spyros galiatsatosΤον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τα έσοδα των τουριστικών καταλυμάτων κρούει ο πρόεδρος της Ένωσης ξενοδόχων Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Σπύρος Γαλιατσάτος.

Μιλώντας στο Η&Τ, ο κ. Γαλιατσάτος επισημαίνει ότι οι χαμηλές τιμές των ξενοδοχείων σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση οδηγούν πολλές επιχειρήσεις σε προβλήματα βιωσιμότητας. Στο μεταξύ, οι πληρότητες στα καταλύματα της Κεφαλονιάς κινούνται σε πολλές ταχύτητες, αναλόγως το τουριστικό προϊόν που παρέχουν. Οι Βρετανοί και οι Ιταλοί σύμφωνα με τον κ. Γαλιατσάτο αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές του νησιού, ενώ και οι Έλληνες επιδεικνύουν σημάδια ανάκαμψης. Ταυτόχρονα, με θετικό πρόσημο αναμένεται να κλείσει η τουριστική σεζόν στην Κεφαλονιά, παρά τη μικρή μείωση των αφίξεων που καταγράφηκε το πεντάμηνο στο νησί.

Πώς πήγαν οι αφίξεις πενταμήνου για την Κεφαλονιά;

Οι αφίξεις της Κεφαλονιάς παρουσίασαν μια ελαφριά μείωση στο πεντάμηνο, καθώς οι τέσσερις πτήσεις τη βδομάδα της Ryanair τους μήνες Απρίλιο και Μάρτιο από Μιλάνο και Μπέργκαμο που ξεκίνησαν εκ νέου στις 6 Ιουνίου δεν υπήρχαν. Βέβαια η μικρή αυτή μείωση προσδοκάται ότι θα υπερκαλυφθεί από τον τρέχοντα μήνα και μετά, οπότε για τρίτη συνεχή χρονιά οι αφίξεις θα κλείσουν με θετικό πρόσημο.

Ποιες είναι οι βασικές σας αγορές;

Η βρετανική είναι η κυριότερή μας αγορά και ακολουθεί η ιταλική, η σκανδιναβική, η αυστριακή και η ρωσική. Οι Ρώσοι καλά κρατούν ακόμα στην Κεφαλονιά, είναι στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι και αυτό μας ικανοποιεί. Ωστόσο, το νησί δεν έχει επιπλέον δυνατότητες να προσελκύσει περαιτέρω Ρώσους επισκέπτες, καθώς στο ξενοδοχειακό δυναμικό των Ιονίων κυριαρχούν τα ξενοδοχεία δύο και τριών αστέρων. Επομένως είναι απαραίτητο να βελτιώσουμε το προϊόν σε υποδομές και υπηρεσίες. Εν αρχή ην το προϊόν. Πρέπει πρώτα να δημιουργούμε το προϊόν και στη συνέχεια να απευθυνόμαστε στις ανάλογες αγορές.

Σε τι ποσοστό φτάνουν οι πληρότητες των ξενοδοχείων;

Οι πληρότητες των ξενοδοχείων κινούνται σε πολλές ταχύτητες. Υπάρχουν γεμάτα ξενοδοχεία, ξενοδοχεία που φτάνουν το 50% αλλά και καταλύματα με 20% πληρότητα.

Ανακάμπτει η εσωτερική αγορά;

Υπάρχει ενδιαφέρον από τους Έλληνες. Πέρυσι λόγου χάρη η ακτοπλοΐα της Κεφαλονιάς έκλεισε στο +6% από επιβάτες και αυτοκίνητα και φέτος θα ανέβει παραπάνω γιατί οι ναύλοι είναι πιο φθηνοί λόγω υγιούς ανταγωνισμού. Επιπλέον, έχουμε τέσσερις πτήσεις εβδομαδιαίως από τη Θεσσαλονίκη με την Aegean και με τη Astra και αυτό μας προεξοφλεί ότι θα υπάρχει άνοδος και από το εσωτερικό.

Ποια είναι τα προβλήματα του τουρισμού της Κεφαλονιάς;

Υπάρχει το φαινόμενο στον τουριστικό κόσμο της Κεφαλονιάς οι τιμολογήσεις να γίνονται αναλόγως με την εθνικότητα των πελατών. Αυτό δείχνει έλλειμμα παιδείας, γενικής αλλά και ειδικής τουριστικής. Ένα καλό βήμα είναι το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ, ώστε τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι επιχειρηματίες να μπορέσουν να εκπαιδευτούν σωστά. Εάν δεν επενδύσουμε στην ειδική τουριστική παιδεία, αλλά και στη βασική παιδεία, δεν πρόκειται να βελτιωθούμε. Επίσης, το βασικό τουριστικό προϊόν της χώρας, ο ήλιος και η θάλασσα, κινδυνεύει να εξαϋλωθεί διότι και πέρυσι και φέτος οι καντίνες και οι ξαπλώστρες στις παραλίες προκηρύχθηκαν 4 Ιουνίου. Οι πελάτες του Μαΐου δεν είχαν μια ξαπλώστρα στην παραλία, ούτε νερό να αγοράσουν. Πρέπει να βάζουμε το προϊόν στο ράφι.

Πώς κινούνται τα έσοδα των ξενοδόχων;

Το κυρίαρχο στοιχείο δεν είναι ο αριθμός των αφίξεων. Το μόνο εργαλείο άσκησης τουριστικής πολιτικής σε αυτή τη χώρα είναι οι χαμηλές τιμές των καταλυμάτων. Οι επιχειρήσεις αυτές συμμετέχουν πρωτογενώς στη δημιουργία του τουριστικού πακέτου. Μάλιστα, το ελληνικό πακέτο είναι πλέον ανταγωνιστικότερο από το αιγυπτιακό και το τούρκικο, επομένως δεν υπάρχει κερδοφορία στις επιχειρήσεις. Υπάρχουν γεμάτα ξενοδοχεία που δε μπορούν να ανταπεξέλθουν στα λειτουργικά τους έξοδα λόγω της υπερφορολόγησης. Μάλιστα τα πράγματα γίνονται συνεχώς δυσχερέστερα γιατί ένα οικογενειακό ξενοδοχείο των 50 δωματίων λόγου χάρη, έχει 10.000 ευρώ έξοδα το μήνα.