήμης αρχιτεκτονική της και την εκπληκτική μεσογειακή ακτογραμμή, η πόλη διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην τουριστική οικονομία της Ισπανίας, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν τόσο οι εθνικοί όσο και οι διεθνείς τουρίστες συρρέουν στα αξιοθέατα της. Η επέκταση του αεροδρομίου El Prat θα ενισχύσει σημαντικά την ικανότητα της πόλης να υποδέχεται ακόμη περισσότερους επισκέπτες, ενισχύοντας περαιτέρω την κατάστασή της ως κορυφαίας πύλης προς την Ισπανία και κορυφαίου προορισμού για αναψυχή και επαγγελματικά ταξίδια.
Νωρίτερα, ο Salvador Illa ανακοίνωσε ότι μια τεχνική επιτροπή θα συγκληθεί στις 8 Οκτωβρίου για να αξιολογήσει το έργο, με στόχο την ολοκλήρωση της επέκτασης έως τις αρχές του 2025. Δεδομένης της περιβαλλοντικής πολυπλοκότητας που περιβάλλει το έργο, ο Lucena τόνισε ότι η επέκταση θα πρέπει να σχεδιαστεί από ειδικούς για να ανταποκρίνεται όλα τα απαραίτητα κριτήρια.
Επιπλέον, ο Lucena τόνισε τη δέσμευση της Aena για βιωσιμότητα, αποκαλύπτοντας σχέδια για την παροχή κινήτρων στις αεροπορικές εταιρείες να απαλλάξουν από τις ανθρακούχες τις δραστηριότητές τους.