Σύνταξη: tourismtoday.gr
Tις εκκλήσεις της για κρατική στήριξη για την αύξηση της παραγωγής βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι καθαρών μηδενικών εκπομπών για το 2050, επανέλαβε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ).
Η IATA δημοσίευσε μια σύγκριση 14 οδικών χαρτών μετάβασης καθαρού μηδενικού CO2 για τις αερομεταφορές που καλύπτουν επιλογές όπως SAF, νέες τεχνολογίες αεροσκαφών, καύσιμα μηδενικού άνθρακα και λειτουργικές βελτιώσεις.
Η έκθεση προτείνει ότι η SAF θα είναι υπεύθυνη για τη μεγαλύτερη ποσότητα μειώσεων CO2 έως το 2050. Ωστόσο, ο ρόλος της SAF ποικίλλει από 24%-70%.
«Αυτό το ευρύ φάσμα αντικατοπτρίζει τις αβεβαιότητες σχετικά με πιθανές υποστηρικτικές ενέργειες της κυβέρνησης, το επίπεδο των επενδύσεων, το κόστος παραγωγής και το δυναμικό κέρδους, καθώς και την πρόσβαση σε πρώτες ύλες, αναφέρει η ΙΑΤΑ.
Οι βελτιώσεις της τεχνολογίας και της λειτουργικής απόδοσης αναμένεται να έχουν παρόμοιο ρόλο στην καθαρή μηδενική μετάβαση στους οδικούς χάρτες, συμβάλλοντας από κοινού σε περίπου 30% της μείωσης των εκπομπών το 2050 σε όλα τα σενάρια».
Η ανώτερη αντιπρόεδρος και επικεφαλής οικονομολόγος της Iata για τη βιωσιμότητα, Marie Owens Thomsen, δήλωσε πως «η συγκριτική ανασκόπηση των μονοπατιών μετάβασης του Aviation Net Zero CO2 Transition Pathways δείχνει ότι υπάρχουν πολλαπλοί μοχλοί που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικούς συνδυασμούς για την επίτευξη του στόχου της απαλλαγής από τις ανθρακούχες αερομεταφορές έως το 2050.
Όλοι αυτοί οι μοχλοί θα χρειαστούν στη μετάβαση της αεροπορίας. Αν και ο αντίκτυπος του καθενός ποικίλλει στους οδικούς χάρτες, όλοι οι οδικοί χάρτες αναμένουν ότι η μεγαλύτερη απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές το 2050 θα προέλθει από το SAF.
Αυτή η έκθεση παρέχει στις αεροπορικές εταιρείες, στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και σε όλους τους ενδιαφερόμενους ένα χρήσιμο εργαλείο για να αναλύσουν και να βελτιώσουν τις πολιτικές, τις επενδύσεις και τις επιχειρηματικές τους επιλογές.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το SAF όπου απαιτείται ισχυρή και επείγουσα υποστήριξη της δημόσιας πολιτικής για την αύξηση της παραγωγής. Χωρίς αυτό, καμία έκδοση των οδικών χαρτών δεν θα μας οδηγήσει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050».
Η κλήση απηχεί την απαίτηση τουSteve Heap, διευθύνοντος συμβούλου Jet2, για επείγουσα κυβερνητική δράση για την ενθάρρυνση της παραγωγής SAF στο Ηνωμένο Βασίλειο, με μια προειδοποίηση ότι οι περιορισμένες προμήθειες θα θέσουν τη βιομηχανία και τους παραθεριστές «σε μειονεκτική θέση».